رابرت مالی: به گزینه دیپلماتیک در قبال ایران اعتقاد داریم

کد خبر: 1187799

نماینده آمریکا در امور ایران: ما باید گام هایی را که ایران در زمینه پرونده هسته ای خود اتخاذ خواهد کرد، با دقت زیر نظر داشته باشیم. ما به گزینه دیپلماتیک برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای اعتقاد داریم.

 رابرت مالی: به گزینه دیپلماتیک در قبال ایران اعتقاد داریم

 "رابرت مالی" نماینده آمریکا در امور ایران گفت که کشورش به گزینه دیپلماتیک در قبال تهران اعتقاد دارد.

رابرت مالی امروز سه شنبه در گفت وگو با شبکه الجزیره تصریح کرد: ما باید گام هایی را که ایران در زمینه پرونده هسته ای خود اتخاذ خواهد کرد، با دقت زیر نظر داشته باشیم.

مالی همچنین با تکرار ادعاهای واهی دیگر مقامات آمریکایی، جمهوری اسلامی ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای کرد و در عین حال از اعتقاد کشورش به گزینه دیپلماتیک در قبال ایران سخن گفت و تصریح کرد: "ما به گزینه دیپلماتیک برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای اعتقاد داریم".

وی همچنین مدعی شد: ایران پاسخ های اساسی به سوالات آژانس بین المللی انرژی اتمی نمی دهد.

مالی به اعتقاد خودش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را "فردی مستقل و حرفه ای" خواند و گفت: تا زمانی که ایران به سوالات آژانس بین المللی انرژی اتمی پاسخ ندهد، گریزی برای آژانس جهت ادامه تحقیقات نیست.

وی همچنین مدعی شد: ابزارهای دیگر برای برخورد با ایران همچنان وجود است.

مالی همچنین اتهام های واهی دیگر مقامات آمریکایی علیه ایران در ارتباط با جنگ اوکراین را تکرار کرد و مدعی شد: ایران هم اکنون به روسیه در جنگ تجاوزگرانه اش علیه اوکراین کمک می کند./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها