اعضای کابینه رئیسی در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

کد خبر: 1188081

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) دوم آذر ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

اعضای کابینه رئیسی در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

 سید ابراهیم رئیسی در بخشی از جلسه امروز هیات دولت، ناامنی را خط قرمز دولت دانست و گفت: امنیت و آرامش زیربنای رشد و پیشرفت کشور و فعالیت‌های علمی، اقتصادی و کسب و کارهای مردم است که دستگاه‌های مسئول باید به آن توجه ویژه داشته باشند. دولت برای شنیدن حرف معترض و مخالف گوش شنوا دارد، اما اعتراض با آشوب و اغتشاش تفاوت دارد. اغتشاش هم مانع گفتگو و هم مانع هر نوع توسعه یافتگی است و مردم انتظار دارند با آن برخورد قاطع شود.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت،معدن و تجارت،‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، علیرضا زاکانی شهردار تهران، حمید سجادی وزیر ورزش، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

رفتار و فشار سیاسی عمل متقابل دارد/ معیار برای حل موضوعات، رفتار حرفه‌ای آژانس است

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه در نطنز ظرفیت جدید و زنجیره‌های جدید گازدهی شروع شده و در فردو ظرفیتی که تولید ۲۰ درصد می‌کرد را به ۶۰ درصد رساندیم، افزود: همانطور که قبلا اعلام‌کردیم، رفتار سیاسی و فشار سیاسی و اقداماتی که از جنس عدم توجه به روند توافق و مذاکرات بوده دارای یک عمل متقابل خواهد بود و سازمان انرژی اتمی در راستای قانون اقدام راهبردی در سایت فردو و نطنز ظرفیت جدیدی را برای غنی سازی ایجاد کرد که کل این عملیات در چارچوب موازین و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

وی همچنین تصریح کرد: فشار سیاسی و قطعنامه راه‌حل موضوع نیست و ملاک و معیار برای حل و فصل موضوعات، این نوع رفتارها نیست که به موارد اتهامی دامن بزنند و رفتار حرفه‌ای آژانس را می‌طلبد.

وزیر راه و شهرسازی بعد از پایان تعطیلات مجلس معرفی می‌شود

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اشاره به استعفای وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در جلسه امروز هیات دولت با توجه استعفای اخیر  آقای دکتر قاسمی به دلیل تشدید بیماری ، آقای دکتر  افندی‌زادی به عنوان سرپرست وزارت خانه  حضور داشتند. رییس جمهور و اعضای دولت از آقای قاسمی تشکر کرده و آرزوی شفای عاجل برای وی داشتند.مجلس در تعطیلات هفتگی است و به محض آغاز به کار مجلس، وزیر جدید پیشنهاد می شود.

بیرانوند حاضر است برابر ولز بازی کند

حمید سجادی وزیر ورزش درباره آخرین وضعیت علیرضا بیرانوند درازه بان تیم ملی فوتبال کشورمان، اظهار کرد: روحیه او خوب است و گفته اگر کادر فنی تشخیص بدهد، حاضر است برابر ولز بازی کند.

حمایت از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه را وظیفه خود می‌دانیم

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص نحوه برخورد با اهالی هنر بازداشتی در تجمعات اخیر، اظهار کرد: ما بیش از دو ماهی که این  اتفاقات در کشور در حال رخ دادن است بنای‌مان این بوده که با گفت‌وگو و شفاف‌سازی اجازه ندهیم کار به جایی بکشد که موجب نگرانی شود.

وی افزود: سیاست قطعی ما در وزارت فرهنگ این است آنانی که در حوزه کار حرفه‌ای دچار مشکل می شوند از آنان حمایت و دفاع کنیم. همچنین وظیفه خودمان می‌دانیم که از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه که در این اغتشاشات اخیر برایشان اتفاقاتی افتاده، علی‌رغم پیگیری‌های قبلی بازهم حمایت کنیم.

از طرف دولت هیچ مانعی برای واردات خودرو وجود ندارد

رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسشی درباره میزان ثبت سفارش خودرو و تامین ارز آن، اظهار کرد: یک میلیارد یورو منابع برای واردات خودرو پیش‌بینی شده و الان تمام زیرساخت‌ها فراهم و ثبت سفارش آغاز شده است. چون این فرایند چهار سال تعطیل بود واردکنندگان باید با طرفین خود قرارداد ببندند و امیدوارم به زودی شاهد واردات باشیم. از طرف دولت هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد.

همراه ۲۲ دستگاه دیگر مسئول وضعیت آلودگی هوای تهران هستیم

علیرضا زاکانی شهردار تهران درباره وضعیت آلودگی هوای تهران گفت: ما به همراه ۲۲ دستگاه دیگر مسئول هستیم و مسئولیت مستقیم با ما نیست اما وظیفه داریم که پیگیری کنیم و اساس حرکت خود را توسعه حمل و نقل عمومی گذاشته‌ایم تا بخش تردد خودروهای شخصی را با ایجاد آسایش و رفاه در حمل و نقل عمومی کاهش دهیم.

نتیجه مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور را به مردم اطلاع می دهیم

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت فردا خدمت مردم شهرستان اسلامشهر خواهند بود، گفت:ما سعی می کنیم بخش هایی از مصوبات سفرهای استانی که به نتیجه رسیده است را در برهه های مختلف به استحضار مردم تحت عنوان خبر خوب برسانیم.

واکنش رئیس دفتر رئیس جمهور به تلاش اروپا برای تحریم ایران به بهانه حقوق بشر

غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور درباره تلاش برخی کشورهای اروپایی برای تحریم ایران به بهانه حقوق بشر در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، اظهار کرد: ادعاهای حقوق بشری کشور های غربی و همدستان امریکا ، ادعاهای پوچ و واهی است و خودشان می دانند که اصلی ترین ناقضین حقوق بشر خود آنها هستند و به خوبی می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران به حقوق بشر اهتمام ویژه دارد.

مطرح شدن پرداخت «حق عائله‌مندی» به زنان کارمند/ عدم همکاری مدیران برای اجرای دورکاری مادران

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه موضوع دورکاری با مشکلاتی از جمله اینکه مدیران همکاری لازم را ندارند، مواجه است، گفت که باید قانون دورکاری تعدیل شود تا همکاری بیشتر مدیران را در پی داشته باشد.

وی همچنین افزود: دریافت حق عائله‌مندی برای کارکنان خانم بخش دولتی را مطرح کرده‌ایم ولی باید مصوب شود. نظر این است که چون تامین هزینه خانواده بر عهده مرد است، پس حق عائله‌مندی باید مربوط به مردان باشد.

مهلت دو هفته‌ای به دستگاه‌های اجرایی قانون هوای پاک

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه موضوع آلودگی هوا بحث فراگیر همه دستگاه‌های اجرایی کشور است و مکلف هستند تکلیف خود را انجام دهند، افزود: ما سه هفته قبل در ستاد هوای پاک که در وزارت کشور برگزار شده بود، به این دستگاه‌ها دو هفته مهلت دادیم تا با نشست‌هایی که با معاونت‌های ما در سازمان محیط زیست دارند، اعتبارات مورد نیاز ۱۴۰۲ را در زمینه اجرای قانون هوای پاک مشخص کنند.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها