خلجی: دشمنان همه توان خود را در این جنگ رسانه‌ای به کار گرفته‌اند

کد خبر: 1190864

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: ما باید درست روایت کنیم اما بدانیم که ابتدا دستگاه‌ها باید اقدام داشته باشند تا ظرفیت اطلاع‌رسانی نیز خوب عمل کند و نمی‌توان بدون کار کردن دستگاه‌ها از کارکرد درست و روایتگری رسانه‌ها سخن گفت.

خلجی: دشمنان همه توان خود را در این جنگ رسانه‌ای به کار گرفته‌اند

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: ما باید درست روایت کنیم اما بدانیم که ابتدا دستگاه‌ها باید اقدام داشته باشند تا ظرفیت اطلاع‌رسانی نیز خوب عمل کند و نمی‌توان بدون کار کردن دستگاه‌ها از کارکرد درست و روایتگری رسانه‌ها سخن گفت.

سپهر خلجی در آیین تکریم و معارفه رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تقدیر از فعالیت‌های علی بهادری جهرمی به عنوان رئیس این شورا، اظهار کرد: یک جنگ رسانه‌ای علیه دولت و نظام شکل گرفته است و همه صحنه این جنگ را شاهدیم. میدان این جنگ افکار عمومی و ابزار آن رسانه است و عملیات در این بخش انجام می‌شود تا تصویری ناکارآمد از دولت ارائه دهند و مردم را ناامید سازند.

وی با بیان اینکه دشمن تمام دولت‌های حامی خود را به خط کرده‌اند تا در این جنگ به آنان کمک کند، یادآور شد: با این شرایط، کار و مسئولیت ما بیشتر و خطیرتر از گذشته است و تلاش‌ها باید بیشتر و موثرتر از قبل باشد. در کشور دولت به نوعی بزرگترین تولیدکننده خبر است. یعنی اگر یک روز کنش‌گری دولت متوقف شود گردش اطلاعات و تبادل پیام به شدت کاهش می‌یابد.

خلجی ادامه داد: در شرایطی که در این کشور اینهمه اقدامات انجام می‌شود دشمن به نوعی تبلیغ می‌کند که آورده‌ها و اقدامات دولت دیده نشود، ما نیز آنقدر درگیر این جنگ رسانه‌ای می‌شویم که شاید نمی‌توانیم همه این فعالیت‌ها، تلاش‌ها و اقدامات دولت را به درستی اطلاع‌رسانی کنیم.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت تأکید کرد: لازم است حلقه‌های حوزه ارتباطات را به صورت هماهنگ و هم‌افزا جلو ببریم. ما نقاط امید هم زیاد داریم اما باید بدانیم چگونه آن‌ها را آماده‌سازی، ارائه و روایت کنیم، ضمن اینکه همه از تأکید رییس جمهوری بر امر اطلاع‌رسانی مطلع هستیم.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم آن تصویری که دشمن از ما ارائه می‌کند را بشکنیم، اظهار کرد: ما باید درست روایت کنیم اما بدانیم که ابتدا دستگاه‌ها باید تولید محتوا کنند، یعنی اقدام داشته باشند تا ظرفیت اطلاع‌رسانی نیز خوب عمل کند. بنابراین همه کار صرفاً با رسانه نیست و نمی‌توان بدون کار کردن دستگاه‌ها از کارکرد درست و روایتگری رسانه‌ها سخن گفت.

خلجی با تاکید بر اینکه ما باید در کار رسانه‌ای وسواس داشته باشیم و اطلاع‌رسانی دقیقی انجام دهیم، گفت: ما باید روایت رسمی را تولید و به ارائه آن نیز کمک کنیم. بیانیه‌ای که وزارت کشور می‌دهد یا اطلاعیه‌ای که دستگاههای اطلاعاتی از شرایط ارائه کردند روایت رسمی است و ما باید به این روایت‌ها و چگونگی ارائه آن کمک کنیم.

رییس شورای اطلاع‌رسانی تصریح کرد: دشمنان همه توان خود را در این جنگ رسانه‌ای به کار گرفته‌اند، از کارشناسان‌شان گرفته تا روسای کشورهایشان در این زمینه فعالند و یا  اعتبار می‌گذارند یا پول خرج می‌کنند و یا اقدامات سیاسی دارند. رسانه‌هایشان هم به خط شده‌اند و هدف همه آنان، جمهوری اسلامی است. بنابراین امیدوارم با کمک حاضران در این مراسم و اقدامات رسانه‌ای و روایتگری برابر این برنامه‌های دشمن بایستیم./ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها