رئیسی: سواحل مکران باید پیشران توسعه منطقه و کشور باشد

کد خبر: 1188750

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های سواحل مکران گفت: این سواحل می تواند در اقتصاد، گردشگری، تولید و تجارت در کشور رونق بگیرد و بحث من از گذشته نیست بلکه بحث ما چه باید کرد است، باید باهم برای آبادانی منطقه تلاش کنیم.

رئیسی: سواحل مکران باید پیشران توسعه منطقه و کشور باشد

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در دیدار با مردم شهرستان جاسک گفت: امروز یکی از برنامه های محوری دولت، توجه به مقوله دریاست و این که قبلی‌ها چه کردند و چه نکردند شاید ملال آورد باشد اما سواحل مکران می توانست پیشران توسعه منطقه و کشور باشد.

وی افزود: این سواحل می تواند در اقتصاد، گردشگری، تولید و تجارت در کشور رونق بگیرد و بحث من از گذشته نیست بلکه بحث ما چه باید کرد است، باید باهم برای آبادانی منطقه تلاش کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: هیچ آبادی نباید بدون آب شرب باشد. برای کسی که می خواهد کار و تولید کند و رونق صنایع دستی حوزه بانوان، از استاندار، نیروهای مسلح، بسیج، مسؤولان می خواهم که سرمایه گذاری در این منطقه را تقویت کنند و به همه سرمایه گذاران می گویم که اینجا محل ارزشمندی است که هم اصل و هم سود تضمین شده است و این نقطه جلوه انسجام ملی است. شیعه و سنی در کنار هم با صفا در حال زندگی می کنند.

رئیسی ادامه داد: شرکت های فعال در این منطقه از جمله شرکت نفت، حتما مسؤولیت های اجتماعی را جدی بگیرند. جاده و آب و مراکز درمانی و آموزشی جزو اولویت های ماست و از همه شرکت های فعال در جاسک می خواهم برابر قانون انجام مسؤولیت های اجتماعی در این منطقه جزو اولویت های شماست.

راه حل مشکلات در دستان جوانان و متخصصین کشور است

وی با بیان اینکه، در سفر بعدی به این منطقه، نباید شاهد نداشتن آب و جاده باشیم، گفت: آقای استاندار و فرماندار بعد از این سفر مسؤولیت مضاعف برای شما و همکارانتان ایجاب می کند که مشکلات و مسائل را حل کنید.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند «ما هیچ مشکلی که حل نشدنی باشد، نداریم.» اظهار کرد: راه حل مشکلات نیز در دستان توانمند جوانان و متخصصین کشور است.

رئیسی تصریح کرد: کشورهای سلطه گر برای هیچ کشور و امت و مردمی گشایش ایجاد نکرده اند پس نباید از آنها انتظار داشت. باید اتکال به خدا، اعتماد به نفس و داشته های خودمان و مردم و جوانان عزیزمان که در این منطقه می توانند مظهر و جلوه بسیاری از کارهای ارزشمند باشند.

وی با بیان اینکه، تلاش هایی که در مجموعه نیروی دریایی و اقدامات آقای دوستی استاندار بسیار برای من امیدواری ایجاد کرد، گفت: در یک حرکت بسیجی پرتلاش با امید و در جهت گشایش در زندگی مردم اقدام کنید و مدیران و مسؤولان یک کار ماندگار جهادی را عرضه کنند تا مشکلات مردم این منطقه رفع شود.

رئیس جمهور با اشاره به سفر معاون اول دولت و خود در زمان تولیت آستان مقدس رضوی، خاطرنشان کرد: وظیفه خودمان می دانیم که از هر امکانی برای آمدن به این منطقه استفاده کنیم تا گرهی گشوده شود و هیچ منتی هم بر مردم نداریم و بزرگ ترین افتخار ما نیز نوکری مردم است.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها