در گفتگو با فردا مطرح شد؛

ابهامات درباره نتایج حذف ارز 4200

کد خبر: 1186201

فعال سیاسی اصولگرا گفت: جز افزایش چندبرابری قیمت‌ها، مردم آثار مثبتی از حذف ارز ترجیحی ندیدند و امروز سئوال جدی درباره این تصمیم دارند که جا دارد مسئولان دولتی در این رابطه شفاف سازی کنند.

ابهامات درباره نتایج حذف ارز 4200

گروه سیاسی فردا: دولت سیدابراهیم رئیسی بعد از پشت سرگذاشتن یک سوم عمر قانونی خود امروز در وضعیتی قرار دارد که بسیاری از کارشناسان اقتصادی، فعالان سیاسی اصولگرا و نمایندگان مجلس درباره نتیجه بخشی تصمیمات و اقدامات اقتصادی دولت با شک و تردید سخن می گویند.

محمدعلی پورمختار در گفتگو با خبرنگار فردا درباره عملکرد تیم اقتصادی دولت سیزدهم گفت: رصد تصمیمات اقتصادی دولت نشان می دهد این تصمیمات تخصصی و فنی نیستند. به عنوان مثال آزادی منابع دولتی از محل حذف ارز ترجیحی و جبران ما به ازای آن با افزایش یارانه نقدی نیاز به دانش اقتصادی ندارد.

وی افزود: وقتی تصمیمات دولت کارشناسی و فنی نباشد نتیجه اش این می شود که برای مردم و کشور مشکلاتی از لحاظ اقتصادی ایجاد می شود. براساس دیدگاه کارشناسان، سیاسیون و پژوهشگران عمده ریشه حوادث اخیر اقتصادی بود و این نشان می دهد اعضای تیم اقتصادی دولت نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه دولت باید طرح نویی دراندازد، درباره بی برنامگی دولت در حوزه اقتصادی یادآور شد: در این حوزه شاهد برنامه عملی و پیشرفت آنچنانی نبودیم، بر فرض اعلام نکردند بعد از حذف ارز ترجیحی چقدر منابع آزاد و در چه حوزه هایی خرج شد. البته دولتمردان گفتند «جلوی رانت گرفته شد»؛ این اتفاق خوبی است اما سایر نتایج مثبتش چه بود؟

وی افزود: آثار مثبت حذف ارز ترجیحی در حوزه اقتصادی خیلی واضح و روشن نیست، در عین حال اثرات منفی اش کاملا برای مردم مشهود و ملموس است چون قیمت همه کالاها چند برابر شد. امروز جا دارد کسانی که در تصمیم سازی و تصمیم گیری این موضوع دخیل بودند و در نهایت رئیس جمهور برای حذف ارز ترجیحی دستور اجرایی داد، بیایند و توضیح دهند.

پورمختار اظهار کرد: مسئولان مربوطه دولتی بیایند شفاف به جامعه بگویند بعد از آزادسازی منابع دولتی از محل حذف ارز 4200 چه اتفاقی افتاد؟ منابع آزادشده به کدام قسمت کشور و برای حل چه مشکلاتی تخصیص یافتند؟ درباره این تصمیم ابهامات فراوانی وجود دارد حال آنکه شفاف سازی و اطلاع رسانی حداقلی هم در این رابطه وجود نداشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها