هدایت‌الله آقایی:

از اصولگرا تا اصلاح‌طلب برای اصلاح امور آستین بالا بزنند

کد خبر: 1183326

هدایت‌الله آقایی گفت: از اصلاح طلب و اصولگرا باید آستین بالا بزنند و قانون اساسی را روی میز بگذارند و اصلاح جدی در حوزه های مختلف را رقم بزنند.

از اصولگرا تا اصلاح‌طلب برای اصلاح امور آستین بالا بزنند

به گزارش سایت فردا، به نقل از سایت خبرسراسری، هدایت‌الله آقایی، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره لزوم اصلاحات و بیان آن توسط برخی چهره های رسمی حاکمیت گفت: «من فکر می کنم برخی مسئولان تصور می‌کنند ایجاد اصلاحات چه در قوانین و چه در روش‌ها نوعی عقب‌نشینی است اما خوشبختانه آقای قالیباف این‌طور رفتار نکرد و از ضرورت اصلاحات سخن گفت. اصلاح طلبان هم که مواضعشان از قبل معلوم بوده است و با عنوان اصلاح طلبی در چند دهه اخیر اعتقاد داشته‌اند که نظام باید خود را اصلاح کند و بدون اصلاحات با مطالبات انباشت شده مواجه خواهد شد که پاسخگو آن نخواهد بود. از زمانیکه در دوم خرداد سال76 دولت آقای خاتمی مستقر شد، نیاز به اصلاحات در امور سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و سیاست خارجی احساس می شد اما متاسفانه روند معکوس شد و طرف مقابل تفسیری که از قانون اساسی کرد باعث شد که دایره خودی و غیرخودی را مشخص تر کنند و دایره خودی را تنگ تر کنند و حتی برخی نیروهای درون حاکمیت نیز بیرون زدند».

او در ادامه نسبت به وضعیت فعلی برای انجام اصلاحات افزود: « وضعیت در حوزه فرهنگی روز به روز بدتر شد و گشت‌های ارشاد و... روزانه بسیاری را بازداشت می‌کردند. طبیعی بود که چنین برخوردهایی اعتراض به دنبال خواهد داشت.در حوزه سیاست خارجی هم امروز در آستانه یک گسست جدی قرار گرفته‌ا‌یم و برخی تحریم‌های جدید صورت گرفته است و اگر توجه نشود شاید در بند هفت سازمان ملل قرار بگیریم. به هر حال روند فعلی معکوس است و بنظر من از یک جهت برای اصلاح دیر شده است و مردم حتی ممکن است به این جملات و اصلاحات جزئی قانع نشوند و به شخصیت های سیاسی اعتماد نکنند.مهم ترین مشکل امروز این است که مردم معترض با حاکمیت کاملا فاصله می گیرند و حاکمیت نیز این اعتراضات را به رسمیت نمی شناسد و زمینه گفت‌وگو برای این کار فراهم نیست به علاوه اینکه در بین مردم کسانی هم که به خیابان نمی آیند دلخوری های خاص خودشان را از اقتصاد و فرهنگ دارند اگر به خیابان نمی آیند دلایل دیگری دارد».

آقایی در پایان نسبت به روند انجام اصلاحات در کشور گفت: «همه ما می دانیم هر درگیری و امواجی که در جامعه باشد در یک نقاطی بهم می‌رسند و در نهایت ممکن است که در آن نقاط بحث و گفت‌وگو معنا پیدا کند باز نباید ناامید شد حتی اگر درصد بسیار کم تأثیرگذار باشد، باید حرکت کرد. من فکر می‌کنم در شرایط فعلی عقلای جامعه بخصوص در اصلاح طلب ها که روزی سرمایه مردم بودند و با امکانات مردم تبدیل به چهره های ملی شدند می توانند نقش داشته باشند در اصولگرایان نیز چهره های خوبی وجود دارد که معتقدند وضعیت فعلی مطلوب نیست و مجموعه عقلا از اصلاح طلب و اصولگرا باید آستین بالا بزنند و قانون اساسی را روی میز بگذارند و اصلاح جدی در حوزه های مختلف را رقم بزنند. همه این ها می تواند با یک بازنگری و دید باز مسائل را حل کند و به رفراندوم برسیم و پاسخی به نسل فعلی باشد که چند دهه از نسل انقلاب فاصله گرفته است مطالبات مختلفی دارد.در همین وضعیت بدبینی و بی اعتمادی اگر این صحبت ها مطرح شود کشور ما کشوری هست که مردم آن با هوش خاص خود می فهمند که گفتگو را به اغتشاش ترجیح دهند و به اعتراض مردم نیز نباید لقب اغتشاش گر داد.مسئله حجاب نیز در جامعه ما جدی بود و به روشنی می دیدیم که صد ها نفر در خیابان ها بر سر این مسئله پرونده دار می شدند،یا در حوزه سیاسی سال 88 صدها نفر از ما را زندانی کردند و همه را زخمی کردند این کار که هنر نیست!مردم از دولتمردان انتظار دارند که خواسته های نسل فعلی را با آرامش و بدون درگیری به مطالبات پاسخ دهند»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها