نشست تعدادی از نمایندگان مجلس با وزیر صمت

نمایندگان از توضیحات وزیر قانع شدند/وعده‌های فاطمی‌امین در حال اجراست

کد خبر: 1182786

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: صبح امروز نشستی با حضور جمعی از نمایندگان و وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل کمیسیون اصل 90 برگزار و در این جلسه بر حمایت از وزیر صمت تاکید شد.

نمایندگان از توضیحات وزیر قانع شدند/وعده‌های فاطمی‌امین در حال اجراست

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: صبح امروز نشستی با حضور بیش ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز 40 نفر ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز نمایندگان و سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در محل کمیسیون اصل 90 برگزار شد.

وی افزود: د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر این جلسه این نکته مورد تاکید قرار گرفت که د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر شرایط کنونی با توجه به تلاش همه‌جانبه دشمن برای ایجاد اجماع جهانی علیه ایران و ایجاد فتنه و آشوب و ترور د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر داخل کشور باید ید واحده باشیم و وحدت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حفظ کنیم.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر این جلسه گزارشی ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز عملکرد وزارت صمت هم توسط آقای وزیر ارائه شد که د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر آن به کنترل قیمت سیمان و آهن و دیگر اقدامات وزارت صمت د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر این یک ساله اشاره شد.

جلالی خاطرنشان کرد: د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر این جلسه حاضران بر حمایت خود ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز وزیر صمت د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر ماجرای استیضاح تاکید کردند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح وزیر صمت در شرایط فعلی به صلاح نیست، گفت: نمایندگان مجلس باید پیام وحدت میان دولت و مجلس به جامعه و دشمنان منتقل کنند./فارس

مجلس باید پیام وحدت به جامعه منتقل کند/فاطمی‌امین مجددا رای اعتماد می‌گیرد

مالک شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا،در خصوص اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت در مجلس گفت:  این استیضاح در شرایط فعلی به دلایلی به صلاح نیست و من هم مخالف آن هستم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: براساس آمار مجموعه تلاش‌ها و عملکرد فاطمی امین در وزارت صمت در عمده شاخص‌ها طبق برنامه ارائه شده وی به مجلس پیش می‌رود و روند مثبتی است، وزارت صمت جزو وزارتخانه‌های سنگین و پرحجم دولت است و عملاً ۲۵ درصد اقتصاد کشور در این وزارتخانه جریان دارد،

دبیر فراکسیون انقلاب اسلامی افزود: قاعدتاً بسیاری از معضلات و مشکلات یک ساله حل نمی‌شود و ما باید به روند آن نگاه کنیم. در بحث خودرو که حدود ۳۰ سال مشکل داشته است، وزارت صمت روند اصلاحی خوبی در پیش گرفته و ما نسبت به آن خوشبین هستیم. البته برخی موضوعات نیز وجود دارد که نیازمند دقت و سرعت عمل بیشتری است؛ اما برآیند مثبت است و تلاش فاطمی امین وهمکارانش در وزارت صمت قابل توجه است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در شرایطی که امروز دشمنان کشور تلاش می‌کنند انسجام و وحدت نیروهای انقلاب را هدف قرار دهند، استیضاح وزرای دولت کمکی به تعمیق وحدت و انسجام نمی‌کند. نمایندگان مجلس باید پیام وحدت میان دولت و مجلس به جامعه و دشمنان منتقل کنند. اما ممکن است در استیضاح نکاتی مطرح شود که به نفع کشور نیست.

شریعتی گفت: فاطمی امین از نظر اقتصادی انسان سالمی است و از افراد فسادستیز است و از آنچه که یک وزیر باید داشته باشد، برخوردار است. مجموعاً فکر می‌کنم با طرح این نکات، در صورت باقی‌ماندن طرح استیضاح، مجلس مجددا به فاطمی امین رای اعتماد خواهد داد.

استیضاح فاطمی‌امین مشکلی را حل نمی‌کند/به وزیر باید فرصت داد

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در مورد طرح استیضاح وزیر صمت گفت: باید به وزیر صمت فرصت بیشتری داده شود تا بتواند برنامه‌های خود را عملیاتی کند.

امیر قلی جعفری بروجنی  در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد استیضاح وزیر صمت گفت: استیضاح حق قانونی نمایندگان است، اما باید به وزیر صمت فرصت بیشتری داده شود تا وی بتواند برنامه های خود را عملیاتی کند.

نماینده مردم بروجندر مجلس، وزرات صمت را یکی از مهمترین وزراتخانه‌های کشور خواند و گفت: این وزراتخانه با حوزه‌های  متعدد و اقشار مختلف سرو کار دارد و مسلما تغییر مدیریتی در این حوزه هم نمی‌تواند مشکلات این بخش را حل کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: وزراتخانه ها برای به نتیجه رساندن برنامه هایشان نیاز به زمان دارد و لازم است به  آنها فرصت بیشتری داده شود.

به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی دولت و مجلس روز سه شنبه ۱۰ آبان برگزار می شود.پیش از این قرار بود استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی یکشنبه، ۸ آبان ماه برگزار شود.

 فاطمی‌امین دچار روزمرگی نشده است/وعده‌های وزیر صمت در حال اجراست

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فاطمی امین دچار روزمرگی نشده و از اجرای برنامه‌هایی که تدوین کرده،‌ غافل نیست، گفت: تمام تلاش وی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجرای اهداف تعیین شده در جلسه رای اعتماد است.

علی‌اصغر عنابستانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: به نظرم آقای فاطمی امین از معدود وزرای پیشنهادی دولت است که با برنامه مشخص و چشم انداز معلوم به مجلس آمد و رای اعتماد بالایی هم کسب کرد و  طبق همان برنامه‌ای که به مجلس ارائه داده است، درحال فعالیت است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: فاطمی امین دچار روزمرگی نشده و از برنامه‌هایی که تدوین کرده،‌ غافل نیست. بلکه تمام تلاش وی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجرای اهداف تعیین شده در جلسه رای اعتماد است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس تاکید کرد: ساماندهی صنایع خودرو، سیمان،‌ فولاد و سایر صنایع مادر از جمله برنامه‌هایی فاطمی امین است که از زمان وزارت در این وزارتخانه اجرای آنها را در دستور کار قرار داده است.

برنامه‌ وزیر صمت برای راه اندازی کارخانه‌ها و صنایع تعطیل شده

وی ادامه داد: همچنین راه اندازی کارخانه‌های تعطیل شده و احیاء صنایع مرده از دیگر برنامه‌هایی وزیر صمت است که آرام آرام در حال اجرای آن است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برنامه وزارت صمت فرآیندی است که باید در نقطه پایانی نتیجه آن را ارزیابی کرد، گفت: اکنون که حدود یک سال از زمان اجرای برنامه‌های فاطمی امین می‌گذرد، این برنامه قابلیت ارزیابی ندارد که مجلس تصمیم بگیرد آیا وزیر بماند یا از جایگاه خود برکنار شود.

وقت مناسبی برای استیضاح وزیر صمت نیست

عنابستانی با تاکید بر اینکه برای عملکرد وزارت صمت در نحوه کنترل بازار نقدهایی وجود دارد، اظهار داشت: در کنترل بازار باید وزارتخانه عملکرد خود را بهبود بخشیده تا مجلس هم برای سایر بخش‌ها با این وزارتخانه همراهی کند. اما وقت مناسبی برای استیضاح وزیر صمت نیست و باید اجازه دهیم برنامه‌هایی که وزیر د رنظر دارد، اجرایی کند و ما هم به وی کمک کنیم.

وی درباره انگیزه و اهداف نمایندگان امضاء کننده استیضاح وزیر صمت خاطرنشان کرد: هر نماینده‌ای نظری دارد که آن نظر محترم است و عده‌ای از نمایندگان به این نتیجه رسیدند که باید وزیر درباره عملکرد خود پاسخ دهد.  باید به وزیر مهلت کافی برای اجرای برنامه‌های تعیین شده، داده شود.

به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی دولت و مجلس روز سه شنبه ۱۰ آبان برگزار می شود.پیش از این قرار بود استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی سه‌شنبه، ۸ آبان ماه برگزار شود.

تولید خودروهای سبک و سنگین افزایش یافته/با استیضاح فاطمی امین مخالفم

 عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: با استیضاح وزیر صمت مخالفم و قضاوت و داوری درباره عملکرد فاطمی‌امین‌ را زودهنگام می‌دانم.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: با استیضاح وزیر صمت مخالف هستم و داوری درباره عملکرد فاطمی امین را زودهنگام می‌دانم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معتقدم در مدت کوتاه یکسال، نمی‌توان داوری دقیقی درباره عملکرد وزیر صمت داشت، اظهار داشت: در یکسال گذشته اقدامات مثبتی از سوی وزارت صمت در مدیریت این وزارتخانه انجام شده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس اظهار داشت: در حوزه صنعت خودرو امروز دیگر پارکینگ‌های مملو از خودروهای بدون قطعه خالی شده و خودروی بدون قطعه در پارکینگ ها  وجود ندارد که تحولی در بازار خودرو رقم زده است.

وی خاطرنشان کرد:  طی یکسال گذشته شاهد افزایش تولید خودروهای سبک و خودروهای سنگین که این نقطه‌ای مثبت در عملکرد فاطمی‌امین در وزارت صمت است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حوزه صنایع امروز شاهد رونق تولید و افزایش اشتغال هستیم که نمایانگر حرکت رو به جلوی وزارت صنعت معدن و تجارت برای توسعه و پیشرفت است.

بی‌ثباتی مدیریتی مشکلات وزارت صمت را تشدید کرده است/ استیضاح به صلاح نیست

 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی‌ثباتی مدیریتی مشکلات وزارت صمت را تشدید کرده است، افزود: در چند سال گذشته بیش از ۵ تا ۶ وزیر در وزارت صمت رای اعتماد گرفتنداما عمر فعالیت آنها بسیار کم بود و تغییر وزرا مشکلات این وزارتخانه را تشدید کرده است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: وزارت صمت، وزارتخانه‌ای با حوزه ماموریتی بسیار وسیعی است و هر فردی که در این وزارتخانه به عنوان وزیر معرفی شود، با مشکلات ساختاری این وزارتخانه دست و پنجه نرم خواهد کرد. در این وزارتخانه وظایف با هم تداخل آشکار دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بی‌ثباتی مدیریتی مشکلات وزارت صمت را تشدید کرده است، افزود: در چند سال گذشته بیش از ۵ تا ۶ وزیر در وزارت صمت رای اعتماد گرفتنداما عمر فعالیت آنها بسیار کم بود و تغییر وزرای قبل هم مشکلات این وزارتخانه را تشدید کرد. بنابراین با تغییر فاطمی‌امین،‌ مشکلات این وزارتخانه را حل نخواهد شد.

نماینده مردم تربت جام و باخرز با بیان اینکه فاطمی امین با تمام توان در حال اجرای برنامه‌ها و اهداف این وزارتخانه است، گفت: در این وزارتخانه باید تفکیک انجام شود و حوزه صنعت و معدن را از بخش بازرگانی جدا کرد که این موضوع در حیطه وظایف فاطمی امین نیست و باید دولت دراین باره به مجلس لایحه ارائه دهد.

وی با اشاره به مهلت ۲ ماه‌ای که پیش از این دولت برای ارائه لایحه در خصوص تفکیک وزارت صمت درنظر گرفته بود،‌ عنوان کرد: در ۲ ماه گذشته مشکلات عدیده‌ای در داخل و خارج از کشور رخ داد که بخشی از توان دولت به حل چالش‌های اجتماعی داخلی و سیاست خارجی و  مدیریت آنها سپری شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بهتر است مهلت جدیدی برای وزارت صمت در نظر گرفته شود تا دولت لایحه تفکیک این وزارتخانه را ارائه دهد، اظهار داشت: باید به فاطمی امین فرصت داده شود تا دغدغه نمایندگان امضاء کننده استیضاح را رفع کند.

وی تاکید کرد: تزلزل مدیرتی و تغییراتی که در این سال‌ها در وزارت صمت رخ داده است به دلیل مشکلات کلان اقتصادی، صنعتی، صادرات و واردات است که باید نمایندگان در مجلس سیاست‌های کلان آن را اصلاح کنند یا اینکه دولت برای رفع آنها تصمیمات اساسی اتخاذ کند.

رحیمی جهان آبادی ادامه داد: هر وزیری هم به جای فاطمی امین دروزارت صمت معرفی شود،‌ آن وزیر هم حداقل بیش از یک سال زمان نیاز دارد تا به همین اشراف، تسلط و توانایی که امروز فاطمی امین به آن رسیده، برسد و در حقیقت با تغییر وزیر صمت نمی‌توان چالش‌های این وزارتخانه را رفع کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نمایندگان از حق قانونی خود برای طرح استیضاح وزیر صمت استفاده کرده‌اند، گفت: به رغم اینکه با استیضاح فاطمی امین مخالف هستم، اما به اقدام قانونی استیضاح کنندگان احترام گذاشته و معتقدم آنها از سر دلسوزی و نگاه کارشناسی طرح استیضاح را امضاء کردند.

به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، ۲۷ مهرماه اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح رضا فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می‌شود.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت،معدن، تجارت ۱۰ آبان و پس از حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود.

استیضاح وزیر صمت فاقد مستندات قوی است/بعید است استیضاح رای بیاورد

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه استیضاح وزیر صمت فاقد مستندات قوی است،گفت: بعید است استیضاح رای بیاورد.

محمودعباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: استیضاح فاطمی امین را در شرایط فعلی به مصلحت نظام، تولید و اشتغال کشور نمی‌دانم و برای این موضوع هم چند دلیل دارم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: آقای فاطمی امین اگر جزء وزرای موفق دولت نباشد، جزء وزرای ضعیف هم نیست و در یک سال ابتدایی وزارت امتیاز متوسط رو به بالا را کسب کرده و نیروی جوان کابینه است که همراه با ایده‌های نو موفق شده در مسیر بهبود شرایط این وزارتخانه حرکت کند.

نماینده مردم مشکین شهر به حرکت رو به جلوی وزارت صمت تحت مدیریت فاطمی امین اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی برخی از دغدغه‌هایی که در وزارت صمت وجود دارد تحت مدیریت فاطمی امین در حال برطرف شدن است و از طرفی وی مدیری پاکدست است.

وی با بیان اینکه استیضاح حق قانونی نمایندگان مجلس و فرآیندی برای اصلاح امور است،عنوان کرد: نمایندگان امضاء کننده استیضاح می‌توانستند طبق آیین نامه داخلی مجلس و پیش از استیضاح اگر نقدی نسبت به عملکرد وزیر دارند از ابزار تذکر یا سوال از وزیر برای بیان دغدغه‌های خود استفاده کنند.

متن طرح استیضاح وزیر صمت فاقد مستندات قوی است

عباس زاده تصریح کرد: از طرفی طرح استیضاح باید بر اساس آمار و ارقام مستند، معقول و حقیقی انجام شود ولی متن طرح استیضاح وزیر صمت فاقد مستندات قوی است.

مشکینی ادامه داد: در صورت رای آوردن استیضاح، چند ماه این وزارتخانه با سرپرست اداره خواهد شد و پس از آن هم باید به وزیر جدید بیش از یک سال وقت داد تا بر امور وزارت مسلط شود. این سیر فقط سبب عقب افتادن ۲ ساله وزارت صمت از برنامه‌ها و اهداف خود می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال آینده، گفت: سال آینده کشور درگیر مسائل انتخابات است و اگر قرار است کاری در صنعت و معدن انجام شود، باید در همین چند ماه پایانی سال، کارهای باقیمانده وزارت صمت را به سرانجام رساند.

بعید است استیضاح رای بیاورد

عباس زاده خاطرنشان کرد: با توجه به عقلانیتی که از نمایندگان مجلس سراغ دارم، بعید است استیضاح رای بیاورد. هرچند که نحوه اقناع نمایندگان توسط وزیر و سخنان موافقان و مخالفان استیضاح هم در رای نهایی نمایندگان اثر خواهد داشت. ولی امیدواریم در روز استیضاح وزیر بتوانم در موافقت با وزیر از عملکرد فاطمی امین دفاع کنم.

به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، ۲۷ مهرماه اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح رضا فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می‌شود.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس: شرایط کشور برای استیضاح فاطمی‌امین مناسب نیست

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط کنونی کشور را برای استیضاح فاطمی‌امین مناسب نمی‌دانم و مخالف استیضاح وزیر صمت هستم.

علیرضا منادی ‌سفیدان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرایط کنونی کشور را برای استیضاح فاطمی‌امین مناسب نمی‌دانم و مخالف استیضاح وزیر صمت هستم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از دلایل استیضاح کنندگان عدم ارائه لایحه تفکیک وزارت صنعت،معدن و تجارت است،دولت باید سریع تر این لایحه را به مجلس ارائه دهد.

منادی‌سفیدان با بیان اینکه نیازی به استیضاح فاطمی‌امین نیست، خاطرنشان کرد: دولت باید وزارتخانه را تفکیک و دو وزیر هم به مجلس معرفی کند.

به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می شود.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر محترم حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن، تجارت ۱۰ آبان و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار می‌شود.

فاطمی‌امین می‌تواند مجددا رای اعتماد وکلای ملت را کسب کند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در مورد طرح استیضاح وزیر صمت گفت:اگر فاطمی امین برنامه های مطلوبی برای وزرات صمت داشته باشد و بتواند رضایتمندی نمایندگان را جلب کند می تواند مجددا رای اعتماد نمایندگان را کسب کند.

قدرت الله حمزه شلمزاری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد طرح استیضاح وزیر صمت گفت: نمایندگان برنامه ها و عملکرد  وزیر صمت را به صورت عمیق بررسی می‌کنند اگر فاطمی امین برنامه های مطلوبی برای وزرات صمت داشته باشد و بتواند رضایت نمایندگان را جلب کند، خواهد توانست مجددا رای اعتماد وکلای ملت را جلب کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تشریح عملکرد و ارائه برنامه فاطمی امین در جلسه بررسی استیضاح را مهم ارزیابی کرد و  بیان داشت: وزرات صنعت، معدن و تجارت  از تجمیع چند وزراتخانه  تشکیل شده و نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور دارد اگر برنامه های فاطمی امین برای حل مشکلات حوزه صنعت مطلوب باشد می‌تواند نظر نمایندگان را جلب کند.

نماینده مردم اردل و فارسان با بیان اینکه وزرات صمت نقش مهمی در کنترل تورم و اشتغال زایی در کشور دارد بیان داشت:با بررسی سطحی برنامه های وزیر صمت نمی توان تصمیم مطلوبی در مورد استیضاح اتخاذ کرد  اما تاکید می کنم که تشریح برنامه های وزیر صمت برای صنعت خودرو در جلسه استیضاح مهم است و در آرای نمایندگان نقش موثری دارد.

به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی دولت و مجلس روز سه شنبه ۱۰ آبان برگزار می شود.پیش از این قرار بود استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی یکشنبه، ۸ آبان ماه برگزار شود.

عملکرد وزیر صمت مثبت است/امیدوارم استیضاح رای نیاورد

رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان همه نهادها را مسوول ضعف و قوت وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: طبق اختیاراتی که به وزیر صمت دارد از وی انتظار داشته باشیم.

حسین رییسی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین، گفت: انتظار ما از وزیر صمت باید بر اساس اختیاراتی باشد که به او می‌دهیم و اگر انتظار بیشتری از وی در این وزارتخانه داریم، باید اختیارات بیشتری هم به وزیر داده شود.

نماینده مردم میناب و جاسک تاکید کرد: شاخص‌های ارزیابی عملکرد یک ساله وزیر صمت نشان دهنده مثبت بودن عملکرد فاطمی امین در این وزارتخانه است، باید وقت بیشتری به وزیر داده شود تا اهداف وبرنامه‌های خود را اجرایی کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد: مدل اجرایی در حوزه وزارت صمت به نحوی است که فقط شخص وزیر مسئول مشکلات و حتی موفقیت‌هایی این حوزه نیست. بلکه سایر نهادها و مقامات تاثیر مهمی در ضعف یا قوت عملکرد این وزارتخانه دارند و بهتر است برای نیل به اهداف تعیین شده،‌ اشتراک نظر در اجرای برنامه‌ها بین همه قوا و نهادهای مرتبط با وزارت صمت ایجاد شود.

رییسی ابراز امیدواری کرد که برای تحقق برنامه‌هایی که فاطمی امین در ابتدای دولت سیزدهم در مجلس آن را ارائه داد و در حال اجرا است، استیضاح وی رای نیاورد.

به گزارش ایرنا، طرح استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۲۷ مهرماه اعلام وصول شد. مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد. جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن، تجارت قرار است ۱۰ آبان در صحن مجلس برگزار شود.

مجلس باید با دولت همراهی کند/با استیضاح مخالفم

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم همکاری مجلس با دولت برای حل مشکلات مردم با استیضاح وزیر صمت مخالفت کرد.

سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران ، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، درخصوص استیضاح وزیر صمت اظهار داشت : نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیش از گذشته باید با دولت مردمی باشند و دولت را برای دستیابی به نتایج خوب و خدمت به مردم شریف ایران همراهی کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مخالف استیضاح وزیر صمت دولت سیزدهم است، گفت : فاطمی امین باید در خصوص واگذاری سهام دو کارخانه بزرگ خودروسازی کشور تصمیمات جدی تری بگیرد و تمهیدات لازم را برای انتقال سهام این دو کارخانه به مردم بیاندیشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به شرایط کشور و لزوم همدلی و اخوت در برابر بیگانگان، استیضاح وزیر صمت در مقطع کنونی اقدام درستی نیست.

یزدی خواه گفت : روز یکشنبه فراکسیون انقلاب با حضور وزیر صمت،مسائل و مشکلات این وزارتخانه را برای دستیابی به راهکاری جهت ارتقای فعالیتهای این وزارتخانه بررسی خواهد کرد.

بررسی تقاضای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در اجرای ماده ۲۲۳ آئین نامه داخلی، در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

تغییر وزیر صمت به اقتصاد کشور آسیب می زند/ نمایندگان رای اعتماد دهند

 نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی در مورد طرح استیضاح وزیر صمت گفت:نمایندگان به فاطمی امین رای اعتماد دهند و نگذارند وی از کابینه دولت سیزدهم جدا نشود چون تغییر وزیر صمت آسیب های زیادی به اقتصاد کشور وارد می کند.

 عبدالله ایزد پناه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد طرح استیضاح وزیر صمت گفت:استیضاح حق قانونی نمایندگان است و کسی نمی‌تواند مجلس را از این حق محروم کند،اما نمایندگان در کنار استیضاح می‌توانند با طرح سوال و تذکر مطالبات مردم و مجلس را پیگیری کنند.

نماینده مردم ایذه بیان داشت: در مدت یکسال گذشته از نظر مجلس،  ایراداتی در حوزه کار برخی  وزراتخانه ها وجود داشت که در مورد وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس جمهور تصمیم به برکناری گرفت و این موضوع به خوبی بین مجلس و دولت حل شد.

عضو کمیسیون کشاورزی در مورد عملکرد وزیر صمت  اظهار داشت: فاطمی امین از وزرای خوب و متعهد به نظام و کشور است  و اگر ایراداتی در انتصابات و معاونت های این وزراتخانه وجود دارد می‌توان با تذکر این موضوع را حل و فصل کرد.

ایزد پناه با اشاره به مشکلات حوزه صنعت و معدن تصریح کرد: وزیر صمت با شناسایی مشکلات و چالش های بخش صنعت و معدن کشور به دنبال حل این مشکلات است و همه نهادها  باید به وی کمک کنند.

وی با بیان اینکه مخالف استیضاح وزیر صمت هستم گفت: در شرایط حساس کشور، مجلس نگاه خود را به وزیر صمت  عوض کند و فرصت بیشتری به  فاطمی امین دهدتا بتواند برنامه های خود را عملیاتی کند.

وی افزود: وزیر صمت متوجه  اشکالات و ایرادات کار خود شده است و با جدیت به دنبال کنترل و مدیریت این چالشها در بخش صنعت و معدن کشور است.

نماینده مردم ایذه بیان داشت: نمایندگان به وزیر صمت کمک کند تا برنامه های خود را اجرایی کند چون با عدم رای اعتماد مجلس به وی، انتخاب سرپرست جدید و معرفی وزیر پیشنهادی، چندین ماه وقت از وزرات صنعت، معدن و تجارت را خواهد گرفت و این مساله به اقتصاد کشورآسیب می زند.

ایزد پناه وزراتخانه صمت را یکی از وزراتخانه های مهم و حساس کشور خواند و گفت: با توجه به شرایط و اغتشاشات که در کشور وجود دارد دشمن می خواهد از هر موضوعی سوء استفاده کند نمایندگان  مواظب باشند  با تلنگر هم  می توان  وزیر را بیدار کرد و تاهمین اندازه استیضاح کفایت می‌کند و نمایندگان به وزیر رای اعتماد دهند و نگذارند وی از کابینه دولت سیزدهم جدا نشود چون تغییر وزیر  صمت آسیب های زیادی را به  اقتصاد کشور وارد می کند.

عضو کمیسیون کشاورزی اضافه کرد: قبلا موافق استیضاح وزیر صمت بودم،  اما الان با توجه به شرایط کشور مخالف استیضاح وزیر صمت هستم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها