پاتک تلویزیون ایران به اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی

کد خبر: 1185533

پپبی‌بی‌سی‌فارسی و تلویزیون سعودی اینترنشنال، تصاویر ساختگی توسط یک خبرنگار ایرانی از بومهن را به عنوان اعتصاب سراسری در کامیاران منتشر کردند(!)

پاتک تلویزیون ایران به اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی

رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور این روزها داغ‌ترین فیک‌نیوز دنیا به حساب می‌آیند؛ رسانه‌هایی که برای روشن نگه‌داشتن آتش آشوب و اغتشاش حاضر به انتشار هر خبر و تصویر کذبی هستند. بی‌بی‌سی فارسی، ایران اینترنشنال و من‌وتو به عنوان مهم‌ترین کانال‌های فارسی‌زبان که این روزها وظیفه هدایت آشوبگران و ناآرامی روانی جامعه را بر عهده دارند، در 50 روز گذشته بارها در جایگاه فیک‌نیوز ظاهر شده‌اند؛ فیک‌نیوزی که پروژه کشته‌سازی، انتشار تصاویر غیرواقعی و... را با انتشار روزانه اخبار مختلف پیگیری می‌کند. در جدیدترین مورد آنها با انتشار تصاویری که خبرنگاران صداوسیما به شکل عامدانه برای آنها ارسال کرده بودند، رسوایی آفریدند. خبرنگاران صداوسیما در حرکتی جالب توجه در ساعات اولیه 26 مهرماه با حضور در شهرستان بومهن در استان تهران اقدام به ضبط کلیپی از مغازه‌های سطح این شهرستان کردند که هنوز کار خود را شروع نکرده بودند. آنها کلیپ‌های ضبط شده را نه در آن تاریخ، بلکه  17 آبان‌ماه  با عنوان «اعتصاب بازاریان در شهرستان کامیاران استان کردستان» برای ادمین کانال‌های بی‌بی‌سی فارسی، ایران اینترنشنال و من‌وتو ارسال کردند و این 3 شبکه ضدایرانی نیز کلیپ‌های دریافتی را بدون راستی‌‌آزمایی، یک روز بعد در 18 آبان با تیتر اعتصابات سراسری در کامیاران کردستان منتشر کردند.

اعتراف خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی: هدف جنگ داخلی است!

یک فایل صوتی دیگر از مکالمات رعنا رحیم‌پور‌، خبرنگار بی‌بی‌سی افشا شده که او این بار با صراحت بیشتری از طراحی شبکه سعودی اینترنشنال برای تجزیه ایران می‌گوید. در مکالمه قبلی‌ای که از او افشا شده بود، خبرنگار بی‌بی‌سی تاکید داشت هدف پشت‌پرده آشوب‌طلبی‌ها نه دموکراسی، بلکه تجزیه است! در این فایل جدید هم که گروه‌های اپوزیسیون در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، رحیم‌پور می‌گوید: «باید بفهمید منظور من چیه. کشورهای منطقه، ایران دموکراتیک که نمی‌خواهند». او سپس به شورش‌های خیابانی اشاره و می‌گوید از خشونتی که در روزهای اخیر دیده ترسیده و تعجب کرده و اگر این روند ادامه پیدا کند «به سمت جنگ داخلی پیش خواهد رفت». او می‌گوید: «جنگ داخلی مگه چطوریه؟ طرف می‌گوید دفعه بعد سرت را می‌بریم». مجری شبکه بی‌‌بی‌سی درحالی از دستور کار تجزیه‌طلبی ایران‌اینترنشنال پرده برداشته است که رسانه‌ محل کار خودش نیز در پوشش اخبار اغتشاشات ایران متفاوت از رقیب سعودی خود عمل نکرده و پایاپای آن پیش رفته است.

وطن‌امروز

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها