الحاق شناورهای جدید به دریابانی/ استقرار مرزبانی عراق در مرزهای اقلیم کردستان

کد خبر: 1190636

 فرمانده مرزبانی فراجا از الحاق ۸۰ فروند شناور به یگان‌های دریایی در آینده‌ نزدیک خبر داد.

 الحاق شناورهای جدید به دریابانی/ استقرار مرزبانی عراق در مرزهای اقلیم کردستان

سردار احمدعلی گودرزی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان هرمزگان، امنیت و اقتصاد را یکی از مهمترین  مؤلفه‌های قدرت عنوان کرد و گفت: اقتصاد مولفه دیگر قدرت است و با توجه به اهمیت اقتصاد دریا، نیروهای انتظامی، مرزبانی و مسلح کشورمان در حوزه صیانت از دریا و تامین امنیت مجاهدت می‌کنند.

گودرزی فرهنگ را مولفه دوم قدرت دانست و افزود: تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا و تاثیرگذاری بر فضای فکری جوانان و نوجوانان از طریق رسانه‌ها دیگر اقدام دشمن بود و ما نباید اجازه دهیم فرهنگ دینی‌ ما تحت تاثیر اقدامات دشمن قرار بگیرد.

وی استان هرمزگان را استان راهبردی و در خط مقدم مبارزه با قاچاق عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت بالای این استان درصدد تقویت آن هستیم که در روزهای آینده ۸۰ شناور تندرو در اختیار دریابانی استان‌های ساحلی جنوب و شمال به ویژه استان هرمزگان قرار می‌گیرد.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور گفت: اولویت‌های امسال مرزبانی، ارتقاء توان و آمادگی عملیاتی است و در جنوب کشور با توجه به تهدیدات، یکی از اولویت‌ها ارتقاء و تامین شناورهایی است که علاوه بر سواحل در عمق دریا و تا قسمت‌های اقتصادی و انحصاری نیز بتواند در کنار سایر نیروهای دریایی سپاه و ارتش ایجاد امنیت کند.

وی افزود: در این مدت ۴۲ تن مواد مخدر عمدتاً صنعتی نیز کشف شده است که قاچاقچیان قصد داشتند از مرزهای جنوب شرق کشور به صورت مسلحانه وارد کشور کنند.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با اشاره به کشفیات کالای قاچاق در مرزهای استان هرمزگان، اظهار کرد: بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز در این حوزه کشف شده که بیشتر این قاچاق به صورت مسلحانه و بیمه شده بوده است.

ورود ارتش و مرزبانی عراق در مرزهای اقلیم کردستان

بر اساس اعلام سایت پلیس، گودرزی گفت: هفته گذشته در جلسه با مرزبانی کشور عراق هماهنگی خوبی انجام شد و بر اساس تاکیدات مسئولان کشور به نخست وزیر عراق، از دیروز ارتش و مرزبانی عراق در مرزهای اقلیم کردستان وارد شدند و بیش از پیش امنیت در مرزهای غربی کشور تامین می‌شود.

وی افزود: در مجموع یکی دو سال اخیر در بحث هوشمندسازی، تقویت شناوری، خودروهای تاکتیکی، سلاح‌های مورد نیاز و انسداد مرزهای کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است و در یکی دو سال آینده نیز وضعیت امنیتی مرزهای کشور بیش از پیش تقویت خواهد شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها