توصیه فضائلی به چهره‌های ورزشی و هنری درباره حوادث اخیر

کد خبر: 1187615

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: توقع و انتظار از چهره‌های ورزشی و هنری این است که این افراد با جایگاه اجتماعی‌ای که دارند حساب شده‌تر و سنجیده‌تر نظرات خودشان را مطرح کنند و تحت تاثیر فضای هیجانی که پیرامونشان قرار دارد قرار نگیرند.

توصیه فضائلی به چهره‌های ورزشی و هنری درباره حوادث اخیر

مهدی فضائلی تحلیلگر مسائل سیاسی و کارشناس حوزه‌ رسانه درباره حوادث اخیر و اظهارات بی‌سند برخی سلبریتی‌ها گفت: ما در حوادث دو ماه گذشته شاهد اتفاقات خیلی متعددی بودیم و یکی از این بخش‌هایی که در این حوادث خودنمایی کرد نحوه ورود و موضع گیری های بود که چهره های هنری، ورزشی و ... داشتند.

وی ادامه داد: متاسفانه بیشتر این موضع‌گیری‌ها تحت تاثیر فضای هیجانی حاکم بر این ایام صورت گرفت و ادعاهایی که در برخی از این اظهارنظرها در شبکه های اجتماعی منتشر شده بی مبنا و براساس ادعاهای کذبی است که توسط دشمنان و مردم ایران صورت گرفته و بدون تحقیق و بررسی بود و اکثر این چهره‌های ورزشی و هنری با فضایی که بر اساس یک جوی که در شبکه های مجازی و اجتماعی شکل گرفته بود همراهی کردند.

فضائلی افزود: وقتی فردی مورد توجه است و افرادی که صدا و اظهارنظرهای آن شنیده و دیده می‌شود باید اظهار نظرهای حساب‌شده تری داشته باشند. همه ما در برابر آنچه بیان می کنیم و مطالبی که منتشر می کنیم مسئول هستیم. هم از لحاظ منابع دینی و فقهی، فقهای ما این اقدام را حرام می‌دانند و هم از لحاظ اخلاقی هم اگر بخواهیم حساب کنیم این ادعاهای نسنجیده و بررسی نشده کار غیر اخلاقی است.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: کافی است که این چهره‌ها و افراد خودشان را در چنین جایگاهی قرار دهند و ادعاهای بی اساسی که بعضاً در مورد آنها مطرح شود مثلاً صهیونیست بودن آنها! آیا این چنین ادعاهایی را برمی‌تابند؟ قطعا هیچ کس از چنین ادعاهایی استقبال نمی‌کند.

وی گفت: توقع و انتظار از چهره‌های ورزشی و هنری این است که این افراد با جایگاه اجتماعی‌ای که دارند حساب شده تر و سنجیده‌تر نظرات خودشان را مطرح کنند و تحت تاثیر فضای هیجانی که پیرامونشان قرار دارد قرار نگیرند.

فضائلی درباره چگونگی برخورد با سلبریتی‌هایی که با طرح ادعاهای نادرست به اغتشاشات دامن می‌زنند، گفت: قطعا ملاک در همه موارد از جمله در باره این چهره ها، قانون است و همه کسانی که در این حوادث نقش‌آفرینی داشتند باید پاسخگو باشند و قوه قضاییه متناسب با جرایمی که مرتکب شده اند آنها را مجازات کند.

وی در رابطه با این سوال که به نظر شما سلبیرتی‌‌هایی که ادعاهای بی اساس مطرح می‌کنند از یک جای مشخص خط می‌گیرند، گفت: اولاً بسیاری از هنرمندان و چهره ها انسان های شریف و محترمی هستند ولی در باره برخی این احتمال وجود دارد اما اینکه بگوییم قاطبه این افراد در ارتباط با دشمن هستند و سازمان یافته عمل می‌کنند این را نمی‌توانیم بگوییم./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها