بیانیه تحلیلی مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه درباره اغتشاشات

شکست مفتضحانه‌ پروژه ویران‌سازی ایران

کد خبر: 1182524

وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در بیانیه‌ای تبیینی پیرامون حوادث اخیر در کشور و «مداخلات رژیم امریکا در اغتشاشات» از شکست مفتضحانه «پروژه ویران‌سازی ایران» خبر دادند.

شکست مفتضحانه‌ پروژه ویران‌سازی ایران

وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در بیانیه‌ای تبیینی پیرامون حوادث اخیر در کشور و «مداخلات رژیم امریکا در اغتشاشات» از شکست مفتضحانه «پروژه ویران‌سازی ایران» خبر دادند.

به گزارش فارس، در این بیانیه که در سه بخش پیش از آشوب، حین آشوب‌ها و پسا آشوب تقسیم شده، در توضیح بخش نخست تصریح شده است: رژیم سفاک امریکا در وقایع اخیر با مستمسک قرار دادن ماجرایی دردناک و پیش از اعلام نتایج تحقیقات (درگذشت مرحومه امینی)، با نوعی شعف و خرسندیِ پنهان ناشدنی که در کلیه سخنان و موضع‌گیری‌های مقامات آن رژیم موج می‌زد، یک پروژه از پیش طراحی و آماده شده (و حتی چند نوبت به تعویق افتاده) را آغاز کرد. بدیهی است که رژیم امریکا اساساً نسبت به رویداد‌های جهان نگاهی ابزاری و سوء‌استفاده‌گر دارد.

مستندات اطلاعاتی موجود نشان می‌دهند سرویس جاسوسی سیا (C. I. A) با همکاری سرویس‌های جاسوسی هم پیمان و نیابتی‌های مرتجع، پیش از آغاز آشوب ها، به شیوه‌هایی که اشاره خواهد شد برای راه اندازی یک غائله سراسری در ایران با هدف ارتکاب جنایت علیه ملت بزرگ ایران و تمامیت ارضی کشور و نیز زمینه‌سازی برای تشدید فشار‌های خارجی، طراحی مبسوطی به‌عمل آورده بود. طبق اطلاعات موجود نقش اصلی را در این میان آژانس اطلاعات مرکزی امریکا (C. I. A) به عهده داشت و از همکاری نزدیک سرویس اطلاعات خارجی انگلیس خبیث، سرویس اطلاعات خارجی رژیم کودک‌کش صهیونیستی (موساد) و سرویس اطلاعات خارجی اَشرافیت بَدَوی آل‌سعود و چند کشور دیگر برخوردار بود. اطلاعات معتبری در اختیار است که برنامه‌ریزی و اجرای عملیاتی بخش عمده آشوب‌ها توسط سرویس موساد با همکاری شقی‌ترین گروهک‌های تروریستی صورت گرفته است.

این بیانیه پس از تشریح اقدامات سرویس‌های جاسوسی فوق‌الاشاره برای زمینه‌سازی آشوب‌ها نوشته است: طی ماه‌های گذشته، اندیشکده‌ها و مؤسسات امریکایی صهیونیستی و غربی به نظریه پردازی و انگاره‌سازی پیرامون نقش زنان در حوادث پیش روی ایران پرداخته‌اند و این مبانی در محتویات محصولات آنان گفتمان‌سازی شده است. این اندیشکده‌ها به مثابه مغز متفکر جریان تحریف، با بزرگ نمایی یا کوچک نمایی هدف دار وقایع در قالب توصیه نامه‌هایی که به دستور کار فرمایان خود ارائه می‌دهند، بر حجم توهمات مقامات رسمی امریکا نسبت به ماهیت وقایع می‌افزایند. به عنوان نمونه به یکی از القائات اندیشکده میدل ایست (۴) (MEI) اشاره می‌شود. این اندیشکده در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ آورده است: «در شرایط کنونی ایران، جریانات مختلف سیاسی، از سوسیالیست‌ها گرفته تا لیبرال‌ها و از سلطنت طلب‌ها تا جمهوریخواهان، همگی با یکدیگر همکاری می‌کنند تا جایگزینی جدی برای جمهوری اسلامی ایجاد نمایند و زنان نقش اصلی را در این تلاش ایفا می‌کنند.».

اما غالباً مأموریت این اندیشکده‌ها با گذر از پوشش گفتمان‌سازی و ارائه توصیه نامه، با یک یا چند واسطه وارد حوزه‌های جنگ خیابانی می‌شوند. نمونه آن بنیاد ملّی برای دفاع از دموکراسی‌ها (FDD) است. این بیانیه می‌افزاید: دولت کنونی امریکا به‌رغم ادعای تغییر راهبرد نسبت به دولت قبلی، عملاً در ادامه مسیر فشار حداکثری ترامپ و با توجه به شکست آن خط مشی، به تصریح خود مقامات امریکایی، حوزه‌های نوینی به آن افزوده است؛ از جمله با حفظ سیاست فشار حداکثری تحریمی، حوزه تأثیرگذاری در درون کشور، قطبی‌سازی و تلاش برای از بین بردن بافت اجتماعی قدرتمند مردم ایران را هدف قرار داده است.

این بیانیه در تشریح مرحله دوم یعنی «حین آشوب‌ها» به اختصاص بودجه ویژه فضای سایبر در زمان آشوب، اشاره و اضافه کرده است: طبق اطلاعات کاملاً موثق، سازمان CIA علاوه بر بودجه سالیانه اختصاص داده شده برای سازمان‌های سابق الاشاره، اخیراً و پس از آغاز آشوب‌ها در ایران، بودجه کمکی معادل حدود ۵۳ میلیون دلار دیگر، با ترک تشریفات اداری- مالی در دو مرحله به آن سازمان‌ها اختصاص داده و توصیه کرده است که این بودجه در درجه اول برای امور به اصطلاح رسانه‌ای و تقویت ابزار‌های اینترنتی به منظور حفظ ارتباط با آشوبگران هزینه شود!

بیانیه در همین زمینه اضافه کرده است: ردیابی، شناسایی، ضربه و افشای چند صد هزار حساب کاربری قلابی فارسی زبان، که با توسل به اخبار جعلی و بزرگ‌نمایی مشکلات و کوچک نمایی دستاوردها، به طور ناشیانه‌ای اقدام به تولید میلیون‌ها پیام و محتوای گمراه‌کننده برای فریب مخاطبان فارسی زبان می‌کردند، ناکارآمدی توان عملیاتی دست اندرکاران این پروژه‌ها را به کارفرمایان امریکایی خود اثبات کرد. هدف پنهانی این کمپین‌ها ترویج تنفر در جامعه ایرانی و ایجاد رفتار‌های خشن قطبی بود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:حملات سایبری رژیم مافیایی امریکا و دست پروردگان و مزدبگیران آن مقوله مبسوطی است که به بحثی جداگانه نیاز دارد. اما صرفاً به عنوان نمونه، به ده‌ها گروه هکری که وابستگی آنان به امریکا محرز است می‌توان اشاره کرد که با حملاتِ هدفمند چه به صورت حملات منع سرویس (DDOS) و چه نفوذ و از کار انداختن خدمات و روش‌های دیگر تلاش داشتند ضرباتی بر روند عادی کشور وارد نمایند که با تدابیر اتخاذ شده، در بسیاری حملات، از شیطنت‌های آن‌ها پیشگیری به عمل آمد. حمله به سامانه‌هایی که خدمات عمومی و مردمی ارائه می‌دهند، هدف مشخص و تعریف شده آنهاست.

این بیانیه در ادامه از حضور تیم سازمان سیا در مقر گروهک‌های ضد انقلاب اشاره کرده و نوشته است: در تاریخ ۲۹/۰۶/۱۴۰۱ تیمی از C. I. A با پوشش وزارت خارجه امریکا، با حضور در مقر گروهک تجزیه‌طلب موسوم «به حزب دموکرات کردستان ایران» در شهر اربیل کردستان عراق با سرکرده آن گروهک به نام مصطفی هجری دیدار و گفتگو کرد. تیم سازمان جاسوسی امریکا ضمن قدردانی از ادغام دو جناح گروهک، از آن‌ها می‌خواهند که در اغتشاشات رخ داده در برخی شهر‌های کردستان ایران، بیش از این ایفای نقش نمایند. در این نشست، طاهر محمودی، کمال کریمی، محمد نظیف قادری و محمد صالح قادری، سرکرده گروهک را همراهی می‌کردند. شایان ذکر است که در گذشته نیز سازمان سیا، مصطفی هجری و عبدالله مهتدی (سرکرده گروهک کومله) را به امریکا فراخوانده و به آن‌ها ابلاغ نموده بود که باید با یکدیگر ادغام شوند و الّا کمک‌های مالی و تسلیحاتی رژیم مافیایی امریکا به هر دو گروهک قطع خواهد شد!

همچنین در تاریخ ۱۵/۷/۱۴۰۱ هیئت سازمان جاسوسی امریکا به‌صورت پنهان و در هتل دیوان اربیل با سرکرده گروهک پاک به نام حسین یزدان‌پناه ملاقات و به بررسی آخرین وضعیت گروهک پس از موشکباران مقر آن توسط دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداختند. آن‌ها به وی قول کمک‌های بیشتر و امید دادند تا زودتر اوضاع گروهک را ترمیم و به صحنه مبارزه با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگرداند. سپس تیم C. I. A برای دادن روحیه به گروهکِ درهم پاشیده، به همراه حسین یزدان پناه و همسرش (هامِنو) از زخمی‌های موشکباران فوق الاشاره در بیمارستانی در اربیل عیادت کردند. همچنین کارشناسان نظامی همراه هیئت امریکایی از محل اصابت موشک‌های رزمندگان اسلام در مقر‌های مختلف ضدانقلاب بازدید نمودند تا توان و دقت تخریب موشک‌های سپاهِ مقتدر اسلام را ارزیابی نمایند.

بیانیه در توضیح بخش پسا آشوب هم آورده است: در یک ماه و نیم گذشته، دشمن امریکایی و هم‌پیمانان خبیث و پیاده نظام مزدور و نارسانه‌های سفارشی کار آنها، یقیناً با کل توان خویش وارد عرصه جنگ ترکیبی تمام عیار و بزرگ‌ترین عملیات تأثیرگذاری با نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند. برای جامعه اطلاعاتی پرافتخار کشور که شبانه روزی و لحظه به لحظه تحرکات ائتلاف شیطان بزرگ را تعقیب می‌کردند، کم‌ترین تردیدی وجود ندارد که حریف کل سناریو‌های جنگ نرم و ترکیبی و عملیات تأثیرگذاری خویش را با همه توانمندی‌های قشون خود و هم پیمانان، وارد صحنه نبرد با ملت مقاوم و سرافراز ایران اسلامی کرد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: طبق اطلاعات معتبر، پس از سیر نزولی یافتن پروژه اغتشاشات، کانال‌های منتهی به ائتلاف شیطانی، به پیاده نظام خود ابلاغ کرده‌اند تا آمادگی خویش را حفظ و محور‌های ذیل الذکر را به‌عنوان خطوط اصلی اقدامات مورد تأکید قرار داده اند:

۱- تقویت ابزار‌های مخرب تأثیرگذاری از طریق فضای سایبر به هر شکل ممکن و از هر طریقی. (شبکه‌های اجتماعی امریکایی به مثابه سلاح استراتژیک).

۲- علاوه بر مقامات امریکایی و انگلیسی، با دولتمردان سایر کشور‌های اروپایی نیز ارتباط برقرار کرده و تلاش نمایند آن‌ها را در این پروژه دخیل نمایند.

۳- حفظ آهنگ تخریبی نارسانه‌های فارسی زبانِ عمدتاً لندنی- سعودی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

۴- تحریک به اعتصاب در صنایع مختلف به‌ویژه در صنایع نفت و گاز با هدف قطع درآمد‌های نفتی و نیز فلج کردن حمل و نقل کشور.

۵- دامن زدن به اعتصاب مغازه‌ها و بستن بازار‌های کشور با هدف فشار بر مردم و افزایش نارضایتی و نهایتاً پیوند اعتصابات مختلف به یکدیگر.

۶- تأکید ویژه بر کشته‌سازی از طریق انتساب هر قتل و حادثه‌ای به نیرو‌های امنیتی و انتظامی، یا هدف قرار دادن اغتشاشگران در صحنه توسط تروریست‌های اجاره‌ای و انتساب آن‌ها به نیرو‌های نظام یا بهره‌گیری از سایر روش ها.

۷- هر اتفاق طبیعی و مصنوعی باید به سمت یک اغتشاش سیر کند و نیز هر اعتراض مدنی به شورشی خونین تبدیل شود.

۸- به تعطیل کشاندن مدارس و دانشگاه‌ها.

و، اما در پیرامون آینده، سردمداران رژیم امریکا خوب می‌دانند که «آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت». حوادث اخیر کشور نیز بیش از همه، عنایات خداوندی به این آب و خاک را نشان داد؛ «پروژه ویران‌سازی ایران» شکست مفتضحانه‌ای خورد. همچنین آن اغتشاشات رشد و درک و فهم و بصیرت ملتی فرهیخته را یک بار دیگر به نمایش گذاشت که باید قدردان این ملت عظیم‌الشأن بود و سربازان گمنام امام زمان (عج) به نوبه خویش در برابر این ملت تعظیم می‌نمایند. رهبری‌های داهیانه فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) را یک بار دیگر به پیش چشمِ دوست و دشمن آورد. انسجام درونی هر چه بیشتر جامعه اطلاعاتی کشور و همراهی و همدلی و همکاری آن‌ها را برای آینده بیشتر و نزدیک‌تر کرد.

منبع: روزنامه جوان

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها