محسن رضایی: همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر از طریق استان بوشهر تقویت می‌شود

کد خبر: 1183840

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به استقبال قطری‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری مشترک با استان بوشهر، گفت: همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر از طریق استان بوشهر تقویت می‌شود.

محسن رضایی: همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر از طریق استان بوشهر تقویت می‌شود

محسن رضایی ظهر امروز در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بوشهر اظهار داشت: در اقتصاد مردمی با توسعه کسب و کارهای خانگی، روستایی و عشایری می‌توان شهرک‌های صنعتی را به کسب و کارهای خانگی متصل کرد تا ضمن حذف دلالی و ایجاد سود بیشتر برای تولید کننده از طریق بسته بندی این کالاها در شهرک‌های صنعتی آن‌ها را آماده ورود به بازارهای بزرگ صادراتی منطقه کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به آمادگی قطری‌ها برای ایجاد بندر مشترک هوشمند در استان بوشهر افزود: امیر قطر دستور داده بندر الرویس به بازار ارتباط با ایران تبدیل شود.

وی ادامه داد: بازارهای منطقه بستر بسیار مناسبی برای صدور کالاهای تولیدی ایران است و با توسعه اقتصاد مردمی و تکمیل و فعال ساری زنجیره‌های ارزشی می‌توان بازارهای منطقه را فتح کرد.

این مقام مسئول بیان داشت: مسئولان قطر آماده هستند تا در بندر الرویس انبارهای بزرگ بسازند تا کالاهای صادراتی از بوشهر در این انبارها ذخیره و در حوزه خلیج فارس توزیع شود. در حوزه دامداری آمادگی دارند در بوشهر شرکت‌های دام صنعتی ایجاد کرده و تولیدات دامی را صادر کنند.

رضایی تاکید کرد: زمین و نیروی انسانی ایرانی و سرمایه گذاری قطری‌ها می‌تواند بازار اقتصادی بزرگی را برای تولید و صدور کالاهای ایرانی در منطقه و جهان شکل دهد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها