عمویی: کاربران پیام‌رسان‌های ایرانی افزایش یافته است

کد خبر: 1183081

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: معاون وزیر ارتباطات معتقد بود کاربران پیام‌رسان‌ها و شبکه‌اجتماعی ایرانی افزایش یافته است و در نتیجه بخش اصلی از پهنای باند کشور در اختیار نرم افزارهای داخلی قرار گرفته شده است.

عمویی: کاربران پیام‌رسان‌های ایرانی افزایش یافته است

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جلسه دیروز این کمیسیون، اظهار داشت: جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دیروز با دو دستور برگزار شد. در بخش اول جلسه، آقای لاجوردی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت به تشریح وضعیت دسترسی شهروندان به خدمات اینترنتی پس از تحولات امنیتی اخیر پرداخت و توصیح داد که پس از شرایط اخیر، نرم افزارهای داخلی از لحاظ فنی توانسته‌اند نیازهای بخش زیادی از جامعه را پاسخ بدهند.

وی افزود: معاون وزیر ارتباطات معتقد بود کاربران پیام‌رسان‌ها و شبکه‌اجتماعی ایرانی افزایش یافته است و در نتیجه بخش اصلی از پهنای باند کشور در اختیار نرم افزارهای داخلی قرار گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: لاجوردی برنامه‌های این وزارتخانه در حمایت از کسب‌و‌کارهای داخلی در نرم‌افزارهای بومی را هم تشریح کرد که از جمله آنها ارائه امکانات ویژه فروشگاهی و امکان کسب‌درآمد در ازای تولید محتوا و اقدامات مشابه در جهت حفظ امنیت اطلاعات کاربران بود.

عمویی تصریح کرد: در بخش دوم جلسه کمیسیون، رسیدگی به بخشی از طرح تأسیس سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در بندهای «ت» تا «چ» ماده یک این طرح ادامه یافت. بر اساس موارد مورد بررسی، امنیت فیزیکی اماکن و اسناد قضایی و امنیت فردی زندانیان و متهمان در مراجع قضایی بر عهده این سازمان خواهد بود.  همچنین رسیدگی به سایر بندها و مواد این طرح در کمیسیون در هفته های آینده ادامه خواهد داشت. / تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها