پیام تسلیت شخصیت‌های سیاسی برای درگذشت «رستم قاسمی»

کد خبر: 1191079

در پی درگذشت رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی، برخی شخصیت های سیاسی و مسئولان با صدور پیام های تسلیت یاد او را گرامی داشتند.

پیام تسلیت شخصیت‌های سیاسی برای درگذشت «رستم قاسمی»

در پی درگذشت رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی، برخی شخصیت های سیاسی و مسئولان با صدور پیام های تسلیت یاد او را گرامی داشتند.

متن پیام های تسلیت برای رستم قاسمی به شرح زیر است:

سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلّح:

بسم الله الرحمن الرحیم

خاندان محترم مرحوم سرتیپ پاسدار مهندس رستم قاسمی

سلام علیکم؛

عروج سردار سرافراز و مجاهد برجسته عرصه سازندگی و پیشرفت کشور "سرتیپ پاسدار مهندس رستم قاسمی" وزیر سابق راه و شهرسازی و از فرماندهان پیشتاز سنگرهای هشت سال دفاع مقدس را سوگمندانه به مقام معظم رهبری و فرماندهی معظّم کل قوا (مدظله العالی)، خانواده ارجمند و همرزمان دلاور آن مرحوم در نیروهای مسلح و دولت مردمی تسلیت عرض می نمایم.

بی‌شک مجاهدت‌های ارزنده و کم‌نظیر آن سردار مخلص و مومن در دفاع مقدس و جنگ نابرابر استکبار جهانی علیه ملت ایران و سپس در دیگر سنگرهای حساس و خطیر پاسداری از آرمان‌های دینی، انقلابی و ملی این سرزمین و عرصه سازندگی کشور از جمله در نیروی دریایی سپاه، فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، نقش‌آفرینی‌های ارزنده در جبهه مقاومت اسلامی، تلاش در جهت خنثی‌سازی آثار و تبعات تحریم و جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران و همراهی و کمک به دولت محترم در سکان‌داری وزارتخانه‌های نفت و راه و شهرسازی در لوح افتخارات آن مرحوم ثبت گردیده است و برای همیشه ماندگار و در صحنه‌های شکوهمند آینده میهن عزیزمان الهام‌بخش مدافعان انقلاب و خادمان ایران اسلامی خواهد بود.

اینجانب با گرامیداشت نام، یاد و نقش آفرینی‌های افتخارآمیز آن سردار مجاهد از درگاه خداوند رحمان و رحیم برای آن یار سفرکرده غفران و رحمت واسعه الهی و همجواری با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و برای خانواده معظم، همرزمان، همکاران و همراهان او صبر و شکیبایی و ثبات قدم در صراط اسلام و ولایت، مسئلت می‌نمایم.

امیرعبداللهیان

«رستم قاسمی» مرد میدان‌های سخت بود

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: او مرد میدان‌های سخت بود و به رغم بیماری، اما تا واپسین روزهای زندگی در سنگر خدمت به مردم، صبورانه و پرتلاش ایستاد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در پی درگذشت مرحوم رستم قاسمی پیام تسلیتی به شرح زیر منتشر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تأسف و تأثر خبر ارتحال برادری صادق و مجاهد جناب آقای رستم قاسمی را دریافت کردم.

او مرد میدان‌های سخت بود و به رغم بیماری اما تا واپسین روزهای زندگی در سنگر خدمت به مردم، صبورانه و پرتلاش ایستاد. علاوه بر آخرین مسؤلیت او در کِسوت وزیر راه و شهرسازی و قبل از آن در وزارت نفت، تلاش‌های مجاهدانه او در سالهای دفاع مقدس و کسب افتخار جانبازی در آن، تلاش در جبهه سازندگی و عمران کشور، مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران و نیز پیشتازی او در حمایت از جبهه مقاومت علیه نظام سلطه، تنها برخی از برگ‌های زرین کتاب زندگی آن سردار سخت‌کوش وطن بود.

اینجانب این مصیبت را به خانواده محترم آن فقید سعید و نیز دوستان و همرزمان او و همچنین اعضای دولت خدمتگزار تسلیت می‌گویم و از خداوند رحمان و رحیم برای آن مرحوم علو درجات و رحمت و مغفرت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر الهی مسئلت دارم.

علی نیکزاد نایب رییس مجلس:

« وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت برادر خدوم و کاردان مهندس رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و از یادگاران دوران دفاع مقدس که دوره سخت بیماری را تحمل کردند، موجب تاسف و تالم است. وی در عرصه های مختلف جهادی و انقلابی طی سالهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از هیچ تلاش و مجاهدتی فروگذار نکرد و ارتقای ایران عزیز و عزت انقلاب را در عمل پیگیر بود.

این ضایعه و فقدان را به مردم عزیز، دوستداران ایران و انقلاب و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض نموده و برای او که در ایام فاطمیه حضرت زهرا علیه السلام به دیدار حضرت پروردگار پیوست، شفاعت بانوی مهربان دو عالم را مسالت داریم.

خدایا چنان کن سرانجام کار     تو خشنود باشی و ما رستگار»

 وزیر راه: رستم قاسمی تا آخرین روزهای حیات در خدمت انقلاب و مردم بود

وزیر راه و شهرسازی در پیام تسلیت به مناسبت درگذشت رستم قاسمی، گفت: این شخصیت خدوم و فداکار همه عمر پر برکت خویش را وقف خدمت به مردم و انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران کرد و تا آخرین روزهای حیات، لحظه‌ای از تلاش خستگی‌ناپذیر و صادقانه باز نایستاد.

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش با صدور پیامی درگذشت مهندس رستم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی، را تسلیت گفت.

در متن‌ پیام وزیر راه و شهرسازی آمده است: ‌

«بسم الله الرحمن الرحیم؛ مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

خبر ناگوار درگذشت مهندس رستم قاسمی‌، سردار مجاهد سال‌های حماسه و ایثار ‌و وزیر پیشین راه و شهرسازی موجب تاثر و تاسف فراوان شد.

این شخصیت خدوم و فداکار‌، تمامی عمر پر برکت خویش را وقف خدمت به مردم  و انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران کرد و تا آخرین روزهای حیات‌، لحظه ای از تلاش خستگی ناپذیر و صادقانه باز نایستاد.

درگذشت ایشان را به خانواده معزز و مکرم آن مرحوم و کارکنان و مدیران خدوم وزارت راه و شهرسازی ، تسلیت عرض می کنم و برای روح بلند ایشان از خداوند متعال ،  علو درجات و حشر با همرزمان شهیدش را مسالت دارم.

امید است خداوند بزرگ،  پاداش زحمات و خدمات خالصانه آن مدیر جهادگر را ، امروز که بیشتر همیشه به آن محتاج است ، به او برگرداند و او را در جوار لطف و رحمت بی کران خود ماوا دهد».

مهندس رستم قاسمی،‌ وزیر سابق راه و شهرسازی و از یادگاران دوران دفاع مقدس بعد از یک دوره تحمل بیماری، صبح امروز درگذشت و در روز شهادت حضرت زهرا (س)‌ به همرزمان شهیدش پیوست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها