دهقانی: اگر فرصتی به فاطمی امین دادیم و این مساله حل نشد استیضاح حق نمایندگان است

کد خبر: 1183172

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فاطمی امین در حوزه مس انقلابی ایجاد کرده، گفت: در حوزه ایمیدرو جا دارد که بیشتر کار شود، چراکه مس ما ظرفیت این را دارد که از لحاظ صنعتی و اقتصادی بیشتر از فولاد برای کشور تاثیرگذار باشد.

دهقانی: اگر فرصتی به فاطمی امین دادیم و این مساله حل نشد استیضاح حق نمایندگان است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فاطمی امین در حوزه مس انقلابی ایجاد کرده، گفت: در حوزه ایمیدرو جا دارد که بیشتر کار شود، چراکه مس ما ظرفیت این را دارد که از لحاظ صنعتی و اقتصادی بیشتر از فولاد برای کشور تاثیرگذار باشد.

الله وردی دهقانی در موافقت با ادامه کار سیدرضا فاطمی امین به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: وزارت صمت در دو سال گذشته این چهارمین وزیری است که به خود دیده است. یعنی طی دو سال گذشته دو سرپرست، یک وزیر ۷ ماهه و یک وزیر یکساله داشته که از این بابت مدیریت ناپایداری داشته و تصمیم های جدی در رابطه با مسائل اساسی که مطرح است گرفته نشده، بنابراین مسائل آن انباشته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین مواردی هم مطرح است چون تمام این موارد در اختیار وزیر نیست؛ مثلا در رابطه با صنعت، تولید و سیاست گذاری و برای سر و سامان دادن بازار مانند تولید و ارائه این موارد باید گفت که برخی از این مباحث مربوط به سازمان های دیگر هم هست. مثلا اسقاط خودرو به محیط زیست، سازمان استاندارد برای مدیریت استانداردها و سایر مراکز نیز مربوط می شود که باید پای کار بیایند و نمی توان همه را از یک نهاد حاکمیتی انتظار داشته باشیم.

نماینده مردم ورزقان در عین حال خاطرنشان کرد: البته مشکلاتی نیز وجود دارد که وزیر هم برای رفع آنها اقدام کرده است، از جمله افزایش تیراژ تولید که حدودا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و برنامه هایشان هم برای تولید خوب بود ولی مکفی نبود. برای واردات خودرو نیز همین طور که زمانی در مجمع تشخیص و مجمع عالی نظارت مشکل درست کردند و امکان واردات نشد که البته الان این موضوع رفع شده و برنامه ریزی کردند تا این مسائل حل و فصل شود.

دهقانی با بیان اینکه فاطمی امین در رابطه با مسائل معدنی هم اقدامات خوبی انجام داده، اما جا دارد که مخصوصا در سازمان ایمیدرو بیشتر کار شود، اظهار کرد: اما در حوزه مس انقلابی توسط ایشان صورت گرفته و اینگونه است که مس ما ظرفیت این را دارد که بیشتر از فولاد برای کشور از لحاظ صنعتی و اقتصادی تاثیرگذار باشد، اما متاسفانه این حوزه راکد مانده بود و با توجه به ذخایر ارضی ۲۰ میلیارد ساله ای که الان داریم ولی تولید ما با حدود ۲۵۰ هزار تن خیلی اندک است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: اما با هدف گذاری هایی که صورت گرفته و تغییر و تحولی که در آن ایجاد شده، برای تولید یک میلیون تن مس کاتُد برنامه ریزی شده که این موضوع می تواند به اندازه تمام آورد صنعت پتروشیمی ما ارزآوری داشته باشد و اگر هم این حوزه را به سمت صنایع پایین دستی ببریم، ارزش افزوده بالایی خواهد داشت.

وی یادآور شد: در سایر مسائل نیز به همین روال است و معتقدم علیرغم اینکه انتقاداتی وجود دارد و هیچ کدام از وزرا و مسئولین از این منظر مستثنی نیستند، اما باید فرصت بیشتری به وزیر صمت بدهیم و کمک کنیم در شرایط فعلی کشور که نیاز به همدلی و کمک به مدیریت بازار، صنعت و اشتغال وجود دارد، ان شاءالله این مسائل رفع شود.

دهقانی در پایان گفت: اگر فرصتی به فاطمی امین دادیم و این مساله حل نشد استیضاح حق نمایندگان است و حتما باید وارد شویم و اگر احساس کردیم که دیگر توانمندی اداره این وزارتخانه را ندارند، ایشان یا خودشان می روند، یا استعفا می دهند و یا رئیس جمهور او را برکنار می کنند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها