تذکر نمایندگان درباره بیانیه مشترک چین و کشورهای منطقه /جزایر سه گانه، ایرانی بوده، هست و خواهد ماند

کد خبر: 1191497

جمعی از نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز تذکراتی را در انتقاد از بیانیه مشترک چین و برخی کشورهای منطقه درخصوص جزایر سه گانه ایرانی مطرح و دخالت این کشورها در امور داخلی کشورمان را محکوم کردند.

تذکر نمایندگان درباره بیانیه مشترک چین و کشورهای منطقه /جزایر سه گانه، ایرانی بوده، هست و خواهد ماند

جمعی از نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 20 آذرماه) مجلس شورای اسلامی تذکراتی را نسبت به بیانیه مشترک اخیر چین و برخی کشورهای منطقه درخصوص جزایر سه گانه ایران مطرح کردند.

در این نشست، مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس یازدهم با اشاره به این بیانیه گفت: به مسئولان چینی تذکر می دهیم که در مسیر کجی که صهیونیست ها و محور عبری-عربی طراحی کرده اند، خودشان را قرار ندهند و به مسیر درست بازگردند.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس نیز با بیان اینکه اینکه رئیس جمهور چین باید مراقب باشد و فریب عروسک های کوکی کشورهای حاشیه خلیج فارس را نخورد، تصریح کرد: رئیس جمهور چین در این سفر نشان داد که فریب خورد و در این رابطه جزایر سه گانه، ایرانی بوده، هست و خواهد ماند و هر کسی بخواهد در این حوزه ورود کند، با برخورد نظام جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت چین باید به پیمان شانگهای وفادار باشد، تصریح کرد: در بند 2 اساسنامه این پیمان به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی اشاره شده و کاش رئیس جمهور چین در این مورد با مشاوران خود مشورت می کرد.

سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم با یادآوری بیانیه مذکور گفت: ما در مورد مبادلات بین کشورها ناراحت نیستیم، اما یک توصیه به سرمایه گذاران چینی داریم که احوالات خاشقچی را بخوانند و مراقب ابزارآلاتی که هنوز در دست بن سلمان هست، باشند و از خود حفاظت کنند.

محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم نیز در تذکری خطاب به دولت چین گفت: مراقب اظهارنظر خود درباره تمامیت ارضی کشور قدرتمند ایران باشید؛ ایران قدرتمند در 8 سال دفاع مقدس به تمام ابرقدرت های جهان نشان داد که اجازه نخواهد داد وجبی از خاک خود در طمع دیگران قرار گیرد.

خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها