ورود کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع ابربدهکاران مالیاتی

کد خبر: 1184037

رییس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون به موضوع ابربدهکاران مالیاتی که هر کدام بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال بدهی مالیاتی دارند، ورود کرده و پیگیری این میزان بدهکاری مالیاتی را آغاز کرده است.

ورود کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع ابربدهکاران مالیاتی

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: در نشستی که اعضای این کمیسیون با سازمان امور مالیاتی برگزار کرد قرار شد فهرست ۱۰ نفره ای از ابربدهکاران مالیاتی از اشخاص حقیقی که بدهی های آنها صدها میلیارد ریال است به این کمیسیون اعلام تا به این تخلفات رسیدگی شود.

وی، اولویت کنونی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس را شفاف سازی و مبارزه با فساد عنوان کرد و گفت: در خصوص ارائه فهرست بدهکاران بانکی، تاکنون یک بانک از ارسال این فهرست امتناع کرده که مسوولان آن برای ارائه توضیحات به کمیسیون اصل ۹۰ فراخوانده شده اند.   

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بانک ملی بر اساس پیگیری های صورت گرفته در نهایت فهرستی از بدهکاران خود را ارائه داد اما بخشی از اطلاعات لازم در این فهرست کامل نیست و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیگیر تکمیل آن است.

پژمانفر باتاکید براصل شفافیت در نهادهای پولی و بانکی، افزود: موضوع اعلام فهرست بدهکاران بانکی در تدوین و بررسی بودجه ۱۴۰۲ نیز پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس مردادماه امسال با اشاره به تکالیفی که بر عهده سازمان امور مالیاتی قرار داده شد، اظهار داشت: مقرر شد اقدامات سازمان امور مالیاتی در زمینه جلوگیری از فرار مالیاتی، عملکرد این سازمان در خصوص وصول مالیات‌های معوق، برنامه‌های آن در پیشگیری از فرار مالیاتی و رفع ابهامات مطرح شده در اسرع وقت با ارائه فهرست بدهکاران مالیاتی در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی گردد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی طی مهرماه امسال، فهرست اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط با بانک‌هایی که در پایان سه ماه اول سال جاری مورد بررسی نهایی قرار گرفته‌اند به همراه اطلاعات تسهیلات کلان غیرجاری به تفکیک هر بانک به روزرسانی و منتشر شد.

در این خصوص معاون نظارت بانک مرکزی گفت: چنانچه بانکی به هر دلیلی اطلاعات تسهیلات کلان خود را به بانک مرکزی ارسال نکند به کمیسیون اصل نود و دیون محاسبات کشور اعلام می شود.

ابوذر سروش افزود: تا کنون یک بانک به دلیل عدم ارسال اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان برای انتشار عمومی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها