اتاق فرمان آشوب /طراحی لابی صهیونیست برای اغتشاشات در ایران

کد خبر: 1186803

بنیاد صهیونیستی دفاع از دموکراسی که به لابی صهیونیست ها در امریکا معروف است، در مقاله‌ای جدید به تاریخ 15 نوامبر سال جاری به قلم ژنرال ژاکوب ناگل (عضو سابق دفتر نخست وزیری اسرائیل) پرده‌ای جدید از نقش رژیم صهیونیستی در اغتشاشات و آشوب‌های اخیر برمی‌دارد.

اتاق فرمان آشوب /طراحی لابی صهیونیست برای اغتشاشات در ایران

فارغ از این مقاله، نقش و اهمیت مراکز مطالعاتی با عنوان اتاق فکر در طراحی های آشوب و اغتشاشات در ایران برجسته می شود. در بیانیه 6 آبان دو نهاد امنیتی وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه به نقش و اهمیت مراکز مطالعاتی به عنوان بازوهای فکری این آشوب ها پرده برداشته بود. در این بیانیه آمده بود: این اندیشکده ها به مثابه مغز متفکر جریان تحریف، با بزرگ نمایی یا کوچک نمایی هدفدار وقایع در قالب توصیه نامه هایی که به دستور کار فرمایان خود ارائه می دهند، بر حجم توهمات مقامات رسمی امریکا نسبت به ماهیت وقایع می افزایند. در ادامه این بیانیه درباره نقش بنیاد دفاع از دموکراسی ها آمده است: تشکیلاتی با وابستگی به دولت‌های صهیونیستی و ایالات متحده که دارای ارتباط گسترده با افسران سازمان اطلاعات مرکزی امریکا و سرویس های رژیم غاصب است. این تشکیلات کاملاً اطلاعاتی عمل می کند و تمرکز ویژه ای بر جمهوری اسلامی تحت عنوان «پروژه ایران» دارد.

وی می‌گوید که اسرائیل در آشوب‌های اخیر نقش دارد. ژاکوب (یعقوب) می‌گوید: یک انقلاب در حال انجام است که جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است. پس از هشت هفته آشوب همچنان اغتشاشات وجود دارد. در حالی که دولت بایدن تردید دارد، اسرائیل باید از بزرگترین فرصت از زمان انقلاب اسلامی 1979 برای تغییر رژیم استفاده کند. سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل باید نوک نیزه باشند: استفاده از قدرت خود برای تضعیف شدید، بازدارندگی اجباری و در صورت خوش‌شانسی، فروپاشی رژیم.

در حالی که امیدواریم دولت بایدن از این آشوب‌ها در ایران حمایت کند، اما باید گفت اولویت اصلی دولت بایدن همچنان بازگشت به نسخه ضعیف شده از توافق هسته‌ای 2015 است. حتی تعهد اخیر رئیس جمهور برای کمک به ایجاد «ایران آزاد» بسرعت توسط برخی از دستیاران وی طور دیگری معنا شد تا روشن کنند که هیچ تغییری در سیاست ایالات متحده ایجاد نشده است، این یعنی امریکا عقب‌نشینی کرد.

از نظر ژنرال ژاکوب نباید زمام امور از دست اسرائیل بیرون برود. وی در این زمینه می‌گوید: اسرائیل باید ابتکار عمل را در دست بگیرد. هیچ کشوری بیشتر از اسرائیل مورد تهدید جمهوری اسلامی نیست و هیچ نهاد امنیتی در داخل ایران توانایی بهتری برای حمایت عملی از اعتراضات به جز موساد ندارد. برخی استدلال خواهند کرد که معترضان متهم به همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل خواهند شد، اما ایران به هر حال این اتهامات را مطرح می‌کند. هرچند ایران آشوبگران را به همکاری با موساد و  سیا متهم می‌کند ولی باید به حمایت از آنها ادامه داد. ایران همچنان به مبارزه با آشوب‌ها ادامه می‌دهد اما مقاومت آن بیش از حد برآورد شده است.

ژنرال ژاکوب در ادامه مقاله خود از طرحی پرده برمی‌دارد که موساد اسرائیل به دنبال پیاده‌سازی آن در ایران است. بعد از شکست‌های پی در پی موساد در ایران و بخصوص شکست در عملیات بزرگ، اکنون موساد به دنبال استفاده از فرصت پیش آمده در ایران است تا بتواند ناکامی‌های گذشته را جبران کند.

موساد همواره سعی کرده است که با استفاده عوامل خود در داخل ایران و در قالب پروژه نفوذ به منافع ایران ضربه بزند، اما بعد از شکست عملیات بزرگ که در آن به دنبال خرابکاری در صنایع حساس ایران بوده، تغییر رویه داده و یک جنگ ترکیبی گسترده را علیه ایران با نام «ایران از درون» آغاز کرده است. در این جنگ شناختی جدید موساد پشتیبانی فنی و لجستیکی انجام می دهد. موساد در پروژه برای ایران سعی می کند با استفاده از وضعیت موجود طراحی های خود در ایران را به پیش ببرد.

ژاکوب می‌گوید: در اینجا طرحی برای تضعیف جمهوری اسلامی  و شاید تشدید شرایطی که می‌تواند روزی به یک ایران آزاد منجر شود را براساس یک طراحی 6 بندی عرضه خواهم کرد.

در ذیل ژنرال ژاکوب از نقش اسرائیل در ایجاد آشوب‌ها و اغتشاشات پرده برمی‌دارد:

اول: اسرائیل باید فشار اقتصادی را از طریق عملیات نفوذ در داخل ایران تشدید کند. نرخ برابری ریال در پایین‌ترین حد خود قرار دارد. در آستانه انقلاب اسلامی نرخ برابری هر دلار حدود 70 ریال بود. امروز هر دلار 350 هزار ریال است. هدف این کمپین باید ایجاد یک بحران عظیم ارزی باشد که رژیم را مجبور به خرج کردن ذخایر ارز خارجی خود کند و تعداد ایرانیان خشمگینی را که به خیابان‌ها می‌آیند، افزایش دهد. این تلاش‌ها باید شامل پیام‌های صادقانه به ایرانی‌ها باشد مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی پول‌های آنها را دزدیده است و پیشنهاداتی مبنی بر اینکه بانک‌های ایرانی بودجه کافی برای پوشش سپرده‌های خود ندارند، اعلام شود. همان پروژه‌ای که در لبنان صورت گرفت باید در ایران پیاده شود. در لبنان، لبنانی‌هایی که پول خود را در بانک‌ها گذاشتند، آن را از دست دادند. زمانی که بانک‌ها سقوط کردند ایرانی‌ها باید پس‌اندازهای خود را قبل از ناپدید شدن برداشت کنند. رژیم اسلامی مجبور خواهد شد که اظهاراتی مانند: «پول‌های شما نزد ما محفوظ است» صادر کند که با توجه به بی اعتمادی ایران به رهبران خود، بحران بانکی و ارزی را تشدید خواهد کرد.

موساد با استفاده از موج آشوب و اغتشاشات سرمایه گذاری کلانی روی بازار ارز و اموال مردم انجام داده است. سرمایه گذاری موساد روی افرادی است که در بازار ارز سرمایه گذاری کرده و نوسانات آن به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در معیشت آنها تأثیر دارد.

دوم: باید یک صندوق اعتصاب کارگری برای حمایت از اعتصاب‌کنندگان و تظاهرکنندگانی که در عین از دست دادن حقوق خود جان خود را به خطر می‌اندازند، ایجاد شود. اعتصابات گسترده به سرنگونی شاه در دهه 1970 کمک کرد و آغاز اعتصابات در بخش‌های کلیدی ایران، رژیم کنونی را متزلزل کرده است. نهاد امنیتی اسرائیل باید یک کمپین پایدار را رهبری کند که صنایع کلیدی را هدف قرار دهد و در عین حال از ده‌ها هزار دانش‌آموز و معلم ایرانی خشمگین حمایت کند. بدون شک کشورهایی در معرض تهدید تهران خواهند بود که از مشارکت در تأمین مالی صندوق‌های اعتصاب خوشحال خواهند شد. با نرخ پایین تبدیل ریال به دلار، هزینه حمایت از هزاران کارگر اعتصابی پایین خواهد بود.

موساد به دنبال مدلی شبیه مدل سال 1357 است؛ اعتصاب در بازار، قرار دادن اصناف در برابر حاکمیت و حمایت از اعتصابات کارگری. در این بین تحریم شرکت های تولیدی مهم توسط خود افراد جامعه در این طرح قرار می گیرد. سرمایه گذاری موساد روی قشر کارگران از این جهت است که قشر مستضعف جامعه که بدنه اصلی مردمی جمهوری اسلامی را تشکیل می دهد، در برابر حاکمیت قرار دهد.

سوم: اسرائیل همچنین باید اطلاعات اعضای نیروهای امنیتی مسئول مبارزه با اغتشاشات را افشا کند. انتشار اطلاعات در مورد مرگ مهسا امینی ثابت کرد که مردم خشمگین می‌شوند. حتی اگر ایران اطلاعات پزشکی قانونی را هم منتشر کند، مردم باور نخواهند کرد و این باعث افزایش خشم مردم خواهد شد. باید اطلاعات افراد امنیتی و نحوه کشته شده‌ها در دو ماه اخیر توسط موساد منتشر شود.

چهارم: قبلاً شخصی نشان داده بود که چگونه قابلیت‌های جنگ سایبری می‌تواند به ایرانیان کمک کند. آنها کانال‌های رسانه‌ای ایران را در جریان پخش جلسه‌ای با حضور رهبر انقلاب به تصرف خود درآوردند و تصاویری از ایرانیان کشته را به نمایش گذاشتند. آنها به سکوهای آموزش از راه دور در دانشگاه‌ها نفوذ کردند، زمانی که تحصیل در دانشگاه‌ها به دلیل تظاهرات ممنوع شد و از آنها برای آموزش دانشجویان برای فرار از سرویس‌های امنیتی رژیم و افزایش آشوب‌ها استفاده کردند.

بر اساس این آموزش، اسرائیل باید مطالبی را در مورد چگونگی سازماندهی بهتر ایرانیان در گروه‌های کوچک در هر محله، انتشار اطلاعات در مورد تحرکات نیروهای امنیتی و اختلال در سیستم‌های فرماندهی و کنترل، قابلیت‌های لجستیکی و نظارتی رژیم ارائه دهد.

پنجم: دولت بایدن می‌تواند کمک کند؛ باید دسترسی به اینترنت را تقویت کند، باید دولتمردان رده بالای ایران را تحریم کرد. همچنین  امریکا باید تحریم کامل تجاری و اقتصادی را برای تضعیف منابع رژیم اعمال کند. باید شبکه مالی که جمهوری اسلامی از آن برای کسب میلیاردها دلار استفاده کرده است بیش از گذشته رصد و تحریم کرد. تهران اکنون به  ولادیمیر پوتین  امکان استفاده از این شبکه مخفی را برای فرار از تحریم‌های غرب می‌دهد. واشنگتن همچنین می‌تواند از خشم جهانی برای حذف جمهوری اسلامی از سازمان‌های بین‌المللی و تشویق متحدانش به اخراج سفرای رژیم استفاده کند.

ششم: اسرائیل می‌تواند منتظر باشد تا دولت امریکا از آشوب‌ها در  ایران حمایت کند و زمانی که بایدن در عوض به توافق مهلک 2015 بازگردد، خشمگین شود. از سوی دیگر، اسرائیل باید تلاش‌های خود را بر برنامه‌ریزی برای جنگ علیه رژیم در سال‌های آتی متمرکز کند، زمانی که ممکن است مجبور شود به برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران حمله کند و در عین حال با هزاران موشک ایرانی که بر سر  اسرائیل از ایران، لبنان و غزه می‌بارد مقابله کند. اما اسرائیل ضمن مخالفت با بازگشت به توافق هسته‌ای و برنامه‌ریزی برای این عملیات خطرناک، نباید فرصت حمایت از ده‌ها هزار ایرانی را که برای سرنگونی جمهوری اسلامی می‌جنگند از دست بدهد.

این مقاله مهر تأییدی بر بیانیه دو نهاد امنیتی ایران است که در آن به نقش مراکز مطالعاتی به عنوان بازوان فکری سازمان های موساد و سیا اشاره شده است. طراحی آشوب ها و اغتشاشات توسط اتاق های فکر امریکایی-صهیونیستی است. این مقاله پرده ای دیگر از نقش موساد در طراحی آشوب ها در ایران در قالب پروژه «ایران از درون» بر می دارد.

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها