طرح اصلاح انتخابات مجلس به کجا رسید؟

کد خبر: 1188002

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح اصلاح انتخابات مجلس در این کمیسیون خبر داد.

طرح اصلاح انتخابات مجلس به کجا رسید؟

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین تغییرات طرح انتخابات مجلس در این کمیسیون، اظهار داشت: کمیسیون شورا‌ها در مراحل پایانی رسیدگی به طرح قانون انتخابات مجلس است و اعضای این کمیسیون در حال اصلاح قانون مذکور است و تمامی طرح‌هایی که می‌تواند به اصلاح درست قانون انتخابات مجلس ختم شود را مورد بررسی قرار داده که از جمله آن‌ها انتخابات تناسبی است که اکنون در دستور کار کمیسیون شورا‌ها قرار دارد.

وی افزود: تمام مراحل بررسی قانون انتخابات به همراه کارشناسان و حقوقدان‌های شورای نگهبان و مرکز پژوهش‌های مجلس در حال انجام است و به زودی این طرح راهی صحن علنی مجلس خواهد شد.

عضو کمیسیون شورا‌های مجلس با اشاره به جزئیات این طرح، گفت: اولین هدف اصلاح قانون انتخابات افزایش مشارکت مردم در انتخابات است و دومین هدف که در این طرح به صورت ویژه به آن نگاه شده است این مورد است که از مجلس تک صدایی خارج شده و بتوانیم یک مجلس چندصدایی ایجاد کنیم؛ زیرا این چندصدایی باعث خواهد شد که مسیر کشور با پیشرفت روبرو باشد.

آصفری تصریح کرد: مورد بعدی که در این قانون دیده شده است این است که باید برای انتخابات بعدی تعداد نمایندگان افزایش یابد این سه مورد موارد مهم قانون انتخابات مجلس است که با اصلاح شدن این قانون شاهد یک مجلس پویا و کارآمد خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: طرح قانون انتخابات در کمیسیون شورا‌های مجلس به تصویب رسیده است و به زودی به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد تا قبل از انتخابات سال آینده این طرح به تصویب نمایندگان مجلس برسد.

آصفری در پاسخ به این سؤال که دولت به صراحت اعلام کرده است که قصد دارد لایحه‌ای در رابطه با انتخابات‌ها به مجلس ارسال کنند، سرنوشت طرح مذکور چه خواهد شد؟ تأکید کرد: مجلس دیگر نمی‌تواند منتظر دولت و لایحه انتخابات بماند؛ زیرا یک سال به انتخابات مانده است و اگر دولت می‌خواست که لایحه‌ای در این رابطه به مجلس ارسال کنند باید هرچه زودتر آن را می‌فرستاد، اما سعی خواهد شد که در اصلاح طرح مذکور از نظرات و مشورت‌های دولت نیز استفاده شود.

تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها