در گفتگو با فردا مطرح شد؛

یوسف‌پور: دولت باید ساختارهای اقتصادی را اصلاح کند

کد خبر: 1182655

فعال سیاسی اصولگرا گفت: مردم به سفرهای خود می نگرند و تغییرات عمیقی را در حوزه اقتصادی احساس نمی کنند.

یوسف‌پور: دولت باید ساختارهای اقتصادی را اصلاح کند

گروه سیاسی فردا: دولت سیدابراهیم رئیسی شانزدهمین ماه مسئولیت خود را می گذراند اما این سئوال مطرح است که مردم چقدر فرق دولت سیزدهم و دولت دوازدهم را متوجه شده اند.

علی یوسف پور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره تفاوت های دولت رئیسی با دولت روحانی از نگاه مردم گفت: هرچند آقای رئیسی یکسری اقدامات مثبت همچون سفرهای استانی، عضویت ایران در پیمان شانگهای و تقویت همکاری با همسایگان را در مدت ریاست جمهوری خود انجام داد اما خواستار رسیدگی دولت به مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند.

وی با بیان اینکه دشمن از نارضایتی مردم در حوزه اقتصاد سوءاستفاده می کند، افزود: تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی کارآمد و هماهنگ نیست. هنوز وزارت جهادکشاورزی مثل سابق گوشت و نهاده دامی وارد می کند که رویه ای سالم و درستی نیست چون در دولت های قبلی وجود داشت و به شدت فسادزا بود. تجار یا اتحادیه های دامی باید این کار را انجام دهند تا قیمت برای مصرف کننده ارزان تر تمام شود.

این فعال سیاسی یادآور شد: مردم تفاوتی بین عملکرد اقتصادی دولت آقای رئیسی با دولت آقای روحانی احساس نکردند چون وقتی می خواهند اقلام مورد نیاز خود را بخرند هیچ تثبیت قیمتی را احساس نمی کنند، شاید اندکی نرخ تورم کاهش یافته باشد اما همچنان قیمت ها با شیب تندی بالا می روند.

وی با اشاره به اقدامات ضروری دولت در آینده نزدیک ادامه داد: دولت باید ساختارهای اقتصادی را اصلاح کند. هر کدام از بانک ها تعداد زیادی شرکت زیرمجموعه دارند اما در سودهی با چالش جدی مواجه هستند. اگر آقای رئیسی ساختارها را تغییر ندهد، دولت با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

این فعال مطبوعاتی با بیان اینکه تأثیر کارهای دولت بر سفر مردم اهمیت دارد، تأکید کرد: آقای رئیسی در صحبت هایش به موضوعات خوبی برای اصلاح ساختارها اشاره می کند اما مهم آن است که این صحبت ها به اجرا درآیند. معتقدم رئیس جمهور باید در اعضای تیم اقتصادی اش تجدیدنظر کند و مسئولیت ها را به افراد کارآمد و باتجربه بدهد.

وی افزود: رهبر انقلاب به جوانگرایی تأکید کردند اما در همان سخنرانی بر درنظرگرفتن ویژگی هایی همچون عقلانیت و مشاوره برای انتخاب مدیر تأکید کردند و فرمودند «اگر حاج قاسم سلیمانی شهید نمی شد تا 10 سال دیگر از ایشان استفاده می کردم». به عبارت دیگر جوانگرایی در مدیریت فقط محدود به سن نیست.

یوسف پور تأکید کرد: مدیر باید انقلابی و تحول گرا باشد، اگر هم جوان است در کنار خود چند مدیر با تجربه را به کار گیرد. نمونه بارز این موضوع را در وزارت رفاه دیدیم که 8 ماه نشده، وزیر اجباراً تغییر کرد. در مجموع فکر می کنم مردم به سفرهای خود می نگرند و تغییرات عمیقی را در حوزه اقتصادی احساس نمی کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها