خط‌دهی به اغتشاشگران در ایران، سرکوب معترضان در لندن

کد خبر: 1189976

انگلیس و بسیاری از کشور‌های غربی از زمان آغاز اغتشاشات در کشورمان بار‌ها در سخنانی مداخله جویانه به حمایت و خطدهی به برخی افراد فریب خورده پرداختند.

خط‌دهی به اغتشاشگران در ایران، سرکوب معترضان در لندن

به گزارش سایت فردا، استاندارهای دوگانه و متناقض‌نمایی غربی‌ها نسبت به مسائل حقوق بشری و رابطه میان حکومت و مردم هر چند وقت یکبار با اتفاقات تازه‌ای رخ می‌نماید. نمونه اخیرش نحوه برخورد دولت انگلیس با معترضان است که تفاوت آشکاری با آنچه برای ایران نسخه می‌پیچیند دارد.

روز گذشته ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در پیامی توئیتری در واکنش به افزایش اعتراض‌های مردمی و اعتصاب سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف در این کشور نوشت: «امروز با روسای پلیس ملاقات کردم تا روشن کنم که آن‌ها از حمایت کامل من در اقدام قاطعانه برای سرکوب اعتراضات غیرقانونی برخوردارند.» وی در ادامه این پیام نوشت: «مردم به اندازه کافی از این هرج و مرج‌ها رنج می‌برند و کسانی که قانون را زیر پا می‌گذارند باید حضور قدرت را احساس کنند.»

روزنامه صبح نو در این رابطه نوشته: انگلیس و بسیاری از کشور‌های غربی از زمان آغاز اغتشاشات در کشورمان بار‌ها در سخنانی مداخله جویانه به حمایت و خطدهی به برخی افراد فریب خورده پرداختند.

این روزنامه ادامه داده: دولت انگلیس همچنین به دلیل آنچه خود سرکوب اعتراضات مردمی در ایران می‌نامد تعدادی از مقامات امنیتی و انتظامی کشورمان را تحریم کرد.

بحران افزایش بی سابقه بدهی و کسری شدید بودجه موجب شده است دولت انگلیس اجرای سیاست ریاضت اقتصادی در این کشور را تشدید کند که به گفته اندرو بیلی رئیس بانک مرکزی انگلیس این شرایط در کنار افزایش تورم به بالاترین میزان در ۴۱ سال اخیر، به قشر‌های کم درامد و فقیر بیشتر آسیب می‌زند.

در همین خصوص روزنامه جوان نوشته: نخست‌وزیر تازه‌کار انگلیس راهکار مهار فوران خشم اجتماعی از وضعیت اقتصادی کشورش را در حمایت از پلیس در سرکوب تظاهرات‌های غیرقانونی دانسته است. اگرچه هنوز دیگر کشور‌ها از جمله آلمان و فرانسه در برابر اعتصاب و اعتراض، راه‌حل مشابهی ارائه نداده‌اند، اما با توجه به نزدیک شدن به سال نو میلادی اروپا باید در روز‌ها و هفته‌های پیش رو هر چه بیشتر خود را برای مواجهه با اعتصاب و اعتراض آماده کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها