روایت منشأ آلودگی در مکان‌های ادعایی آژانس علیه ایران

کد خبر: 1191233

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران برقرار است، ادعاهای اخیر این نهاد بین‌المللی را در راستای سناریوی نوشته شده توسط رژیم صهیونیستی دانست

روایت منشأ آلودگی در مکان‌های ادعایی آژانس علیه ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران برقرار است، ادعاهای اخیر این نهاد بین‌المللی را در راستای سناریوی نوشته شده توسط رژیم صهیونیستی دانست. کشورهای غربی با همسویی مقام‌های صهیونیستی در ادعاهای اخیر خود علیه ایران خواستار همکاری کشورمان با بازرسان آژانس در مورد ذرات پیدا شده اورانیوم در چند مکانی شده‌اند که به ادعای آنها روند فعالیت‌های آن از سوی ایران اعلام نشده است. محمد اسلامی در گفت‌و‌گو با همشهری به این ادعاها اشاره کرده و می‌گوید:«این همان متن‌هایی است که صهیونیست‌ها می‌نویسند و وجاهت سازمان‌های بین‌المللی با نفوذ لابی‌های صهیونیست، بی‌اعتبار می‌شود.»

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر ادامه روند نظارتی آژانس بر فعالیت‌های ایران افزوده است: «با توجه به همین نظارت‌هاست که خود آژانس 16بار در گزارش‌های رسمی تأکید و تأیید کرده که انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای ایران مشاهده نکرده است. نکته مهمی وجود دارد در سند استراتژی امنیت ملی امریکا که اخیراً منتشر شده است و برای تحریک اغتشاشات در ایران، آن را به‌روزرسانی کرده‌اند. به‌روشنی اعلام کرده‌اند که اطمینان داریم ایران برنامه هسته‌ای نظامی ندارد و آن را دنبال نمی‌کند اما ایران، نباید هسته‌ای شود. این به آن معناست که آنها با اصل هسته‌ای‌ شدن ایران و دستیابی آن به فناوری هسته‌ای مخالفت دارند.»

اسلامی درباره این ادعا که بازرسان آژانس در بازدیدهایی که پیشتر از این مکان‌های ادعایی داشته‌اند و مواردی یافته‌اند، گفته است: «مکان‌هایی که بازرسی کرده‌اند، یکی گاوداری، یکی معدن متروکه و یکی ضایعات‌فروشی است که به گفته سرویس‌های بیگانه و منافقین، محل فعالیت هسته‌ای ایران بوده است. در یک ضایعاتی نمونه‌برداری کرده‌اند و این ضایعات از کشورهای مختلف، وارد کشور شده است.» او همچنین افزوده است: «ما کارخانه‌های ذوب‌آهن گوناگونی در کشور داریم که کالای مورد نیاز خود را از کشورهای مختلف، تهیه و وارد کشور می‌کنند. ممکن است جایی ضایعاتی وارد شده باشد که آلودگی داشته باشد. این موضوع به آن معنا نیست که محل کشف این ضایعات، محل فعالیت هسته‌ای است یا ادعا شود سایت فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌ نشده در ایران کشف شده است. ضایعات از عراق و کشورهای مختلف می‌آید. در موارد بسیاری شاهدیم ضایعاتی که از عراق، از سوی بخش خصوصی یا افرادی که در کار خریدوفروش ضایعات هستند وارد می‌شود، آلودگی‌هایی دارد. ما نمونه‌برداری کرده‌ایم و جلوی وارد شدن بسیاری از این ضایعات و کالاها را گرفته‌ایم. این آلودگی است و مواد هسته‌ای نیست.»

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها