در گفت‌وگو با «فردا» مطرح شد:

دولت رئیسی و روحانی را نمی‌شود با هم مقایسه کرد

کد خبر: 1183178

محمدعلی پورمختار، فعال سیاسی اصولگرا، گفت: برجسته ترین مشکلات امروز مردم در حوزه اقتصاد وجود دارد به ویژه آنکه بعد از حذف ارز ترجیحی اتفاقات ناخوشایندی افتاد.

دولت رئیسی و روحانی را نمی‌شود با هم مقایسه کرد

گروه سیاست نامه‌نیوز: دولت سیدابراهیم رئیسی شانزدهمین ماه مسئولیت خود را پشت سر می گذارند. حالا این سئوال مطرح است که مردم چقدر تفاوت بین این دولت با دولت حسن روحانی را حس کردند؟

محمدعلی پورمختار در گفتگو با خبرنگار فردا درباره تفاوت دولت سیزدهم و دولت دوازدهم از نگاه مردم گفت: دولت رئیسی و روحانی را نمی شود با هم مقایسه کرد چون باید در حوزه های مختلف تفکیک قائل شویم. معتقدم برجسته ترین مشکلات امروز مردم در حوزه اقتصاد وجود دارد به ویژه آنکه بعد از حذف ارز ترجیحی اتفاقات ناخوشایندی افتاد.

وی افزود: حذف ارز یارانه ای بهانه ای برای تولیدکنندگان و واسطه ها شد تا خارج از هر گونه نظارت قیمت کالاها را به چندین برابر افزایش دهند، حال آنکه درآمد مردم مخصوصا بازنشستگان، مستمری بگیران، کارگران و کارمندان افزایش پیدا نکرد بنابراین قدرت خرید آنها به شدت افت کرد که این مسئله مورد گله مندی و نارضایتی مردم است.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اقدامات و تصمیمات دولت سیزدهم در حوزه بین المللی و سیاست خارجی اظهار کرد: نمونه بارز این اقدامات را می توان در قضیه مذاکرات برجامی مشاهده کرد. مردم در زمان دولت قبل انتظار داشتند تیم مذاکره کننده با طرف مقابل قوی برخورد کند، حالا خوشبختانه شاهد هستیم دولت آقای رئیسی برخوردی عزتمندانه در جریان مذاکرات دارد.

وی درباره بهبود وضعیت اقتصادی کشور با ترمیم کابینه بیان کرد: پیامد تصمیم حذف ارز ترجیحی همین آثار تورمی را به دنبال دارد بنابراین به نظر نمی رسد اگر همین سیاست دنبال شود با تغییر یک یا دو وزیر، تغییر عمده ای در حوزه اقتصاد ایجاد نمی شود، در نتیجه تأثیری هم نخواهد داشت.

پورمختار با اشاره به اخبار مربوط به تغییر وزیر صمت بیان کرد: حتی اگر این وزیر هم برکنار شود، وزیر جدید نمی تواند برخلاف سیاست های اقتصادی دولت حرکت کند. در مجموع با ترمیم کابینه تغییر محسوسی در وضعیت اقتصادی کشور رخ نخواهد داد مگر آنکه دولت در سیاست های اقتصادی اش تجدیدنظری انجام دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها