نقد اژه ای به شیوه ممنوع الخروجی ها

کد خبر: 1185347

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ممنوع الخروجی ها نباید به گونه‌ای باشد که به محض ورود به فرودگاه فرد متوجه این امر شود، گفت: علی رغم همه هشدارها باز هم در این زمینه مشکل داریم.

نقد اژه ای به شیوه ممنوع الخروجی ها

غلامحسن محسنی اژه‌ای ظهر پنج شنبه در جمع کارآفرینان و صاحبان صنایع خراسان جنوبی اظهار کرد: قول می‌دهم که نهایت تلاش و کوشش خود را برای رفع مسائل و مشکلات کارآفرینان به ویژه مسائل حقوقی آنها خواهیم داشت.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به کمبود نقدینگی در بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، بیان کرد: به راستی از مجموع درآمدهای خراسان جنوبی چه میزان به خود استان برمی‌گردد که پاسخ به این سوال می‌تواند در راستای حل برخی از مشکلات اقتصادی کمک می‌کند.

طرح یک سوال برای حل چالش‌ها

اژه‌ای با اشاره به پیشنهاد کارآفرینان مبنی بر اینکه تضمین از خود پروژه گرفته شود، ادامه داد: در این شرایط بانک‌ها می‌گویند وقتی تضمین خود پروژه بوده و می‌گوئید واحدهای تولید فعال را نیز تعطیل نکنید ما چه اقدامی باید انجام دهیم.

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی در خراسان جنوبی گفت: اگر از آب‌های ژرف و زیر زمینی بیش از حد استفاده کنیم یک مشکل ایجاد می‌شود و اگر استفاده نکنیم آب‌های فعلی جوابگوی کشاورزی و تولید و … نیست که راهکار این موضوع باید به صورت عقلانی و منطقی مطرح شود.

رئیس دستگاه قضا با تأکید بر اینکه کارآفرینان خراسان جنوبی به عنوان دلسوزان جامعه باید برای بهبود زیرساخت‌ها چاره‌جویی کنند، گفت: فعالان بزرگ صنعتی و تولید خراسان جنوبی باید ببینند در زمینه ارتقا استان در حوزه زیر ساختی چه اقدامی می‌توانند انجام دهند.

اژه‌ای با تأکید بر اینکه چند دهه است که حرف از کاهش تصدی گری دولت می‌زنیم، اظهار کرد: بیش از یک دهه بیان می‌شود که دولت در عرصه اقتصاد و صنعت و… باید تنها به صورت نظارتی و حمایتی است اما این موضوع را چگونه می‌توانیم عملیاتی کنیم.

مشتاق شنیدن نقدها هستم

وی گفت: من در جلسات با کارآفرینان و … بیش از آنکه از تعریف قوه قضائیه و رئیس دستگاه استقبال کنم، مشتاق شنیدن نقدها و راهکارهای جدید هستم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه از فعالان اقتصادی می‌خواهم بدون لکنت زبان نقدها و اشکالات قوه قضائیه را بیان کنند، اظهار کرد: نقدهای وارده به دستگاه قضا در مسائل مرتبط با اقتصاد و تولید را به صورت جدی به ما مطرح کنید.

اژه‌ای بیان کرد: به عنوان مثال از تولیدکنندگان می‌خواهیم که ساز و کاری را ارائه دهند که بتوانیم در حوزه تولید و اقتصاد و زمینه کاهش ممنوع‌الخروجی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ممنوع‌الخروجی افراد نباید به گونه‌ای باشد که به محض ورود به فرودگاه فرد متوجه ممنوع‌الخروجی خود شود؛ ادامه داد: علی رغم همه هشدارهایی که داده‌ام باز هم در این زمینه در قوه قضائیه مشکلات و مسائل داریم که باید رفع شود.

رئیس دستگاه قضا گفت: مواردی بوده که فرد برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین رفته ولی در مرز متوجه ممنوع‌الخروجی خود شده که این پسندیده نیست و از قبل باید به او اطلاع داده شود.

مسدود کردن حساب‌ها به حداقل برسد

اژه‌ای گفت: همچنین به دنبال راهکارهایی هستیم که میزان مسدود کردن حساب‌ها نیز به حداقل رسیده و البته حقوق دو طرف ماجرا نیز مراعات شود.

وی اظهار کرد: از طریق مجلس و دولت و … پیگیر هستم که مسئله کارشناسی در حوزه واحدهای تولید و اقتصادی یک سر و سامان بهتری داده شود.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه اطاله دادرسی و روند کند رسیدگی به پروندهای موجود در دادگستری‌ها یکی از گلایه‌های همیشگی مردم از قوه قضائیه است، بیان کرد: این موضوع به تعداد قاضی، مسئولیت و علم و تخصص قاضی و تعداد کارکنان ما بستگی دارد.

اژه‌ای با اشاره به اینکه در گذشته بسیاری از مسائل به صورت کدخدا منشی حل می‌شد، بیان کرد: در هر صنفی چند نفر با تجربه انتخاب شوند تا در صورت به وجود مشکلات و اختلافاتی در همان صنف بتوانند اختلافات موجود را قبل از شکایت و طرح دعوا در دستگاه قضا با صلح و سازش حل و فصل کنند.

وی با اشاره به طرح «به عشق حسین می‌بخشم» یادآور شد: اختلافات و مشکلاتی که با صلح و سازش و گذشت حل می‌شود، زمینه رضایت قلبی دو طرف دعوی را به وجود می‌آورد و مشکلات نیز زودتر و سریع‌تر رفع می‌شود.

رئیس دستگاه قضا خطاب به کارآفرینان گفت: نیاز نیست برخی از مسائل (نه همه مسائل) را به دستگاه قضا اجرا دهیم بلکه با همین صلح و سازش و بخشیدن‌ها قابل رفع است.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها