مرندی خطاب به بایدن:

«ایران را آزاد می‌کنید»؛ نفس‌های آخر یک امپراتوری رو به زوال است

کد خبر: 1184795

مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین به اظهارات مداخله‌جویانه رییس جمهور آمریکا درباره اتفاقات اخیر ایران واکنش نشان داد و آن را «تلاشی بیهوده» تلقی کرد.

«ایران را آزاد می‌کنید»؛ نفس‌های آخر یک امپراتوری رو به زوال است

سید محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین درباره اظهارات مداخله‌جویانه جو بایدن، رییس جمهور آمریکا درباره ایران، در صفحه توییترش نوشت: بایدن گفت،«ایران را آزاد می‌کند». پیش از او هم وقتی آمریکا قدرت داشت،‌ سعی کرده بودند جمهوری اسلامی را تضعیف کنند، با این وجود، شکست خوردند. تلاش بیهوده اخیر برای ثبات‌زدایی در ایران، نفس‌های آخر یک امپراتوری رو به زوال بود که غرق در مناقشات خارجی و شکاف‌های داخلی است.

این اظهارات مرندی در پی این مطرح می‌شود که بایدن، اخیرا در یک گردهمایی در کالیفرنیا در اظهاراتی مدعی شد: نگران نباشید. ما ایران را آزاد خواهیم کرد. آن‌ها خودشان به زودی خودشان را آزاد می‌کنند.

در واکنش به او، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در سخنرانی خود در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: چند ساعت قبل مطلع شدم، رئیس جمهور آمریکا سخنانی را بر زبان آورده که شاید از حواس‌پرتی که دارد ناشی شده باشد، چرا که پیش از این از تریبون‌های رسمی چنین ادعاهایی مطرح نمی‌شد. ظاهرا او گفته است ما بنا داریم ایران را آزاد کنیم! آقای بایدن! ایران ۴۳ سال قبل از چنگال شما آزاد شد و مصمم است دیگر به اسارت شما در نیاید و ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات بایدن در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «آمریکا در طول تاریخ اشغالگر بوده و هیچگاه آزادیبخش نبوده است. آمریکا هر جا پا گذاشت، قتل، غارت و بی ثباتی به همراه آورد. افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و... پیش چشم ملتهای منطقه و جهان است. از پدرخوانده داعش، آزادسازی به سبک داعش بر می آید نه غیر آن.»

بر اساس این گزارش جان کربی، هماهنگ‌کننده روابط راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه در واکنش به اظهارات بایدن گفت: رئیس‌جمهور همانند همیشه درحال ابراز همبستگی کاملا صادقانه با معترضین بود.

وی در ادامه عنوان کرد که این «برعهده مردم ایران است که آینده خود را تعیین کنند». واشنگتن هیچ ارزیابی درخصوص «تغییر حکومت» در ایران ندارد.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها