نصیرزاده: دشمنان به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان نظام هستند/ فرهنگ پدافند غیرعامل را باید توسعه دهیم

کد خبر: 1183059

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنان با ایجاد نارضایتی به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان نظام هستند و با ایجاد اختلال در خدمات‌رسانی دولت، اهداف خود را دنبال می‌کنند و تنها راه مقابله با آن‌ها متوسل شدن به سیاست‌های پدافند غیرعامل است.

نصیرزاده: دشمنان به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان نظام هستند/ فرهنگ پدافند غیرعامل را باید توسعه دهیم

 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه ۹ آبان) در همایش ملی نکوداشت پدافند غیرعامل کشور که صبح امروز در سالن همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما در موقعیت بسیار حساس ژئوپلیتیکی و در منطقه‌ای منحصربه‌فرد قرار گرفته و جذابیت‌های این منطقه علاقه بازیگران سیاسی از جمله طمع استکبار جهانی را نسبت به منابع غنی این منطقه جلب کرده است.

وی با اشاره به تأثیرات انقلاب اسلامی در جهان تصریح کرد: انقلاب اسلامی پیامدهای وسیعی  در معادلات جهانی و منطقه‌ای ایجاد کرد و منافع دنیای غرب و استکبار جهانی را تحت‌الشعاع قرار دارد؛ از این‌رو توطئه‌ها و فتنه‌ها در طول گذار از چهار دهه از انقلاب اسلامی شکل گرفت و در مقاطعی شدت یافت.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: توطئه استکبار جهانی ملت ایران در دهه اول انقلاب با جنگ تحمیلی مواجه کرد و دهه دوم انقلاب نیز ایجاد وضعیت چند قطبی در کشور مواجه شدیم و دهه سوم نیز دشمن با رمز تقلب در انتخابات به دنبال مهار و توقف حرکت تمدن سازی انقلاب اسلامی بود.

امیر سرتیپ نصیرزاده گفت: استکبارجهانی در دهه چهارم انقلاب‌ با بستر فناوری تحولات زیادی در تهدیدات ایجاد کرد که امروز در پی آن با تهدیدات هیبریدی و شناختی مواجه هستیم. با روی کارآمدن دولت جدید شتاب پیشرفت در کشور آغاز شد و به تبع آن امید در میان مردم زنده شد، جراحی اقتصادی صورت گرفت و راه روشنی بین مردم باز شد و مطابق با منطق سیاست‌های بین المللی و جهانی و منطقه‌ای کشور ما در سازمان‌های مهمی عضو شد و به عنوان یک کنشگر اثرگذار در معادلات و مجامع بین‌المللی نقش‌آفرین گردید که این خوشایند دشمنان نبود.

وی افزود: استکبار جهانی همزمان با موفقیت های جمهوری اسلامی در عراق، سوریه، یمن، افغانستان و لبنان متحمل شکست‌های متعدد شد و از این رو جنگ‌های شناختی و ترکیبی را علیه ملت ایران آغاز کرد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تهدیدات شناختی و ترکیبی که از سوی دشمنان اعمال می شود، گفت: امروز زندگی ما به گونه‌ای شده که مدام در حال جنگ هستیم و خانواده‌های ما و اقشار مختلف جامعه ما امروز به نوعی با جنگ شناختی و هیبریدی ایجاد شده از سوی دشمنان درگیر هستند. آفندها هم غیرعامل و ناشناخته شده‌اند و این تهدیدات آفندی در یک بستر فناورانه که نیاز به حفاظت دارد، توسعه پیدا کرده است.

وی افزود: امروز تنها راه مقابله با این جنگ‌ها اجرای سیاست‌های پدافند غیرعامل است. از ویژگی های این جنگ‌ها، مواجه روزمره با  تهدیدات متنوع است. امروز دشمنان در این عرصه با ایجاد نارضایتی به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان نظام هستند. این‌ها با ایجاد اختلال در خدمات‌رسانی دولت، اهداف خود را دنبال می‌کنند و تنها راه مقابله با آن‌ها متوسل شدن به سیاست‌های پدافند غیرعامل است.

امیر سرتیپ نصیرزاده تاکید کرد: در جنگ سخت اگر نیرویی از دست دهیم در واقع یک نفر از ما به شهادت که بالاترین درجه معنوی است ارتقا یافته است، درحالی که در این نبرد پیچیده شناختی با هر تلفات در واقع به نفرات دشمن اضافه خواهد شد. امروز سازمان پدافند غیرعامل کارش پیشگیری و ایجاد مصونیت است و اگر نشد باید  آسیب‌ها را کاهش دهد و پایداری را استمرار بخشد و در این مسیر یکی از مهم‌ترین اقدامات فرهنگ‌سازی است که نقش صداوسیما در این رابطه قابل توجه و اساسی است.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: پدافند غیرعامل فقط مختص بخش‌های نظامی نیست و باید در تمامی نهادها و دستگاه‌ها تسری یابد و با جدیت دنبال شود. در بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی امروز دشمن تا منازل ما و ادراک و رفتار ما نفوذ می‌یابد؛ بنابراین باید با قوانین الزام‌آور در این حوزه حرکت کنیم ما باید سازمان پدافند غیرعامل را تقویت کنیم و تلاش این عزیزان را در سراسر کشور ارج و توسعه نهیم.

وی اعلام کرد: امروز یکی از راه‌های قوی شدن، پیشرفت در حوزه پدافند غیرعامل و جدی گرفتن تهدیدات در این عرصه است. نباید دشمن را زیاد قوی و یا خیلی ضعیف شمرد و ما نباید مرعوب دشمن شویم در عین حال که باید تلاش کنیم و با جدیت در این عرصه استمرار حرکت داشته باشیم.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ پدافند غیرعامل را در سطح کشور توسعه دهیم.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها