جزئیات انتصاب رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت

کد خبر: 1190058

سخنگوی دولت از ۱۰ تغییر مدیریتی دولت در سطوح ملی و استانی خبر داد و اعلام کرد: سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی شد و بذرپاش هم به‌عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی می‌شود.

جزئیات انتصاب رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت

سخنگوی دولت از ۱۰ تغییر مدیریتی دولت در سطوح ملی و استانی خبر داد و اعلام کرد: سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی شد و بذرپاش هم به‌عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی می‌شود.

علی بهادری جهرمی روز شنبه در توییتر درباره تغییرات مدیریتی در دولت نوشت: «با تصمیم رئیس‌جمهور، تا پایان ماه جاری ۱۰ تغییر مدیریتی در سطح ملی و استانی صورت می‌پذیرد.»

سخنگوی دولت افزود: «در گام اول دو جوان دیگر به ترکیب دولت اضافه می‌شوند؛ آقای سپهر خلجی به‌عنوان رئیس شورای اطلاع‌رسانی منصوب شد؛ آقای مهرداد بذرپاش هم به‌عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی می‌گردند.»

بهادری جهرمی همچنین  دقایقی پیش در گفت‌وگویی اظهار کرد : نامه معرفی مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جلسه غیر علنی فردا( یکشنبه+)دولت با مجلس به هیات رئیسه مجلس تقدیم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، «سپهر خلجی» دانش‌آموخته دکتری علوم ارتباطات اجتماعی و استادیار دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه است.

عضویت در شورای اطلاع‌رسانی دولت، عضویت در شورای‌عالی و معاونت خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و تألیف کتاب و مقالات متعدد در حوزه ارتباطات و رسانه از جمله سوابق رئیس جدید شورای اطلاع‌رسانی دولت است.

شورای اطلاع‌رسانی دولت به‌منظور سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هماهنگی در زمینه اطلاع‌رسانی در زمینه برنامه‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردهای دولت و اعلام هماهنگ مواضع رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت به مردم تشکیل شده و فعالیت می‌کند.

انتخاب رئیس جدید این شورا براساس آیین‌نامه ۱۰ ماده‌ای «چگونگی تعیین و حدود وظایف سخنگوی هیات دولت و تشکیل شورای اطلاع‌رسانی دولت» که به تازگی از سوی هیأت وزیران به‌روزرسانی شده صورت گرفته که با تفکیک وظایف سخنگوی دولت و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، در تبصره یک ماده ۲ آن تصریح شده «رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت می‌تواند به تشخیص رئیس‌جمهور از بین اعضای شورا منصوب شده یا فردی خارج از این مجموعه باشد و حق حضور در جلسات هیأت دولت و انتخاب دبیر شورا را دارد».

بر اساس ماده ۳ آیین‌نامه نیز، سخنگوی دولت با پیشنهاد رئیس‌جمهور و تصویب هیأت وزیران انتخاب می‌شود و می‌تواند در همه جلسات هیأت دولت و سایر شوراها و ستادهایی که به ریاست رئیس‌جمهور یا معاون اول وی برگزار می‌شود، حضور یابد.

«علی بهادری جهرمی» رئیس سابق شورای اطلاع‌رسانی دولت، همچنان مسئولیت سخنگویی دولت را بر عهده خواهد داشت./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها