اعدام‌سازی؛ پروژه جدید ضد انقلاب/ ادعای صدور حکم اعدام برای سامان صیدی به خاطر شرکت در اعتراضات صحت ندارد

کد خبر: 1185833

اخیرا، همزمان با آغاز دادگاه‌های متهمان اغتشاشات با موضوع جدیدی روبرو شده‌ایم با عنوان «اعدام‌سازی» که با توجه به برگزاری دادگاه‌های اغتشاشات و رسیدگی به پرونده‌های متهمان، باید منتظر «اعدام‌سازی»‌های جدیدتری در آینده باشیم.

اعدام‌سازی؛ پروژه جدید ضد انقلاب/ ادعای صدور حکم اعدام برای  سامان صیدی به خاطر شرکت در اعتراضات صحت ندارد

در هفته‌های اخیر با موضوعی پرتکرار مواجه بوده‌ایم به نام کشته‌سازی؛ روزانه اسامی مختلفی از مناطق مختلف کشور، منتشر و ادعا می‌شود که آن‌ها در تجعمات به دست نیروهای امنیتی با «ضربه باتون به سر»، «شلیک مستقیم گلوله» و … کشته شده‌اند. مواردی که پس از بررسی مشخص می‌شود یا این افراد زنده هستند، یا علت مرگشان موضوع دیگری بوده است و یا اینکه بنا بدلیل مشکوکی فوت کرده‌اند و علت فوت در دست بررسی است.

اما با رسوایی‌های متعددی که در زمینه کشته‌سازی‌ها رخ داده و روشنگری‌هایی که در این زمینه به صورت لحظه‌ای انجام می‌شود، اخیرا، همزمان با آغاز دادگاه‌های متهمان اغتشاشات با موضوع جدیدی روبرو شده‌ایم با عنوان «اعدام‌سازی».

هفتم آبان ماه سال جاری اولین جلسه دادگاه چند نفر از متهمان اغتشاشات اخیر در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

یکی از متهمان این جلسه محمد قبادلو فرزند محمدعلی به اتهام افساد فی‌الارض از طریق اقدام گسترده علیه ماموران موتوری نیروی انتظامی با اصابت خودروی سواری پیکان سفید رنگ است که اقدام وی منجر به شهادت استوار فرید کرم پور حسنوند و مجروح شدن ۵ مامور پلیس شده بود.

در جلسه دادگاه محمد قبادلو اتهام خود را پذیرفت و روند وقوع حادثه را تشریح کرد.

اما پس از برگزاری جلسه دادگاه و در حالی که متهم در حضور قاضی پرونده اتهامات خود را پذیرفته بود، شائبه‌هایی درباره این پرونده در فضای مجازی مطرح شد و حتی مادر متهم نیز اقدام به انتشار فیلم‌هایی کرد. در یکی از فیلم‌هایی که از مادر متهم محمد قبادلو منتشر شده وی مدعی می شود، در همان جلسه اول دادگاه حکم پرونده نیز صادر شده است.

این در حالی است که دادگاه مرتبط با این پرونده برگزار شده و پرونده هنوز در مرحله دادگاه است و منجر به صدور رای نشده است.

در روزهای اخیر، نام فردی در فضای مجازی مطرح شده است که ادعا شده این فرد نیز به اعدام محکوم شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، این فرد نیز یکی از متهمانی است که همراه با محمد قبادلو در جلسه دادگاه ۷ آبان حضور داشته است.

نام این فرد، سامان صیدی است، فرزند تیمور. وی به محاربه از طریق کشیدن کلت کمری و شلیک ۳ تیر، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور متهم است.

در بخشی از جلسه دادگاه، قاضی از متهم صیدی در مورد سلاح کلت کمری که در اختیار وی بود، سوال کرد که این سلاح را از کجا آورده و در حال حاضر در چه محلی است که متهم گفت: سلاح برای من نبوده و الان هم نمیدانم کجاست چون آن را از پنجره به بیرون پرت کردم.

قاضی گفت: چرا اسلحه را از پنجره به بیرون پرتاب کردی؟

متهم صیدی گفت: به من گفتند که اگر ماموران بیایند شاید برای تو دردسر شود و من هم اسلحه را به بیرون پرتاب کردم.

رسانه‌های ضد انقلاب با عنوان اینکه سامان صیدی یک هنرمند است و صرفا در اعتراضات شرکت کرده و به اعدام محکوم شده است به گونه‌ای خبرسازی کرده‌اند که انگار متهم بی گناه بوده و صرفا به عنوان یک معترض در اغتشاشات اخیر شرکت کرده و برای او حکم صادر شده و حکم هم قطعی است.

این در حالی است که متهم صیدی همراه خود سلاح گرم داشته و تیراندازی هم کرده است. همچنین این پرونده همچنان مفتوح بوده و حکمی در خصوص آن صادر نشده است.

با توجه به برگزاری دادگاه‌های اغتشاشات و رسیدگی به پرونده‌های متهمان، باید منتظر «اعدام‌سازی»‌های جدیدتری در آینده باشیم.

خبرگزاری میزان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها