پیشنهادات بودجه‌ای زنگنه

کد خبر: 1186457

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تشکیل کمیته‌ای مشترک از مدیران عامل بانک‌ها و اعضای کمیسیون، گفت: مدیران عامل بانک‌ها در این جلسه خواستار افزایش سرمایه بانک‌ها و تعیین تکلیف مطالبات خود از دولت شدند.

پیشنهادات بودجه‌ای زنگنه

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تشکیل کمیته‌ای مشترک از مدیران عامل بانک‌ها و اعضای کمیسیون، گفت: مدیران عامل بانک‌ها در این جلسه خواستار افزایش سرمایه بانک‌ها و تعیین تکلیف مطالبات خود از دولت شدند.

محسن زنگنه در تشریح نشست مشترک اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با مدیران بانک‌های دولتی و غیردولتی، گفت: در قانون بودجه امسال و سال‌ 1400 احکامی مربوط به بانک‌ها وجود دارد که با توجه به اینکه در حال حاضر حدود 8 ماه از ابتدای سال می‌گذرد جلسه‌ای به منظور بررسی عملکرد بانک‌ها در زمینه احکام بودجه 1401 و اخذ نقطه نظرات مدیران عامل بانک‌ها برای تنظیم بودجه 1402 برگزار شد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقطه نظرات مدیران عامل بانک‌ها در این نشست، توضیح داد: عدم تناسب ظرفیت بانک‌ها با تسهیلات تکلیفی پیش‌بینی شده در قانون یکی از موضوعات مطرح شده از سوی مدیران‌عامل بانک‌ها بود در واقع به زعم  آن‌ها میزان تسهیلات با توجه به توان بانک‌ها و محدودیت‌هایی که بانک مرکزی برای آن در نظر گرفته، بسیار است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: مدیران عامل بانک‌ها در این جلسه خواستار افزایش سرمایه بانک‌ها و تعیین تکلیف مطالبات خود از دولت شدند زیرا برخی بانک‌ها 80 هزار میلیارد تومان و بعضی 50 هزار میلیارد تومان از دولت طلب داشتند.

وی ادامه داد: مدیران عامل بانک‌ها معتقد بودند که با توجه به قوانین بودجه درخصوص حقوق و نظام هماهنگ پرداخت بسیاری از متخصصان به ویژه در حوزه فنی نیروهایی را از دست داده‌اند و درخواست داشتند که دولت و مجلس در موضوع در حقوق و مزایای متخصصان حوزه بانک به ویژه حوزه بانکداری الکترونیکی، تجدیدنظر کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به نقطه نظرات مطرح شده از سوی نمایندگان، ادامه داد: وکلای مردم در خانه ملت بیان کردندکه بخشی از نکات مطرح شده از سوی مدیران بانک‌ها، در لایحه دولت بود و مجلس در آن دخل و تصرفی نداشت، همچنین نمایندگان درخصوص تسهیلات معتقد بودند ضمن اینکه  بخشی از مطالب مطرح شده آن درست است اما باید از مردم و تولید با ارائه تسهیلات ارزان قیمت حمایت شود.

سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس افزود: در نهایت مقرر شد کمیته‌ای مشترک از مدیران عامل بانک‌ها و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه تشکیل شود و مسائل جمع بندی شود تا در جلسه آینده به این موضوعات رسیدگی شود و در قانون بودجه 1402 موردتوجه قرار گیرد./ خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها