در گفتگو با فردا مطرح شد،

راهکارهای حل مشکلات اقتصادی

کد خبر: 1190251

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر ساختارهای اجرایی کشور اصلاح نشوند و مدیران قوی سرکار نیایند، هیچ اتفاقی نمی افتد.

راهکارهای حل مشکلات اقتصادی

گروه سیاسی فردا: جلسه غیرعلنی بین مجلس و دولت یک جمع بندی مهم داشت و آن اینکه برای رفع نارضایتی‌های عمومی مشکلات معیشتی مردم برطرف شود اما حال این سئوال مطرح می شود که چه راهکارهایی برای تحقق این وجود دارند؟

علی یوسف پور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره راهکارهای رفع مشکلات معیشتی مردم گفت: وقتی به ساختار دولت نگاه می کنیم، متوجه می شویم که امروز دولت علاوه بر وظایف کلان، متولی همه کارهای جزیی در کشور است، از واردات گوشت و مرغ گرفته تا نهاده های دامی را دولت انجام می دهد.

وی با تأکید بر ضرورت اصلاح ساختارهای کشورداری افزود: دولت و مجلس باید مدل حکمرانی اجرایی را اصلاح کنند و امور را به مردم بسپارند. به عنوان مثال به 100 تاجر مجوز واردات گوشت، مرغ یا نهاده های دامی بدهند تا محصول با کیفیت را به کشور وارد و سپس با قیمت رقابتی به بازار عرضه کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه واگذاری امور اجرایی به مردم زمینه های فساد و اختلاس را به حداقل ممکن می رساند، تأکید کرد: وقتی 3 میلیارد دلار دست یک آقایی می دهیم تا او برای خرج کردنش تصمیم بگیرد، خوب این خودش می تواند بستری برای فساد شود.

وی با اشاره به ضعف های مدیریتی در دولت ادامه داد: وقتی کسی تجربه لازم را در حوزه مربوطه ندارد اما به او مسئولیت وزارت می دهیم، مشخص است که نتیجه چه می شود. آقای رستم قاسمی وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال را به مردم داد اما در همین تهران امسال شاهد بیشترین رکود در بخش ساخت و ساز مسکن بودیم.

یوسف پور گفت: دو راهکار اصلی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور همین است که نخست از تصدی گری های دولت بکاهیم و آن را به مردم واگذار کنیم، ثانیا مسئولیت های مدیریتی دولت را به افراد باتجربه و کاردان بسپاریم. وقتی وزیر ضعیف باشد هرچقدر قانون و بودجه و پول هم داشته باشیم او نمی تواند کاری از پیش ببرد اما وقتی وزیر قوی باشد حتی با بودجه کم می تواند به اهدافش جامه عمل بپوشاند.

وی ادامه داد: اگر ساختارهای اجرایی کشور اصلاح نشوند و مدیران قوی سرکار نیایند، هیچ اتفاقی نمی افتد. مثل زمانی می ماند که مدرن ترین اتوبوس جهان را تحویل یک راننده ناشی بدهیم، قطعا چنین راننده ای نمی تواند مسافران را صحیح و سالم به مقصد برساند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها