امیرعبداللهیان: آژانس اقدام غیرسازنده‌ای انجام داد /اقدام متقابل انجام می‌دهیم

کد خبر: 1187145

وزیر امور خارجه گفت: حضور نیروهای خارجی اعزامی در منطقه را تهدید صلح و ثبات می‌دانیم و باور داریم که نیروهای خارجی نظامی امروز خود به یک تهدید در منطقه خلیج فارس و دریای عمان تبدیل شده‌اند.

امیرعبداللهیان: آژانس اقدام غیرسازنده‌ای انجام داد /اقدام متقابل انجام می‌دهیم

 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز در نشست خبری مشترک با همتای عمانی خود گفت: حقیقتاً روابط تهران و مسقط یک نمونه ممتازی از روابط همسایگی مبتنی بر دوستی، برادری و فراتر از آن صداقت در عرصه دیپلماسی است.

وی افزود: موضوعات مختلف و مناسبات دوجانبه را مورد بررسی قرار دادیم. آخرین توافقات جناب آقای دکتر رئیسی و آقای سلطان هیثم را که در آخرین دیدار روسا انجام شد را مورد پیگیری قرار دادیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: خرسندیم که توافقات و نیت رهبران دو کشور به سرعت در ابعاد مختلف از جمله در نمودار همکاری‌های اقتصادی و تجاری رشد فزاینده را نشان می‌دهند.

وی افزود: همچنین از تلاش‌های سازنده سلطنت عمان در کمک به رفع تحریم‌های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم. تلاش‌های عمان برای رسیدن به گام‌های نهایی توافق را ارج می‌نهیم.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: معتقد هستیم کشورهای منطقه توانایی حفظ صلح و امنیت در منطقه را دارند. حضور نیروهای خارجی اعزامی در منطقه را تهدید صلح و ثبات می‌دانیم و باور داریم که نیروهای خارجی نظامی امروز خود به یک تهدید در منطقه خلیج فارس و دریای عمان تبدیل شده‌اند و همچنین تهدیدی برای امنیت انرژی در منطقه است.

وی افزود: هم اکنون تعداد زیادی از شناورهای بدون سرنشین متعلق به کشورهای خارجی در آب‌های خلیج فارس و عمان در حال تردد هستند و مشکلات امنیتی در منطقه ایجاد کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در روزها و هفته گذشته دشمنان جمهوری اسلامی ایران با سوء استفاده از احساسات پاک مردم ایران با دخالت‌های مکرر تلاش کردند که وضعیت داخلی و محیط داخلی ایران را تحت تاثیر قرار دهند و تا جایی پیش رفته که حملات تروریستی در شیراز و ایذه منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنان عزیزمان شد.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها