گلرو: آمریکا اگر حسن نیت دارند، تحریم‌ها را لغو کنند

کد خبر: 1187318

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس گفت: ادعای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از مردم ایران دروغ است، چرا که حمایت از مردم ایران باید عملاً و در عرصه رفع تحریم‌ها نشان داده شود.

گلرو: آمریکا اگر حسن نیت دارند، تحریم‌ها را لغو کنند

عباس گلرو با اشاره به اینکه برجام با ضربه سنگین آمریکایی‌ها متوقف شده است، اظهار داشت: نمایندگان آمریکا در مذاکرات هسته‌ای نشان دادند که در این زمینه جدی نیستند. مباحثی که مقامات آمریکا از طریق واسطه‌های اروپایی خود در مذاکرات به ما منتقل کردند، حاکی از آن بود که آمریکایی‌ها فقط می‌خواستند فرصت سوزی کنند و دنبال آن بودند که وضعیت هسته‌ای ایران از جمله درصد غنی سازی و همچنین تولید سانتریفیوژ کشورمان به گذشته بازگردد.

وی بیان کرد: در چند سال اخیر هم آنان هر گونه ضربه‌ای که خواستند به تأسیسات هسته‌ای ما زدند، اما دیدند که این اقدامات راه به جایی نمی‌برد.

رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از مقامات آمریکا از جمله رابرت مالی و وزیر امور خارجه این کشور اخیراً اعلام کردند که برجام در اولویت آنان نیست و حتی رئیس جمهور این کشور هم اعلام کرد که فعلاً اولویت آنان مباحث داخلی ایران و حمایت از مردم کشورمان است که این ادعا یک دروغ بزرگ است، چرا که اگر آنان حسن نیت دارند، باید حمایت از مردم ایران را عملاً و در عرصه رفع تحریم‌ها نشان دهند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجموع این موارد نشان دهنده آن است که ایالات متحده آمریکا حداقل در این دوره که بایدن رئیس‌جمهور است، بعید است در مذاکرات اقدامی انجام دهد و در زمینه مذاکرات با آنان راه به جایی نخواهیم برد.

گلرو تأکید کرد: امید ما به آمریکا نیست و همواره امید ما باید به تلاش مذاکره کنندگان خودمان باشد و باید به ظرفیت‌های داخلی خودمان اکتفا کنیم. البته باید طبق فرموده مقام معظم رهبری همه تلاش خود را برای رفع و خنثی سازی تحریم‌ها به کار گیریم. آمریکایی‌ها هیچ گاه در مذاکرات جدی نبودند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر هم می‌بینید که نماینده آمریکا در امور ایران در گفتگو با رسانه‌های مختلف می‌گوید که توافق هسته‌ای و مذاکرات در دستور کار آمریکا نیست و حتی آمریکایی‌ها می‌گویند که به این موضوع فکر هم نمی‌کنند. همچنین فردی مانند بورل که تا حدی برای مذاکرات تلاش می‌کرد، اکنون مواضع خصمانه‌ای علیه ایران گرفته و حرف‌های نامربوطی زده و و اروپا هم اخیراً تحریم‌هایی را علیه کشورمان وضع کرده است و همه این موارد نشان می‌دهد که آنان در مذاکرات جدی نیستند.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها