کسی دغدغه هوا را ندارد؟

کد خبر: 1187599

مرگ هفته‌ای ۴۰۰ نفر به خاطر عوارض ناشی از آلودگی هوا هیچ‌کس را وحشت زده نمی‌کند. ماجرا آنقدر تکرار شده که انگار برای همه ما عادی شده و از کنار آن به سادگی عبور می‌کنیم.

کسی دغدغه هوا را ندارد؟

گروه اجتماعی سایت فردا: آلودگی هوا متوارتر و بیشتر از همیشه جولان می‌دهد اما به همان نسبت واکنش‌ها به آن کم و کمتر شده است. نه از اقدام ضربتی و عاجلی خبری هست و نه از تصمیم و اقدامی که بیانگر وجود دغدغه در این ارتباط باشد. همه‌چیز عمدتا محدود شده به تعطیلی زنگ ورزش مدارس و اگر قضیه خیلی جدی شود تعطیلی مقطع ابتدایی. نتیجه جلسات کمیته اضطرار آلودگی هوا نیز معمولا از پیش مشخص است و کمتر کسی برای باخبر شدن از خروجی جلسه کنجکاو و منتظر می‌ماند.

در این باره روزنامه جوان نوشته: «مرگ هفته‌ای ۴۰۰ نفر به خاطر عوارض ناشی از آلودگی هوا هیچ‌کس را وحشت زده نمی‌کند. ماجرا آنقدر تکرار شده که انگار برای همه ما عادی شده و از کنار آن به سادگی عبور می‌کنیم.»

به گفته سردار تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور فراجا در کشور ۴۷ درصد خودرو‌ها معادل ۱۷ میلیون وسیله نقلیه فرسوده هستند که از این میزان ۷ میلیون دستگاه در کلانشهر‌ها در حال ترددند. مساله مهمی که رئیس مجلس نیز چندی پیش به رفع آن توجه ویژه‌ای نشان داد و تاکید کرد که نباید اسقاط خودرو در کشور تعطیل شود.

محمدباقر قالیباف گفته بود: «قانون مهمی در مجلس در حال دنبال شدن است و باید با یک دقت و جدیت به این موضوع رسیدگی شود. از یک طرف خط تولید حائز اهمیت است و از یک طرف محیط زیست. همچنین مردمی که قدرت خرید یک موتور ۴۰ میلیونی را ندارند باید در تصمیم گیری در نظر گرفته شود. هر سه مورد دارای اهمیت است.»

اسقاط خودروها نه تنها می‌تواند به کاهش تصادفات و جرح و فوت ناشی از سوانح رانندگی کمک کند بلکه باعث خواهد شد شهروندان هوای تازه و پاک‌تری را تنفس کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها