بررسی طرح جدید بانکداری مرکزی در مجمع تشخیص

کد خبر: 1187410

کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، به ریاست آقای باهنر، نایب رئیس این کمیسیون، تشکیل جلسه داد.

بررسی طرح جدید بانکداری مرکزی در مجمع تشخیص

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی در نشستی به بحث و بررسی درباره طرح بانک مرکزی (طرح بانکداری مرکزی جمهوری اسلامی)، مصوب مجلس شورای اسلامی پرداختند و مواد مصوبه جدید را با قوانین پولی و بانکی موجود مقایسه کردند.

در ابتدای این جلسه، آقایان دانش جعفری و روسای کمیته‌های کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی دبیرخانه مجمع، به ارائه توضیحات در خصوص تعریف، جایگاه و اهداف و وظایف بانک‌های مرکزی در اقتصاد جهانی و نیز بیان ویژگی‌های طرح مجلس شورای اسلامی در مورد بانکداری مرکزی پرداختند و به سوابق و قانون‌های موجود و جدید بانک مرکزی اشاره کردند.

بنابراین گزارش، اعضای کمیسیون پس از بحث و بررسی ابعاد مختلف طرح بانکداری مرکزی تاکید کردند: نظر تخصصی این کمیسیون، در جلسه هئیت عالی نظارت جهت بررسی تطابق و مغایرت این طرح با سیاست‌های کلی ابلاغی، ارائه شود.

در این جلسه، آقایان داوود دانش جعفری، حجت الاسلام مصباحی مقدم، محمد مخبر، محمدجواد ایروانی، مهندس محمدرضا باهنر، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، مهندس غلامرضا آقازاده، مهندس سید مرتضی نبوی و علی آقامحمدی، نمایندگانی از وزارت اقتصاد و دارائی، مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها