العربی الجدید تصمیمات جدید السودانی را فاش کرد

کد خبر: 1182870

یک رسانه عرب زبان از تصمیماتی پرده برداشت که نخست وزیر جدید عراق یعنی السودانی اتخاذ خواهد کرد.

العربی الجدید تصمیمات جدید السودانی را فاش کرد

یک رسانه عرب زبان از تصمیماتی پرده برداشت که نخست وزیر جدید عراق یعنی السودانی اتخاذ خواهد کرد.

العربی الجدید از تصمیماتی پرده برداشت که نخست وزیر جدید عراق یعنی السودانی اتخاذ خواهد کرد.

العربی الجدید نوشت: مسئولان عراقی اعلام کردند که السودانی به زودی احکام برکناری شماری از مسئولان مرتبط با مصطفی الکاظمی و تیم مخصوص وی را صادر خواهد کرد، این در حالی است که برخی شخصیت‌های چارچوب هماهنگی خواستار ممانعت از سفر و محاکمه آنها هستند.

این رسانه آورده است: السودانی طی حکمی سرلشکر محمد البیاتی، مشاور ویژه الکاظمی را برکنار و به جای سرلشکر سعد العلاق را منصوب کرد. همچنین طی روزهای آتی حکم برکناری رائد جوحی، مدیر دستگاه اطلاعاتی و سرلشکر احمد ابو رغیف قائم‌مقام وزارت کشور در امور اطلاعات و تحقیقات فدرال را صادر خواهد کرد که بسیاری از تصمیمات الکاظمی در بازداشت متهمان به دست داشتن در پرونده‌های فساد را اجرایی کرده است.

از سوی دیگر، یک مقام دولتی عراق که نخواست نامش ذکر شود، به العربی الجدید تاکید کرد: السودانی بازبینی پرونده‌های همه افرادی که به دستور الکاظمی عهده‌دار مناصب نظامی و غیر نظامی شدند را آغاز کرده است و به زودی حکم برکناری و عزل اغلب این مسئولان صادر خواهد شد.

العربی الجدید نوشت: وزارت کشور عراق روز گذشته در بیانیه‌ای برکناری ابو رغیف به دستور عبدالامیر الشمری، وزیر کشور را تکذیب و اعلام کرد: وی در حال انجام وظیفه خود در اداره امور اطلاعات و تحقیقات فدرال وزارت کشور است.

از سوی دیگر عالیه نصیف نماینده ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی این اقدامات السودانی را مورد تمجید قرار داد.

عدی عواد، نماینده پارلمان عراق و عضو فراکسیون صادقون شاخه سیاسی عصائب اهل الحق خواهان اتخاذ اقدامات پیشدستانه در ممانعت از خروج نخست‌وزیر پیشین و وزرای وی از عراق با استناد به قانون هیات پاکدستی شد.

عواد تصریح کرد: اعضای پارلمان از الحلبوسی خواستند به هیات پاکدستی دستور دهد تا اقدامات پیشدستانه برای ممنوع السفر کردن الکاظمی و کابینه وی را اتخاذ کند و اموال منقول و غیر منقول آنها را مورد رسیدگی قرار دهد.

العربی الجدید نوشت: در برنامه دولت السودانی که پارلمان روز پنجشنبه بدان رای داد، بازبینی همه تصمیمات دولت الکاظمی ذکر شده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها