اجماع نخبگان در مسیر حکمرانی نو

کد خبر: 1187388

در شرایطی که جامعه و نیروهای سیاسی تشنه طرحی نو و ایده‌ای تازه برای بهبود شرایط و برون‌رفتن از وضع موجود بودند به‌نظر می‌رسد «حکمرانی نو» توانسته به این نیاز پاسخ داده و با استقبال مواجه شود.

اجماع نخبگان در مسیر حکمرانی نو

گروه سیاست سایت فردا: پیگیری اصلاح امور که مدتها از سوی محمدباقرقالیباف مطرح شده روز گذشته از سوی سید ابراهیم رئیسی نیز بیان شد چنانکه او نیز در اظهاراتی خواستار اصلاح در انجام امور شد که این امر، مساوی عقب‌نشینی تلقی نشود. دیدگاهی در حکمرانی نو محوریت دارد دقیقا برخلاف تفکری است که سوپرانقلابی‌ها و سوپراصلاح‌طلبان به دنبال آن هستند. آنها تفسیر از اصلاح به دست می‌دهند که ماهیت و اصول نظام را هدف قرار می‌دهد.

روزنامه صبح نو در این باره نوشته: «با وجود اجماع فراگیر مقامات و مسئولین ارشد نظام حول «حکمرانی نو» و لزوم بازبینی در روندها و سیاست‌ها، سوپراصلاح طلبان و سوپرانقلابیونی هم حضور دارند که هرگونه اصلاح در شیوه‌های حکمرانی را به مثابه ضعف و عقب‌نشینی نظام از مواضع اصولی خود، می پندارند. این پندار معیوب در شرایطی است که نظام جمهوری اسلامی ایران طی 44 سال گذشته، بارها و در نقاط کانونی تاریخ، دست به اقدامات سیاسی هوشمندانه و بدیعی زده که با سیر در عمق ماجرا، چیزی جز ثبات پایه‌های حکمرانی برداشت و حاصل نشده است. تغییراتی در چارچوب اصول بنیادین نظام و ذیل گفتمان امامین انقلاب.»

در این شرایط محمدباقر قالیباف رئیس مجلس که از مدتها پیش سخن از حکمرانی نو گفته بود در صحن علنی، مرزبندی با خشونت‌طلبی و براندازی را شرط تغییر محسوس در نتیجه اعتراضات دانست. موضوعی که خوشایند اصلاح‌طلبان رادیکال نیست چه آنکه آنها از اهداف مدنظرشان را در ایجاد بحران دنبال می‌کنند و به همین جهت به این موضع رئیس مجلس حمله کردند.

در این شرایط اما صبح نو تاکید کرده: «از نظر قالیباف، میان ثبات و اصلاحات رابطه تقویت کننده وجود دارد و بدون تثبیت شرایط و برقراری آرامش، تغییر و اصلاحات دست نایافتنی خواهد شد.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها