دستورکار امروز صحن علنی مجلس /سئوال نمایندگان از وزیر ارتباطات

کد خبر: 1186290

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز به بررسی نحوه مدیریت زنجیره تأمین و توزیع دارو و علل کمبودهای اخیر در کشور می پردازند.

دستورکار امروز صحن علنی مجلس /سئوال نمایندگان از وزیر ارتباطات

جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد که موارد زیر در دستور کار مجلس شورای اسلامی است.

سوال مجتبی رضاخواه نماینده تهران و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم و تعدادی دیگر از نمایندگان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی نحوه مدیریت زنجیره تأمین و توزیع دارو و علل کمبودهای اخیر در کشور

گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران

لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو

طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی

طرح استفساریه بند (۳) ماده (۴۸) قانون حمایت خانواده

طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد

طرح مردمی سازی حکمرانی

طرح اصلاح تبصره (۴) بند (۳) ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی.

 مخالفت مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان شهرک‌های صنعتی

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران موافقت نکردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، رسیدگی به بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار داشت.

وکلای‌ ملت در این جلسه با تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، با اجرای این تحقیق و تفحص با 97 رأی موافق، 79 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

در ادامه جلسه روح اله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به گزارش کمسیون متبوعش درباره محورهای تحقیق و تفحص، گفت: برنامه جامع و استراتژیک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و برنامه آمایش سرزمینی درباره احداث شهرک‌های صنعتی در سطح کشور از محورهای تفحص است.

وی بیان کرد: وضعیت و ساختار نیروی انسانی سازمان و شرکت‌های صنعتی تابعه در استانها، تعداد و نحوه جذب و بکارگیری نیروی انسانی در سازمان و شرکت‌های صنعتی تابعه در استانها تحت عناوین مختلف، نحوه عزل و نصب مدیران سازمان و شرکت‌های صنعتی تابعه در استانها، پرونده‌های تشکیل شده برای رسیدگی به تخلفات مدیران و کارکنان سازمان و شرکت‌های صنعتی تابعه در سطح کشور توسط مراجع نظارتی و قضایی، وضعیت منابع و مصارف و بودجه مصوب در سازمان و شرکت‌های صنعتی تابعه در استانها، نحوه قیمت گذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی در سطح کشور و مقایسه آن با قیمت تمام شده اراضی مذکور از دیگر محورهای این تحقیق و تفحص است.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در ادامه با اشاره به سایر دلایل متقاضیان برای کلید زدن این تحقیق و تفحص، گفت: نحوه اعطای تخفیف در قیمت اراضی واگذاری در شهرک‌های صنعتی در سطح کشور، اقدامات انجام شده در سازمان و در شهرک‌های صنعتی استانها در زمینه توسعه و حمایت از صنایع کوچک ، بررسی و مشخص کردن آمار دقیق  واحدهای تعطیل، نیمه تعطیل و میزان فعالیت سایر واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی کشور، بررسی علل تعطیلی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی کشور، بررسی راهکارها و چگونگی فعال سازی واحدهای تولیدی مذکور، بررسی عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران طی چند سال گذشته جهت رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی از جمله دلایل متقاضیان بود.

عباس‌پور همچنین برنامه آمایش سرزمینی در خصوص احداث شهرک‌های صنعتی در سطح کشور را از دیگر محورهای تحقیق و تفحص برشمرد و عنوان کرد: وضعیت و ساختار نیروی انسانی سازمان و شهرک های صنعتی تابعه در استانها، تعداد و نحوه جذب و بکارگیری نیروی انسانی در سامان و شرکت‌های صنعتی تابعه در استانها تحت عناوین مختلف، نحوه عزل و نصب مدیران سازمان و شرکت‌های صنعتی تابعه در استانها، پرونده‌های تشکیل شده برای رسیدگی به تخلفات مدیران و کارکنان سازمان و شرکت‌های صنعتی تابعه در سطح کشور توسط مراجع نظارتی و قضایی، وضعیت منابع و مصارف و بودجه مصوب در سازمان و شرکت‌های صنعتی تابعه در استانها نیز از موارد مهم ذکر شده بود.

وی افزود: نحوه قیمت گذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی در سطح کشور و مقایسه آن با قیمت تمام شده اراضی مذکور، نحوه اعطای تخفیف در قیمت اراضی واگذاری در شهرک‌های صنعتی در سطح کشور، اقدامات انجام شده در سازمان و در شهرک‌های صنعتی استانها در زمینه توسعه و حمایت از صنایع کوچک و SME ها نیز از دیگر دلایل نمایندگان برای درخواست این تحقیق و تفحص بود./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها