دولت بایدن خواستار گفت وگوی زلنسکی با روسیه شد

کد خبر: 1184254

دولت جو بایدن از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌خواهد که نسبت به گفت و گو با روسیه آمادگی نشان دهد.

دولت بایدن خواستار گفت وگوی زلنسکی با روسیه شد

روزنامه واشنگتن پست روز شنبه به نقل از منابع خود گزارش داد، به احتمال زیاد این یک تلاش برای اطمینان از برخورداری دولت کی یف از حمایت دیگر کشورها است.

این درحالیست که پیشتر چهارم آبان دیمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین اعلام کرد دولت اوکراین با دستور واشنگن از گفت‌وگو با مسکو خودداری می‌کند.

او همچنین گفت: هم‌زمان رئیس‌جهور تأکید کرده که کاملا آشکار است که این خودداری (کی‌یف) برای گفت‌وگو و رد تفاهم‌های توافق‌شده با دستور انجام می‌شود، با دستور واشنگتن، این موضوع کاملا روشن است.

وی در ادامه تأکید کرد روسیه موضع خود را تغییر نمی‌دهد و همچنان آمادگی دارد و خواهان تضمین منافعش در میز گفت‌وگو است، اما هم‌اکنون طرف اوکراینی نسبت به گفت‌وگو بی‌میل است.

سخنگوی دولت روسیه با تأیید ارسال این پیام گفت: در واقع، همکار و شریک ما در یک کشور آفریقایی درخواست و علاقه خود را بیان کرد که او ارتباط‌ها و تماسی با او (زلنسکی) دارد و موضع پوتین را به طرف اوکراینی منتقل خواهد کرد.

«اومارو سیسوکو امیالو»، رئیس‌جمهور گینه بیسائو پنجم آبان اعلام کرد که رئیس‌جمهور روسیه از او خواسته پیامی را به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین منتقل کند که پوتین آماده گفت‌وگو است.

رئیس جمهور گینه بیسائو در کی یف گفت که در مسکو بوده و پوتین آماده مذاکره با زلنسکی است.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها