تماس تلفنی بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی درباره ایران

کد خبر: 1182239

کاخ سفید اعلام کرده که جو بایدن درباره تهدیدات ایران و راه حل دو کشوری فلسطین با همتای خود در تل آویو به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

تماس تلفنی بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی درباره ایران

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفتگو کردند.

گفته شده تماس تلفنی مقامات تل آویو و واشنگتن درباره طیفی از موضوعات مختلف، از جمله مسائل ایران و همچنین راه حل دو کشوری برای مناقشه فلسطین بوده است.

در بیانیه کاخ سفید ادعا شده است: «[بایدن و هرتزوگ] در مورد طیف وسیعی از موضوعات جهانی و منطقه‌ای که مورد توجه دوجانبه است، از جمله تهدیدات ناشی از ایران و گروه‌های نیابتی آن رایزنی کردند. ریس جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که راه حل دو کشوری با مذاکره بهترین راه برای دستیابی به صلح پایدار در فلسطین است.»

در این گفتگو بایدن همچنین ادعا کرده است که بر تعهد دولتش برای اطمینان از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید دارد.

گفتگوی رئیس جمهور آمریکا با رئیس رژیم صهیونیستی تنها ساعاتی پس از آن انجام شده که شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرگزاری رویترز اعلام کرد که وزارت خزانه داری آمریکا اسامی چند فرد و نهاد ایرانی دیگر را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. بر اساس اعلام این رسانه، ۱۳ مقام و ۳ نهاد ایرانی از سوی دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) به بهانه مشارکت در سرکوب اغتشاشات و قطع اینترنت مورد تحریم قرار گرفتند.

در این ارتباط، یک نشریه آمریکایی روز گذشته از تصمیم دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در حمایت از اغتشاشات خبر داده بود.

نشریه پولیتکیو ادعا کرده بود که از سوی برخی فعالان درخواست‌هایی به بایدن برای تغییر نظام در ایران ارائه شده اما بایدن و دستیارانش تمایلی در این خصوص ندارند!

یک مقام وزارت خارجه آمریکا رویکرد دولت بایدن در این خصوص را یکپارچه اعلام کرد و افزود که در این خصوص چند دستگی وجود ندارد.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها