چهره عریان آشوب

کد خبر: 1182525

حادثه تروریستی شیراز و افزایش تعداد شهدای مدافع امنیت در جریان اغتشاشات اخیر به طور واضح نشان داد جریان ضد انقلاب به‌ دنبال جنگ مسلحانه است

چهره عریان آشوب

 روز چهارشنبه هفته‌ای که گذشت، برگ دیگری از مظلومیت ایران در دفتر تاریخ کشور رقم خورد؛ تراژدی غمباری که نشان داد جوخه‌های ترور همچنان از ایران قربانی می‌گیرند و مردم ایران همچنان مظلوم‌ترین قربانیان ترور در دنیا هستند. حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) یک تراژدی بود؛ تراژدی‌ای که به صورت شفاف و واضح نشان داد خط آشوب و ترور هم‌راستا با یکدیگر و علیه ایران پیش می‌روند. اساساً آشوب و اغتشاش با خودش ناامنی و تهدید منافع ملی را به همراه می‌آورد. به عبارت ساده‌تر، ترور و ناامنی نتیجه آشوب بوده و اتفاقات و حوادث اخیر کشور و در ادامه جنایت حرم مطهر شاهچراغ مؤید این امر است. اما آشوب و ترور که طرح‌ریزی‌اش از سوی بیگانگان انجام می‌شود، چگونه هم‌راستا با یکدیگر  علیه امنیت مردم ایران فعالیت می‌کنند؟ حداقل در ماجرای حادثه تروریستی شیراز شاهد این موضوع بودیم.

به گزارش «وطن‌امروز»، پس از وقوع حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ، جریان ضدایرانی از همان ساعات ابتدایی سعی در نفی تروریستی بودن ماجرا از یک طرف و مقصر جلوه دادن حاکمیت از طرف دیگر داشت. رسانه‌های ضدایرانی و پیاده‌نظام‌های وابسته به بیگانگان با طرح این ادعا که حادثه ناگوار شیراز ربطی به تروریست‌ها ندارد و از سوی جمهوری اسلامی انجام شده، تلاش کردند ضمن دمیدن بر آتش آشوب‌ها، پروژه ناامن‌سازی و بحران‌آفرینی در داخل مرزهای کشور را پیش ببرند. در این بین برخی چهره‌های اصلاح‌طلب نیز دست کمی از خارج‌نشین‌ها نداشتند و با نفی تروریستی بودن حادثه، انگشت اتهام را به سوی حاکمیت گرفتند. اما تقلای جریان ضدایرانی و اصلاح‌طلبان برای تبرئه تروریست‌ها و مقصر جلوه دادن جمهوری اسلامی بی‌ثمر ماند، چرا که طبق اخبار منابع رسمی، ساعاتی پس از حادثه، گروه تروریستی تکفیری داعش به صورت رسمی حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) را بر عهده گرفت. گروهک تروریستی داعش در نشریه «النباء» به عنوان ارگان رسانه‌ای این گروهک، به شکل رسمی حمله شیراز را برعهده گرفت و درباره نحوه انجام این اقدام جنایتکارانه توضیح داد.

* از نیوزیلند تا مأموریتی که به آسمان رسید

شهید فریدالدین معصومی یکی از شهدای حادثه تروریستی شیراز است. جوان نخبه‌ای که فارغ‌التحصیل دانشگاه نیوزیلند در رشته مهندسی مکانیک بود و بازگشت و خدمت به کشور را به حضور در کشورهای اروپایی ترجیح داده بود. وی نقش اثرگذاری در تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های برق و انرژی در کشور داشت و برای پیگیری ساخت نیروگاه 913 مگاواتی سیکل ترکیبی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به شیراز سفر کرده بود که در غروب خونین چهارشنبه هفته گذشته در حرم مطهر شاهچراغ به شهادت رسید. او سال گذشته در مصاحبه‌ای، اهمیت این پروژه را اینطور توضیح داده بود: «با توجه به اهمیت تامین برق پایدار کارخانه آلومینیوم جنوب در این منطقه، موظف شدیم یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تولیدی برق منطقه ویژه اقتصادی را آغاز کنیم، چرا که اگر یک ساعت برق شرکت آلومینیوم جنوب قطع شود، نزدیک به هزار میلیارد تومان خسارت وارد خواهد شد و عدم‌النفع تولید روزانه این کارخانه ۵۵ میلیارد تومان است».

 

* آرتین و داغ بر دل نشسته

آرتین سرایداران کودک خردسالی است که در 3 روز گذشته تصویر و داستان غم‌انگیزش فضای رسانه‌ای و مجازی را پر کرده است. آرتین از مجروحان حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ است. اما غمی که دچارش شده، با سایرین فرق می‌کند. آرتین پدر، مادر و برادر خود را در حادثه تروریستی روز چهارشنبه از دست داده و خودش نیز روی تخت بیمارستان بدون اطلاع از شهادت اعضای خانواده‌اش در حال مداواست. معصومیت و مظلومیت این کودک خردسال باعث شده تا کاربران فضای مجازی در ابراز همدردی با او موج داغی را به راه بیندازند.

* ارتش: آماده گرفتن انتقام خون پاک شهدا هستیم

ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای اقدام جنایتکارانه تروریست‌های تکفیری در حمله به مرقد حضرت احمد بن موسی بن جعفر علیه‌السلام در شهر شیراز که منجر به شهادت و مجروح شدن زائران بی‌دفاع و مظلوم از جمله زنان و کودکان شد را محکوم کرد. متن بیانیه به این شرح است: وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر احمد بن‌ موسی علیه‌السلام که منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از زائران و هموطنان عزیز شد موجب تاسف و تاثر گردید. دشمنان کوردل و مزدور انقلاب اسلامی ایران که با دسیسه‌های مختلف و استفاده از حربه‌های گوناگون ضدانسانی تلاش می‌کنند مردم را از مسیر انقلاب اسلامی مأیوس و منحرف سازند، این‌بار در اقدامی تروریستی آتش کین خود را بر روی مردم بی‌دفاع و شریف و کودکان بیگناه گشودند و با شهادت مظلومانه آنها، چهره پلید و ضدانسانی خود را نمایان ساختند. بدون تردید، تلاش‌های واهی دشمنان نه‌تنها هیچ خللی به عزم و اراده ملت ایران وارد نمی‌سازد، بلکه منجر به انسجام، اتحاد و همبستگی بیشتر شده و عزم ملت شریف ایران در پیگیری آرمان‌های امام(ره) و انقلاب را تقویت می‌نماید. دشمن با طراحی اغتشاشات اخیر، به‌دنبال ایجاد ناامنی و آشوب در کشور بوده که این اقدام تروریستی نیز بخشی از آن طراحی است. ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش از مردم غیور و بصیر ایران می‌خواهد در شناخت توطئه‌ها و اهداف گروهک‌های تکفیری و عوامل ناامن‌کننده امنیت کشور که به استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی وابسته هستند هوشیار و بصیر باشند. ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی، سکوت سنگین و تعجب‌انگیز مدعیان حقوق بشر و مزدوران خارج‌نشین که داعیه دفاع از مردم دارند را مصداق بارز نفاق و تزویر دانسته، شهادت جمعی از هموطنان عزیز را محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی)، آحاد ملت شریف ایران اسلامی و خانواده‌های شهدای این حادثه تسلیت گفته و آمادگی فرزندان غیور ملت ایران در ارتش را برای گرفتن انتقام خون پاک شهدا از دشمنان اسلام و ایران اعلام می‌دارد. ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا آماده است در هر نقطه‌ای مشت پولادین و نابودکننده ملت ایران را بر سر دشمنان فرود آورد.

* بمب‌گذاری ناموفق در شیراز

لطف‌الله شیبانی، فرماندار شیراز اظهار داشت: یک فرد چهارشنبه‌شب قصد بمب‌گذاری در خیابان معالی‌آباد شیراز را داشت که با هوشیاری ماموران امنیتی و انتظامی ناکام ماند. فرماندار شیراز افزود: ماموران انتظامی با اطلاع از قصد فرد بمب‌گذار، وی را دستگیر و بمب را نیز خنثی کردند. وی گفت: فردی که قصد بمب‌گذاری در این خیابان داشت مواد منفجره با قدرت تخریب بالا را در درون یک کیف قرار داده بود تا آن را در یکی از پرترددترین مناطق شیراز در خیابان معالی‌آباد کارسازی کند که اگر این اتفاق می‌افتاد شاید جمع زیادی از مردم در آن ساعات شلوغ کشته و زخمی می‌شدند. وی اظهار داشت: فرد بمب‌گذار هم‌اینک برای تحقیقات و بازجویی در اختیار پلیس است و با پایان تحقیقات، هویت بمب‌گذار و جزئیات بیشتر اطلاع‌رسانی می‌شود. خیابان معالی‌آباد از کانون‌های آغازین اغتشاشات اخیر در شیراز بود.

* جمعه ملتهب زاهدان

نماز جمعه زاهدان در هر ۲ مصلای قدس و مصلای مسجد مکی با امنیت و آرامش برگزار شد. نمازگزاران مسجد مکی بعد از اقامه نماز در خیابان اطراف مسجد راهپیمایی کرده و شعار داده و سپس به خانه‌های‌شان رفتند اما عده‌ای از اراذل و اوباش مانند هفته گذشته در خیابان‌های مختلف از جمله خیام، مدرس و کوثر شروع به سنگ‌پرانی، آتش زدن لاستیک‌ها و ایجاد ناامنی کردند که با حضور به‌موقع نیروهای امنیتی، فضای شهر در کنترل است. به گفته شاهدان عینی، در فرآیند آرام‌سازی فضای آشوب چند نفر از پرسنل انتظامی مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند. صدای تیراندازی در خیابان‌های اطراف مسجد مکی شنیده می‌شد. شورای تامین سیستان‌وبلوچستان در اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی از علما، معتمدان و مردم هوشیار استان، خصوصا مجموعه انتظامات مسجد مکی، اعلام کرد: به‌رغم تذکرات امام جمعه مسجد مکی زاهدان، متاسفانه‌ عده‌ای افراد فرصت‌طلب برای ایجاد اغتشاش و ناامنی وارد خیابان‌های اطراف شدند که در این میان با شلیک افراد ناشناس، تعدادی از شهروندان و نیروهای حافظ امنیت مجروح شدند.

شورای تامین سیستان‌و‌بلوچستان در بیانیه‌‌ای‌ اعلام کرد: پیرو اطلاعیه قبلی درباره حوادث ۶ آبان ۱۴۰۱ به اطلاع مردم شریف و آگاه سیستان‌و‌بلوچستان می‌رساند که در پی اغتشاشات امروز یکی از شهروندان بر اثر تیراندازی افراد ناشناس جان خود را از دست داده و در این میان ۱۴ نفر از مردم و نیروهای حافظ امنیت مجروح شده‌اند.

همچنین به دنبال اغتشاشات روز جمعه هشتم مهرماه نیز شورای تامین سیستان‌و‌بلوچستان، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: شورای تامین استان جهت تحقق دستور ریاست محترم‌جمهوری برای اجرای عدالت ضمن پذیرش قصور برخی مأموران و عزل رئیس وقت کلانتری ۱۶ و فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان و همچنین جبران خسارات وارده به جان‌باختگان بی‌گناه و خانواده‌های آنان اعلام می‌دارد پرونده حوادث تلخ زاهدان اعم از محرکین، اغتشاشگران و مهاجمان به کلانتری و از طرفی مسؤولان ذی‌ربط انتظامی جهت رسیدگی به تخلفات و جرائم تشکیل و به همراه مستندات کامل برای رسیدگی همه‌جانبه به مرجع قضایی ارسال شده تا به صورت دقیق و بر اساس ضوابط قانونی مورد رسیدگی قرار گیرد. لازم به ذکر است چنانچه طی بررسی‌های تکمیلی مواردی دیگر از قصور یا تقصیر احتمالی پرسنل و فرماندهان انتظامی مشخص شود، جهت رسیدگی و اقدام به مراجع ذی‌ربط ارسال خواهد شد.

وطن امروز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها