موسوی: پیگیری مسائل مردم اختلاف بین قوا نیست، کمک به دولت است

کد خبر: 1185930

موسوی: مجلس دربارۀ لایحۀ اموال تملیکی کوتاهی نکرده است | پیگیری مسائل مردم اختلاف بین قوا نیست، کمک به دولت است 🔖 سیدنظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیئت‌رئیسۀ مجلس: 📌 دربارۀ لایحه اموال تملیکی، درست است که دولت در این زمینه یک لایحۀ دوفوریتی به مجلس ارسال کرده است، اما طبق قانون اساسی این لایحه باید توسط قوه قضاییه تنظیم و از طریق دولت به مجلس ارائه شود. 📌 ۶ روز بعد از ارائۀ لایحه، این مسئله در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی قوا موردبحث قرار گرفت و در جلسۀ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۴ مقرر شد که کارگروهی پیش‌نویس این لایحه را تنظیم کنند و در این مصوبه تأکید شده است که روند ارائۀ لایحه از قوه قضاییه شروع شود و پس از تصویب هیئت دولت به مجلس ارائه شود که چنین اتفاقی نیفتاده است. 📌 مجلس و رئیس مجلس همراهی کامل خود را به دولت بارها نشان داده‌اند که آخرین مورد آن رأی اعتماد مجدد به آقای فاطمی‌امین وزیر صمت بود، اما نباید توقع داشته باشند که مجلس مسائل مردم را به‌صورت کارشناسی پیگیری نکند، بلکه دولت نظارت‌های کارشناسی بر سر مسائل مردم را کمک به خود بداند.

موسوی: پیگیری مسائل مردم اختلاف بین قوا نیست، کمک به دولت است

 سیدنظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیئت‌رئیسۀ مجلس: دربارۀ لایحه اموال تملیکی، درست است که دولت در این زمینه یک لایحۀ دوفوریتی به مجلس ارسال کرده است، اما طبق قانون اساسی این لایحه باید توسط قوه قضاییه تنظیم و از طریق دولت به مجلس ارائه شود.

 ۶ روز بعد از ارائۀ لایحه، این مسئله در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی قوا موردبحث قرار گرفت و در جلسۀ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۴ مقرر شد که کارگروهی پیش‌نویس این لایحه را تنظیم کنند و در این مصوبه تأکید شده است که روند ارائۀ لایحه از قوه قضاییه شروع شود و پس از تصویب هیئت دولت به مجلس ارائه شود که چنین اتفاقی نیفتاده است.

 مجلس و رئیس مجلس همراهی کامل خود را به دولت بارها نشان داده‌اند که آخرین مورد آن رأی اعتماد مجدد به آقای فاطمی‌امین وزیر صمت بود، اما نباید توقع داشته باشند که مجلس مسائل مردم را به‌صورت کارشناسی پیگیری نکند، بلکه دولت نظارت‌های کارشناسی بر سر مسائل مردم را کمک به خود بداند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها