طائب: انقلاب اسلامی مدل جدید حکمرانی را به دنیا ارائه کرده است

کد خبر: 1190922

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ایجاد گسست اجتماعی با بهره‌گیری از گسست‌های نسلی، قومی و مذهبی و دوگانه‌سازی از مسیرهای دشمن برای هویت‌زدایی در کشور است.

طائب: انقلاب اسلامی مدل جدید حکمرانی را به دنیا ارائه کرده است

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ایجاد گسست اجتماعی با بهره‌گیری از گسست‌های نسلی، قومی و مذهبی و دوگانه‌سازی از مسیرهای دشمن برای هویت‌زدایی در کشور است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین طائب شامگاه امروز (۱۶ آذرماه) در جمع اساتید و فرهنگیان استان زنجان با اشاره به سند امنیت ملی آمریکا، اظهار کرد: آمریکا به دنبال سلطه جهانی بوده و در این قدرت‌نمایی، خود را تا ۲۰۲۵ در خاورمیانه قلب جهان اعلام می‌کند.

وی چالش‌های جهان امروز را چالش مشترک آب، غذا، تروریسم، بیماری‌های واگیردار، کمبود انرژی و تورم اعلام کرد و ادامه داد: آمریکا با استراتژی جنگ پیش‌رو که جنگ آب و غذا است، سعی در تضعیف حاکمیت‌ها دارد و در قبال ایران نیز استراتژی قدرت را در پیش گرفته است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران شکست‌دموکرات‌ها را در انتخابات مجلس نمایندگان و بی‌انگیزگی مردم این کشور به دوقطبی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها اشاره داشت و اضافه کرد: در سرزمین‌های اشغالی نیز با روی کار آمدن تندروها اوضاع متفاوتی را برای دموکرات‌ها رقم زده شد؛ از سوی دیگر جنگ اوکراین و چالش انرژی در اروپا و رقابت با چین نیز از دیگر چالش‌های بزرگ آمریکایی‌ها عنوان شده است‌.

حجت‌الاسلام طائب سیاست جمهوری اسلامی ایران را سیاست نه غربی و نه شرقی توصیف کرد و افزود: آمریکا با مشاهده دورنمای ضعف و زوال خود راهبرد تضعیف و محور سه قدرت بزرگ شرق، یعنی روسیه، چین و ایران را در پیش گرفت.

این مسئول با بیان این که انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که دنیا در یک دوقطبی محض قرار داشت، ابراز کرد: انقلاب اسلامی مدل جدید حکمرانی را به دنیا ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه به فضل الهی با پیشرفت طی ۴۴ سال گذشته در اکثریت عرصه‌ها از یک کشور واردکننده محض به یک کشور صادرکننده فراورده‌های مختلف تبدیل شده‌ایم، بیان کرد: روزگاری در این کشور بیش از ۶ میلیارد دلار در سال صرف واردات بنزین می‌شد اما امروز بنزین را خودمان تولید می‌کنیم و با تکمیل پالایشگاه‌های ناتمام به صادرکننده بنزین هم تبدیل خواهیم شد.

این مسئول با بیان اینکه در سند امنیت ملی آمریکا که به صورت عمومی منتشر می‌شود، صراحتاً قید شده که رقبای ما چین، روسیه و کشورهایی هستند که دموکراسی غرب را تضعیف کرده و مدل جدیدی از حکمرانی را به دنیا ارائه کرده‌اند، هستند که مهم‌ترین آنها ایران است، ادامه داد: آنها پایان سال ۲۰۳۰ را فرصت مهار این چالش می‌دانند و جنگ اوکراین با روسیه، تنش تایوان با چین و اغتشاشات خیابانی در ایران را برای همین شروع کردند.

حجت‌الاسلام طائب با مقایسه سند امنیت ملی آمریکا درباره این تغییرات، تشریح کرد: در سند امنیت ملی ۲۰۲۱ ظهور دولت‌های تجدید نظرطلب در نظام جهانی (روسیه و چین)، ظهور گروه‌های فراملی تروریستی و فعالیت دولت‌های خودکامه (ایران و کره شمالی) نام برده‌ شده بود که تغییرات سند امنیت ملی بایدن در سال ۲۰۲۲، افزایش قدرت نظامی، اقتصادی و فناورانه چین، تهدید صلح در اروپا از جانب روسیه و انتقال بی‌ثباتی به سایر مناطق، تضعیف دموکراسی و صدور مدلی از حکم‌رانی تهدیدات و خطرات عنوانی در این سند است‌.

وی با اشاره بر اینکه ایران مدل حکم‌رانی غرب را زیر سوال برده است، تصریح کرد: دولت آمریکا در این فرصت ۳ تا ۸ ساله می‌بایست به طور همزمان به سه مسئله چین، روسیه و ایران بپردازد، چرا که به اذعان مقامات کاخ سفید، پنجره فرصت‌ها برای آمریکا و متحدانش رو به بسته شدن است.

این مسئول با اشاره به سقوط زودهنگام دولت نفتالی بنت در رژیم صهیونیستی، اذعان کرد: این مسئله باعث شده تا دولت بایدن سیاست حذف عسل در تعامل با ایران را از طریق عدول از برجام در این مقطع و تقویت چماق از طریق دامن زدن به ناآرامی در منطقه مقاومت و تسریع در اغتشاشات داخلی دنبال کند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به فرآیند مهار انقلاب اسلامی، تصریح کرد: تحقق هدف راهبردی آمریکایی‌ها درخصوص ایران در این مقطع با جنگ ترکیبی انجام پذیرفت.

حجت‌الاسلام طائب با بیان اینکه جنگ نرم جابه‌جایی عشق و نفرت نسبت به ارزش های خودی و بیگانه است، اضافه کرد: جنگ نیمه سخت با ایجاد ناامنی، ترور، خرابکاری و اعمال خشونت‌آمیز انجام می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه برای مهار قدرت انقلاب اسلامی در جنگ ترکیبی با اولویت دادن به اقدامات نرم و نیمه‌سخت دو اقدام محوری هویت‌زدایی و هویت‌زایی دنبال می‌شود، تشریح کرد: گام‌های هویت‌زدایی شب‌افکنی از طریق طرح سوالات راهبردی، عملیاتی، تاکتیکی و تکرار این سوالات و ابهامات با پاسخ‌های ناقص و دروغ محاق بردن حقایق است.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران تردید در صداقت، اعتماد، موفقیت، امید، مقبولیت و مشروعیت، همچنین ایجاد بی‌تفاوتی در مردم و ترس در خواص را دیگر گام‌های هویت‌زدایی عنوان کرد.

این مسئول ایجاد گسست اجتماعی با بهره‌گیری از گسست‌های نسلی، قومی و مذهبی و دوگانه‌سازی را از مسیرهایی برای هویت‌زدایی دانست و افزود: تشدید نفرت و کینه میان اقوام، نسل‌ها، مذاهب، نافرمانی در تمام سطوح جامعه از خانواده تا حکومت و تقابل امنیتی، سیاسی، اجتماعی و تبدیل نافرمانی فردی به اجتماعی، دیگر مسائلی بود که دشمن در این بخش به آن‌ها پرداخت.

حجت‌الاسلام طائب اذعان کرد: در فتنه پنجم دشمن شکست را پذیرفته است زیرا نتوانسته این تقابل را از امنیتی به اجتماعی و سیاسی تبدیل کند چون نه جمعیت مورد انتظار اغتشاشات تامین شد و نه انگیزه سیاسی و براندازانه حاصل گردید.

وی با اشاره به هجمه دشمن در شکست اقتدار امنیتی، سیاسی و شکل‌گیری هرج و مرج اجتماعی در رابطه با گام هویت‌زایی دشمن، تشریح کرد: ایجاد زیرساخت ارتباطی به منظور تعامل با آحاد جامعه (توسعه اینترنت و شبکه اجتماعی و ماهوره‌ای) تبلیغ لذت‌گرایی و زندگی سبک غربی، شبکه‌سازی در مدارس آنلاین، مهدکودک‌ها، هنرمندان، خبرنگاران، نیروهای واگرای امنیتی و اراذل و اوباش بخشی از فعالیت‌ها بود.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: تولید هیجان از طریق روش‌های مختلف از طریق ترویج بازی‌های یارانه‌ای، تبدیل هیجانات روانی به اعمال خشونت‌آمیز و تخلیه آن علیه حاکمیت و نظام، مصداقی از عملکرد دشمنان در مسئله هویت‌زایی بود.

حجت‌الاسلام طائب تلاش دولت سیزدهم را برای تقویت شبکه نیرورسانی، اصلاح و تقویت نیروگاه‌ها و … یادآور شد و اظهار کرد: دشمن چشم طمع به خاموشی‌های برق در ایران، کمبود بنزین و نارسایی در توزیع موادغذایی داشت که با درایت دولت سیزدهم، افزایش خرید گندم و حذف واسطه‌ها سعی شد تا قدرت‌ اقتصادی ایران تقویت شود.   

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران به فرآیند اغتشاشات اخیر نیز اشاره و اذعان کرد: در کنار هویت‌زدایی، دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند تا با شبهه‌افکنی و جواب ناقصی که به این شبهات می‌دهند در مسیر روشن‌گری خلأ ایجاد کرده تا جوان و نوجوان ما را از واقعیت‌ها منحرف کنند.

 

وی اظهار کرد: دشمن در این مدت عواطف و احساسات مردم را تحریک کرده است تا مشروعیت نظام را زیر سوال ببرد در حالی که پیوند امام و مردم مختص انقلاب اسلامی است و همین نظام سلطه ۷۰ سال پیش در ۱۶ آذر، سه دانشجوی ما را به شهادت رسانده است.

این مسئول اذعان کرد: دشمن با بمباران هوایی از طریق اینترنت، ماهواره و توپخانه خود که رسانه‌ها و شبکه‌های بیگانه هستند، درصدد ایجاد ترس در بین خواص و گسست قومی، قبیله‌ای، نسلی و اجتماعی است تا به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دشمن در مسیر شبکه‌سازی و ایجاد هیجان و خشونت در جامعه راه را به بیراهه برده است و در این ناکامی‌ها دوباره پیغام از سرگیری مذاکرات می‌فرستد.

حجت‌الاسلام طائب خاطرنشان کرد: در این شرایط حساس شایسته است شبهات و تردیدها را بشناسیم و در نقطه تقابل حق و حقیقت قرار نگیریم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها