نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز:

نیروی انتظامی توطئه دشمنان را در حوادث اخیر کشور خنثی کرد

کد خبر: 1183552

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان در تذکرات شفاهی خود به مسائل و اتفاقات اخیر کشور اشاره کردند.

نیروی انتظامی توطئه دشمنان را در حوادث اخیر کشور خنثی کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه 11 آبان در تذکرات شفاهی خود به مسائل و اتفاقات اخیر کشور اشاره کردند.

* جوانان کشور همواره پشتوانه نظام هستند

حسین رئیسی نماینده میناب و رودان و جاسک و سیریک و بشاگرد در مجلس در تذکر شفاهی خود اظهار کرد: یوم الله 13 آبان را گرامی می‌دارم؛ قطعاً جوانان کشور که همواره پشتوانه نظام هستند در این روز حمایت جدی خودشان را از نظام اسلامی به نمایش خواهند گذاشت.

* نیروی انتظامی توطئه دشمنان را خنثی کردند

محمد علیپور نماینده مردم ماکو در مجلس ضمن تبریک 13 آبان و روز دانش آموز گفت: عزیزان نیروی انتظامی توطئه دشمنان را در حوادث اخیر کشور خنثی کردند؛ توطئه دشمنان را در آسیب رسانی به اموال عمومی و ایجاد ناامنی و آشوب را محکوم می کنم.

وی افزود: از رئیس جمهور می خواهم مصوبات سفرهای استانی در حوزه کشاورزی را هر چه زودتر عملیاتی کند.

* دولت مسئولیت نگرانی مردم را بپذیرد

 احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس در تذکر شفاهی گفت: ایران امروز ما داغدار است، قربانیان حادثه تروریستی حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) و جانباختگان شهرهای مختلف و مدافعان امنیت کشور، مردم را عزادار و سوگوار کرده است. در چنین شرایطی شغال ها و کفتارها، امنیت و آرامش مردم را نشانه رفته اند.

وی در تذکری به صداوسیما تصریح کرد: عملکرد صداوسیما سوال برانگیز است، افرادی که مادام العمر در تلویزیون تریبون دارند به عنوان نماد وضع موجود در مقابل افرادی که دولت گذشته را رحم اجاره ای خود توصیف می کردند و به واقع بانیان اصلی مشکلات موجود هستند، قرار می گیرند و آنها منتقدان وضع موجود می شوند و هر دو اتهامات ناروا به طرف غایب نسبت داده و نهایتاً تریبون داران دائمی مغلوب می شوند.

وی افزود: اگر صداوسیما در ادعای خود صادق است، باید حضور طرف غایب را فراهم کند، وگرنه این رفتار با هدف موجه جلوه دادن خطاهای دولت دوازدهم و سیزدهم تعبیر می شود. حضور شخصیت های محبوب و امین مردم باید در صداوسیما فراهم شود و حق قضاوت به مردم داده شود.

علیرضا بیگی در تذکری به دولت اظهار کرد: نارضایتی از وضعیت موجود سبب شده که مردم با اغتشاشگران همراهی کنند، چرا که معیشت و گذران زندگی مردم دچار مشکل جدی است، کسب و کارهای اینترنتی عملاً تعطیل شده است، فشار زندگی برای فعالان این عرصه قابل تحمل نیست، دولت باید برنامه خود را برای رفع نگرانی ها اعلام کند.

وی تصریح کرد: معترضان و اغتشاشگران ناجوانمردانه رهبر معظم انقلاب را نشانه رفته اند، در حالی که دولت در شرایط فعلی باید به میدان بیاید و مسئولیت بپذیرد.

* دولت به حقوق نیروهای خدماتی و سرایداران مدارس توجه کند

حسین حق وردی نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس در تذکر شفاهی ضمن گرامیداشت یوم الله 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: از عموم مردم شریف ایران به خصوص مردم نجیب حوزه انتخابیه خود در شهرستان های شهریار، قدس و ملارد درخواست دارم شکوهمندتر از سال گذشته در مراسم امسال 13 آبان ماه مشارکت نمایند.

وی در ادامه ضمن درود به روان شهدای اخیر سراسر کشور به خصوص شهدای حرم مطهر احمدبن موسی (ع)، خطاب به رئیس جمهور، گفت: مسائل مرتبط با معیشت و نیروهای خدماتی و سرایداران مدارس آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد، متاسفانه این افراد از کمترین حقوق در میان کارکنان دولت قرار دارند در حالی که در تامین حداقل های موردنیاز دچار مشکلات فراوانی هستند.

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر با کمبود شدید نیروهای خدماتی در آموزش و پرورش و نظام اداری این مجموعه مواجه هستیم که نمی توانند از حداقل شرایط لازم برخوردار باشند.

* قوه قضائیه در برخورد با آشوبگران مُر قانون را رعایت کند

محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در تذکر شفاهی خود گفت: تعداد خدمتگزاران مدارس کم است، از یک سو این کمبود باید رفع شود و از سوی دیگر حقوق این افراد نیز پایین است، هر چند با قانونی که تصویب شد اندکی به حقوق آنها افزوده می شود اما با این حقوق ناچیز کفاف معیشت را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه ما قانون تسهیل صدور مجوزها را تصویب کردیم، افزود: مصاحبه علمی چه معنایی دارد، از مسئولان این حوزه می‌خواهم که  اضطراب روانی را از تحصیل کرده‌ها و جوانان دور کنند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس اضافه کرد: قوه قضائیه با تمام افرادی که قتل و غارت کرده و اقدام به آتش‌سوزی کرده‌اند به ویژه افرادی که از خارج هدایت شدند مُرّ قانون را رعایت کنند، مبادا با عمل نکردن به قانون و زیر پا گذاشتن آن موجب گستاخی برخی افراد شویم.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها