محمد باقر قالیباف مطر حکرد:

اقدامات تروریستی دشمنان بهانه‌ای برای نادیده‌گرفتن اعتراضات اصلاح‌خواهانه جمعی از مردم نشود

کد خبر: 1182816

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما اعتراض را نه تنها درست و عامل پیشرفت کشور می‌دانیم، بلکه معتقدیم این حرکات اجتماعی به شرط مرزبندی با خشونت‌طلبان، جنایتکاران و تجزیه‌طلبان باعث تغییر سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌ها خواهد شد.

اقدامات تروریستی دشمنان بهانه‌ای برای نادیده‌گرفتن اعتراضات اصلاح‌خواهانه جمعی از مردم نشود

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز نوجوان و بسیج دانش آموزی، گفت: حادثه جنایت تروریستی در حرم احمد بن موسی شاهچراغ (ع) که منجر به شهادت جمعی از هموطنان مظلوممان شد را به خانواده های آن عزیزان، مردم استان فارس و شهر شیراز و ملت شهیدپرور ایران اسلامی تسلیت می گویم و از خداوند متعال شفای عاجل مجروحین این حادثه را مسالت می کنم.

وی افزود: از حضور کم نظیر مردم شهیدپرور استان فارس در مراسم تشییع شهدا تقدیر و تشکر می کنم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند اقدام قاطع و خردمندانه درباره سر رشته این فاجعه آفرینی ها ضروری است و ان شاءالله مردم شاهد اقدامات قاطع جمهوری اسلامی در مقابل این جنایات خواهند بود.

قالیباف در ادامه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و مرتجعین منطقه بدانند که نمی توانند پشت نقاب داعش و یا تلویزیون های لندن نشین مخفی شوند و باید پاسخگوی خون های ریخته شده در ایران باشند.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: این جنایت ثابت کرد که دشمنان ایران عزیزمان برای برهم زدن امنیت کشور اختلال در زندگی روزمره مردم، ایجاد جنگ و درگیری در شهرها و همچنین تجزیه کشور کمین کرده اند و به دنبال شکار فرصت ها هستند. این جنایات با همه اتمام حجت کرد که دشمن اراده کرده است تا امنیت کشور را بر هم بزند و از امروز باید فعالان عرصه فکر و موثرین صراحتا راه خود را از خشونت طلبان و جنایتکاران جدا کنند.

وی افزود: البته که اقدامات تروریستی دشمنان ایران نباید بهانه ای برای نادیده گرفتن اعتراضات اصلاح خواهانه جمعی از مردم شود. اما باید در نظر داشت که اگر گروه های سیاسی و نقش آفرینان فرهنگی و اجتماعی از ابتدا مانع از تبدیل شدن اعتراض اصلاح خواهانه به اغتشاش و اعتراض خشونت طلبانه می شدند و همانند عموم مردم عمل کرده و راه خود را از خشونت طلبی جدا می کردند، دشمن جنایتکار ایران نمی توانست از فرصت ایجاد شده به ضرر مردم سوء استفاده کند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما اعتراض را نه تنها درست و عامل پیشرفت کشور می دانیم بلکه معتقدیم این حرکات اجتماعی به شرط مرزبندی با خشونت طلبان، جنایتکاران و تجزیه طلبان باعث تغییر سیاست ها و تصمیم گیری ها خواهد شد، همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با کارگران، اعتراضی که در آن با دشمن، مرزبندی شده باشد را مورد تایید قرار دادند مثال مشخص موثر بودن این شیوه، اعتراضات مطالبات معلمان و بازنشستگان در ماه‌های پیش از این است که به نتایج ملموسی رسید.

وی در ادامه گفت: بر این اساس مرزبندی با خشونت طلبی و براندازی شرط ضروری حصول نتیجه و تغییر محسوس در نتیجه اعتراضات است و نظام سیاسی کشور نیز به جهت استواری بر اراده مردم بستر قطعی هر نوع اصلاح و تغییر برای تامین منافع عمومی است، البته بخشی از این تغییر نیز اصلاح در نظام حکمرانی در چهارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی است که باید به حکمرانی نو منجر شود.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به تشخیص و تدبیر دقیق مردم شریف و هوشیار ایران در همراهی نکردن با اعتراضات خشونت طلبانه مشخص است که این اغتشاشات رو به خاموشی می رود و به پایان می رسد، اما باید در نظر داشت که پس از برقراری امنیت و آرامش سراسری در کشور نباید تدبیر و هوشمندی مردم در همراهی نکردن با خشونت طلبی و اغتشاشات را بهانه ای برای پرهیز در تغییر رویه ها قرار داد. در آن زمان نوبت مسئولان کشور است که پاسخ بصیرت مردم را با اقدامات لازم در کارآمدسازی و برطرف کردن نقاط ضعف در حوزه های حکمرانی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حکمرانی سیاسی بدهند.

قالیباف در پایان گفت: ان شاءالله مردم به زودی شاهد امنیت کامل و همه جانبه در زندگی روزمره خود خواهند بود و قطعا ما مسئولان نیز باید بتوانیم پاسخگوی این حمایت و بصیرت مردم نجیبمان باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها