زمستان سخت اروپا، سراب نبود

کد خبر: 1188762

فایننشال تایمز فاش کرده است سود خالص شرکت‌های نفت و گاز آمریکایی پس از جنگ اوکراین (که باعث افزایش قیمتها شد) بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار است.

زمستان سخت اروپا، سراب نبود

به گزارش سایت فردا، به دنبال بحران اوکراین، اروپا نیز وارد بحران تامین انرژی شد و با سردتر شدن هوا این ماجرا بیش از پیش خودنمایی می‌کند. این در حالی است که اصلاح‌طلبان در ماههای گذشته مشغول انکار این بحران در اروپا بودند.

در این شرایط نخست وزیر اوکراین، «دنیس شمیگال» گفته که تقریباً ۵۰ درصد از سیستم انرژی این کشور از کار افتاده است. «آندری سادووی»، شهردار لووف اوکراین به ساکنان محلی هشدار داده بود که ممکن است شهر در موقعیتی قرار گیرد که برای هفته‌ها برق و گرمایش وجود نداشته باشد، وضعیتی که دامن اروپا را نیز گرفته است.

در این خصوص روزنامه صبح نو نوشته: بزرگترین خائن به اروپا، امریکاست که این قاره را قربانی سیاست‌های خود کرده است و کشورهای اروپایی در مانند مستعره‌ای که هیچ اختیاری از خود ندارند مجبور به اطاعت از سیاست‌های امریکا هستند اما قربانی اصلی سیاست‌های آمریکا مردم اروپا هستند.

فایننشال تایمز فاش کرده است سود خالص شرکت‌های نفت و گاز آمریکایی پس از جنگ اوکراین (که باعث افزایش قیمتها شد) بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار است.

از سوی دیگر روزنامه کیهان با اشاره به کاهش دمای هوای لندن، پاریس و برلین نوشته: یک ماه مانده به آغاز فصل زمستان اینها دمایی است که طی 24 ساعت گذشته در شهرهای بزرگ اروپا ثبت شده است. شهروندان اروپایی به شکلی گسترده به استفاده از هیزم برای گرم کردن خانه‌ها‌یشان روی آورده‌اند؛ شیوه‌ای که حدود 300 سال قبل، در قرن هجدهم برای گرم کردن خانه‌ها مرسوم بود.

چندی پیش اما روزنامه شرق با استناد به گزارشی از یورونیوز که آن هم مبتنی بر قیمت لحظه‌ای گاز بود، نوشت: «زمستان سخت اروپا رخت بربست و قیمت گاز منفی شد؛ اتفاقی غیرمنتظره که یورونیوز از آن با عنوان پایان فرضیه زمستان سخت نام برد و نوشت که مخازن گاز اروپا پر شد و قیمت گاز تحویل نقدی برای لحظاتی منفی شد.

روزنامه جوان نیز با اشاره به این رویکرد اصلاح‌طلبان نوشته: «در حالی که خود اروپایی‌ها نگران بحران گازی در زمستان بودند و آن را هم علنی و صریح بیان می‌کردند، اصلاح‌طلبان با کلیدواژه‌هایی مانند «سراب زمستانی» یا «فرصت‌سوزی» این موضوع را رد می‌کردند.

حالا نشریه معتبر مستقر در لندن [اکونومیست] هم تصویری یخ زده از نقشه اروپا منتشر می‌کند. کاش اصلاح‌طلبان حداقل در این موارد هم تابع اروپایی‌ها باشند.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها