پایان دومین سفر رییس جمهور به کردستان

کد خبر: 1189748

حجت الاسلام رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز پنجشنبه به منظور بهره برداری از طرح آبرسانی به سنندج سفر کرده بود، دقایقی پیش، این شهر را به مقصد تهران ترک کرد، سفری که کام شهروندان سنندجی را شیرین کرد.

پایان دومین سفر رییس جمهور به کردستان

حجت الاسلام رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز پنجشنبه به منظور بهره برداری از طرح آبرسانی به سنندج سفر کرده بود، دقایقی پیش، این شهر را به مقصد تهران ترک کرد، سفری که کام شهروندان سنندجی را شیرین کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیرماه امسال اولین سفرش را به کردستان انجام داد که حاصل آن ۱۷ هزار میلیارد تومان مصوبه در بخش‌های مختلف از جمله حوزه آب، راه، زیرساخت و بهداشت و درمان بود.

کمتر از پنج ماه نگذشت که رییس جمهور برای دومین بار در سال جاری، امروز پنجشنبه دهم آذرماه به این استان سفر کرد، سفری که با بهره برداری از طرح انتقال آب سنندج، شیرینی آن برای مردم سنندج به یادگار خواهند ماند.

پایان هشت سال انتظار مردم سنندج

رییس جمهور امروز بعد از ورود به فرودگاه سنندج، در محل تصفیه خانه آب سنندج حاضر شد و پروژه انتقال آب از سد آزاد به این شهر را افتتاح کرد. این طرح یکی از خواسته های اصلی شهروندان سنندج در هشت سال اخیر بوده است.

سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج که عملیات اجرایی آن بهمن سال ۱۳۹۹ آغاز شد بعد از هزینه ۸۵۰ میلیارد تومان از سوی دولت، امروز در مدار بهره برداری قرار گرفت.

طرح سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج، برای ۲ سال تعریف شده بود اما در عرض ۲۰ ماه در مدار بهره برداری قرار گرفت اکنون آب گوارا در شبکه آب شهری سنندج در حال توزیع است و مردم بعد از سال ها، آب شرب خوش طعم و گوارا نوشیدند.

سامانه انتقال آب سد آزاد به سنندج ۲۸ کیلومتر طول دارد که ۱۳ کیلومتر آن لوله با قطر ۱۴۰۰ و باقی آن هم با لوله ۱۲۰۰ کار و در مناطق سخت گذر اجرا شد.

با بهره برداری از این طرح، آب شرب مورد نیاز شهر سنندج تا سال ۱۴۲۵ تامین شده است.

دیدار با خانواده شهدا، مدافعان امنیت و جان باختگان اخیر

آیت الله رئیسی در ادامه برنامه های سفر یک روزه خود به کردستان، بعد از افتتاح سامانه انتقال آب سنندج، با جمعی از خانواده‌های شهدا و مدافعان امنیت و همچنین جمعی از خانواده های جانباختگان و قربانیان حوادث اخیر کردستان دیدار کرد.

آیت الله رئیسی در این دیدار که با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان و امام جمعه سنندج برگزار شد، گفت: جریانی که همواره با جمهوری اسلامی دشمنی داشت و در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی نیز تلاش می‌کرد کردستان را ناامن کند، سعی کرد از موج هیجانات اخیر سواستفاده کند تا بار دیگر امنیت کردستان را که با ریختن خون‌های بسیار گرانبها به دست آمده است، مخدوش کند، اما مردم با ایستادگی خود باعث ناکامی او شدند.

وی وحشی‌گری و بی‌رحمی‌های بانیان و عاملان اصلی اغتشاشات اخیر را یادآور رفتارهای داعشی دانست و ادامه داد: همه باید قدردان خون شهدا و ایثار جانبازانی باشیم که اگر از خودگذشتگی، رشادت و شهامت آنها نبود، کسی نمی‌دانست وحشی‌گری‌های اغتشاشگران چه بر سر مردم و کشور می‌آورد.

رییس جمهور خانواده‌های شهدا را مایه آبرو، افتخار و عزت جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و افزود: شهدا و جانبازان ارزشمندترین و مهمترین دارایی‌های خود، یعنی جانشان را در مسیر امتحان الهی به میدان آوردند و لذا در ابتلا و امتحان خود نمره قبولی گرفتند.

دیدار با مردم سنندج

آیت الله رئیسی سپس در جمع اقشار مختلف مردم سنندج در سالن آزادی این شهر حاضر شد و گفت: توفیقی حاصل شد امروز در میان مردم با صفا، صمیمی، خونگرم، مجاهد و مقاوم استان کردستان و سنندج باشم.

وی با بیان اینکه دشمنان بدانند در دل این مردم و کشور و این مرز و بوم، جایگاهی ندارند و نخواهد داشت، اضافه کرد: وجب به وجب خاک کردستان شاهد ایستادگی و مقاومت مردم این خطه در برابر دشمن است.

آیت الله رییسی، کردستان را سرزمین و دیار مجاهدت های خاموش و رشادت و ایستادگی در برابر دشمن توصیف کرد و یادآور شد: کردستان از اول انقلاب شاهد ایستادگی در برابر گروه های ضد انقلاب و معاندین بوده است و دشمنان به دنبال آن بودند در این خطه کاری انجام دهند، به خیال اینکه بتوانند اینجا لانه کنند اما مردم بیدار و بابصیرت استان، آنان را ناکام گذاشتند.

وی به وقایع و اغتشاشات اخیر اشاره و تاکید کرد: دشمنان مثل همیشه در قضایای اخیر هم دچار اشتباه محاسباتی بسیار مفتضحی شدند و بار دیگر در کارنامه عملکرد خیانتکارانه شان، اشتباه محاسباتی شان ثبت شد.

رییس جمهور گفت: تصور غلط دشمنان این بود که می توانند کاری انجام دهند و با ایجاد اغتشاش و نامنی، اهداف پلیدشان را دنبال کنند، غافل از اینکه مردم شهید پرور کردستان هزاران شهید داده اند و این درخت تناوری که ریشه های بسیار عمیقی دارد، با این تکانه ها تکان نمی خورد و نمی لرزد.

آیت الله رییسی افزود: دشمنان می خواستند بار دیگر مردم را امتحان کنند و بببیند آیا می‌توان کاری کرد، در حالیکه بارها مردم به ویژه در کردستان دشمن را ناکام گذاشته و خواهند گذاشت.

آغاز عملیات اجرایی کارخانه طلا قلقله سقز

در ادامه این سفر، عملیات اجرایی کارخانه طلای قلقله سقز با سرمایه‌گذاری هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان با حضور رییس جمهور و به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد.

پیشتر قرار بود در نخستین سفر رییس جمهور در ۱۷تیر ماه امسال عملیات اجرای این کارخانه آغاز شود که در آن مقطع به دلیل مشخص نبودن پیمانکار به تاخیر افتاد.

معدن طلای قلقله سقز یکی از طرح‌های پیشران کردستان است که در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب غربی سقز و در اراضی روستایی به همین نام از توابع این شهرستان واقع شده است.

محصول تولیدی این کارخانه شمش طلا خواهد بود و سالانه ۵۰۰ کیلوگرم شمش طلا از آن برداشت خواهد شد.

بازدید از بازار سنندج

آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری اسلامی ایران که به سنندج سفر کرده است عصر امروز از بازار اصلی این شهر بازدید کرد.

در این بازدید که استاندار کردستان، فرماندار سنندج و جمعی دیگر از مسئولان استان، دکتر رییسی را همراهی می کردند رییس جمهور ضمن احوالپرسی و گفت و گو با بازاریان سنندج، به حرف ها و خواسته های آنان گوش داد.

بازاریان سنندج با دیدن رییس جمهور به استقبال وی رفته و از وی با شکلات پذیرایی کردند.

رییس جمهور همچنین در جریان بازدید از خیابان و پیاده راه فردوسی که مرکز اصلی بازار سنندج است از بازاریان خرید کرد.

حضور سرزده رییس جمهور در بازار مرکزی سنندج و استقبال و ازدحام مردم و بازاریان از دکتر رییسی در شرایطی است برخی رسانه های معاند در اقدامی مذبوحانه اعلام کرده بودند که فضای شهر سنندج همزمان با سفر رییس جمهور امنیتی است.

دیدار با روحانیون

آیت‌الله رئیسی در جریان سفر به کردستان با جمعی از علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان کردستان دیدار و گفتگو کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها