قالیباف: غافلگیر شدن در کمبود دارو پذیرفته نیست

کد خبر: 1186329

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کمبود دارو مهمترین مسئله است و با توجه به داده‌های موجود در سامانه تیتک‌ و تجزیه تحلیل این سامانه، غافلگیر شدن در موضوع کمبود دارو پذیرفته نیست.

 قالیباف: غافلگیر شدن در کمبود دارو پذیرفته نیست

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 24 آبان مجلس در روند بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی نحوه مدیریت زنجیره تأمین و توزیع دارو و علل کمبودهای اخیر در کشور، پس از استماع اظهارات وزیر بهداشت و برخی از نمایندگان کمیسیون بهداشت مجلس، خطاب به عین‌اللهی اظهار کرد: امروز کمبود دارو مهمترین مسئله است؛ در حوزه کمبود دارو گزارش کمیسیون و بررسی های انجام شده در این بخش حاکی از این است که ما یک مشکلاتی در هماهنگی بین دستگاه‌ها داریم.

وی افزود: اگر سامانه تیتک‌ (ttac.ir) که سالیان سال داده‌ها در این سامانه وجود دارد و نیازهای ماه به ماه و نوع مریضی‌ها و نوع مصرف در تجزیه تحلیل این سامانه وجود دارد به ما نشان می‌دهد که ما چه زمانی چه دارویی را نیاز داریم و غافلگیر شدن در این موضوع پذیرفته نیست.

رئیس مجلس تصریح کرد: اگر مشکلاتی مثلاً در گمرک وجود دارد موضوع سلامت به قدری مهم و حساس است که هم دولت و رئیس جمهور و هم مجلس و کمیسیون بهداشت روی این موضوع حساس هستند و ما جنابعالی را مسئول این هماهنگی‌ها می‌دانیم و دولت و مجلس هم در اختیار شما هستند که در اول زمستان این اتفاق نیفتد. ما حدود ۹۰ قلم داروهای کمیاب داریم و بیش از ۳۰۰ قلم جزو داروهای کمیاب هستند و مردم نمی‌توانند آنها را تهیه کنند.

قالیباف در پایان خطاب به وزیر بهداشت گفت: امیدواریم در سال آینده این موضوع تکرار نشود و اگر نکته‌ای وجود دارد ما در مجلس در خدمت شما هستیم؛ سازمان‌های بیمه‌گر در بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح تقریباً می‌شود گفت به روز کارشان را انجام می‌دهند اما بیمه تامین اجتماعی با فاصله ۸ یا ۹ ماهه صورت می‌گیرد و انشاالله جنابعالی بتوانید این موضوع جدی مردم که موضوع سلامت است را در آینده نزدیک حل و فصل نماید.

فارس

حجم ویدیو: 10.54M | مدت زمان ویدیو: 00:02:46 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها