اصلاح قانون انتخابات مجلس به کجا رسید؟

کد خبر: 1186876

نایب رئیس کمیسیون داخلی مجلس با بیان اینکه اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نهایی شده گفت:قانون اینکه مکانی برای تجمعات قانونی مردم در شهرها در نظر گرفته شود تصویب شده است

اصلاح قانون انتخابات مجلس به کجا رسید؟

سید حمید رضا کاظمی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پلدختر که با حضور اعضای کمیسیون داخلی مجلس در سالن جلسات دانشکده پرستاری برگزار شد با بیان اینکه شهر پلدختر بیش از 72بار توسط رژیم بعث عراق مورد بمباران قرار گرفته اظهار داشت:شهرستان پلدختر 336شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و چون نسبت به جمعیت تعداد شهدای آن زیاد است به هویزه ثانی معروف شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان پلدختر مردمی ولایت مدار و پیش رو در صحنه های مختلف انقلاب دارد افزود:زمانی که این شهر 72بمباران شده و زن،مرد وکودک این شهر زیر آتش دشمن بودند گردان شهدای این شهر در خط مقدم دفاع از انقلاب حضور داشته است.

نایب رئیس کمیسیون داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیل 98 عنوان کرد:11هزار واحد مسکونی در سیل98تخریب و یا دچار خسارت شدند که بجز مواردی جزئی همه این واحدهای تخریبی و تعمیری بازسازی شدند.

وی به ضرورت استمهال وام های کشاورزی و سیل تاکید و بیان کرد:در سفر هیئت دولت به لرستان رئیس جمهور به طور شفاهی اعلام کردند که امهال وام ها حق مردم است که این کار را انجام دهید ولی بعد از دستور رئیس جمهور هنوز استمهال وام ها انجام نشده است.

کاظمی با اشاره به اینکه بخشی از خسارات سیل 98هنوز جبران نشده است گفت:300هکتار زمین کشاورزی در سیل 98 را آب برده ولی هنوز یک ریال به خسارت دیدگان پرداخت نشده است .

وی تصریح کرد:روند بازسازی جاده پلدختر به خرم آباد کُند است که 300میلیارد تومان از تئاتر نفت و 330میلیارد تومان از استقراض دولت از بانک ها برای جاده گرفتیم که با پیگیری یک ونیم ساله قسط اول آن پرداخت شده است ولی برای بازسازی کامل این محور 1500میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:دیواره های ساحلی پلدختر و معمولان هنوز تکمیل نشده و درصورت بارندگی به داخل این شهرها وارد می شود که ضرورت دارد برای ایمن سازی شهر این دیواره ها تا انتهای شهر ادامه پیدا کنند تا مردم از خطر سیل مصون باشند.

کاظمی با اشاره به جمعیت شهر و پراکندگی روستاهای معمولان اظهار داشت:طرح ارتقای بخش معمولان به شهرستان را پیگیری کرده که تا دولت رفته که در جلسه ای با دولت گرفتیم که در روند شهرستان شدن آن تسریع و ابلاغ شود چون رفع محرومیت این مناطق منوط به این است که ارتقا پیدا کنند و با اعتبارات شهرستانی چیزی عاید این بخش ها نمی شود که مشکلاتشان را برطرف کند.

وی با بیان اینکه طرح مردمی سازی حاکمیتی،درآمد پایدار شهرداری ها،اصلاح قانون انتخابات شوراها توسط کمیسیون داخلی مجلس انجام شده است عنوان کرد:اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نهایی شده و طرح سازمان ملی اقامت در حال انجام است تا بتواند با توجه به تعداد زیاد مهاجران در کشورها آنها را ساماندهی کند.

نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح شفافیت سه قوه در کمیسیون داخلی مجلس وضع شده عنوان کرد:قانون اینکه مکانی برای تجمعات قانونی مردم  در نظر گرفته و نیروی انتظامی امنیت آنها را بر عهده بگیرد تصویب شده است .

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها