نقدی بر سخنان اخیر دبیرکل حزب کارگزاران؛

از اصلاحات پشت میزنشین تا اصلاحات خیابانی

کد خبر: 1191524

اصلاح‌طلبان تجهیز اینترنشنال را کاری علیه نظام یا جریان سیاسی داخلی مقابل خود می‌دانند، گویی اگر اوباش رسانه‌ای اینترنشنال حرفی می‌زنند، اصلاح‌طلبان را جدا کرده‌اند!

از اصلاحات پشت میزنشین تا اصلاحات خیابانی

به گزارش سایت فردا، مردم با پایان هر دولت و اتمام دوران مسئولیت هر فردی معمولا ویژگی‌هایی از آن دولت و اشخاص به یادشان می‌ماند که بیشتر دیده‌اند و در این میان از خصیصه‌های مدیران دولت سابق که یا از میان اصلاح‌طلبان برگزیده شده بودند و یا مورد حمایت آنان بودند عدم تحرک و پشت میز شینی بود. همین کم‌تحرکی باعث می‌شد بسیاری از مسائل که با یک رسیدگی میدانی و دستور پیگیری حل شود لاینحل باقی بماند و همین‌طور درک مدیران از مشکلات و دغدغه‌های مردم به حداقل خود برسید.

در حال حاضر اما دست‌اندرکاران و مدافعان پروپاقرصِ پشت میزنشینان طرفدار تحرک و ناآرامی شده، و دلسوزی و همدلی با کسانی نشان می‌دهند که مدعی‌اند از مسیر خیابان پیگیر مطالباتشان هستند و قصد و نیت دیگری در سر ندارند. بخشی از اصلاح‌طلبان به‌ویژه تندروهایشان در دو ماه اخیر رفتار دوگانه و متناقض‌نمایی را در پیش گرفته‌اند که از یکسو اینگونه جلوه می‌دهند که راه حل مشکلات را در دست دارند و از جانب دیگر تمام تلاش خود را می‌کنند که در دل آشوبگران خیابانی و اپوزیسیون خارج کشور جایی باز کنند.

در این زمینه روزنامه جوان با اشاره به مواضع حسین مرعشی، دبیر کل حزب کارگزاران که تأسیس و تجهیز اینترنشنال از سوی دربار سعودی را به این دلیل دانسته که متحدان ایران، تأسیسات نفتی عربستان را زده‌اند، نوشته: اصلاح‌طلبان آن قدر در نقش اپوزیسیونی خود فرو رفته‌اند که خودشان هم باورشان شده است. مثلاً تجهیز اینترنشنال را کاری علیه نظام یا جریان سیاسی داخلی مقابل خود می‌دانند، گویی اگر اوباش رسانه‌ای اینترنشنال حرفی می‌زنند، اصلاح‌طلبان را جدا کرده‌اند یا مثلاً اگر روزی جمهوری اسلامی نباشد، براندازان با اصلاح‌طلبان مصالحه می‌کنند و فقط اصولگرایان را دار می‌زنند!

بامزه آنکه مرعشی تلاش می‌کند خودش را به معترضان بچسباند و شروع به نصیحت دوستانه و بیان اشتباهات آنان می‌کند که «بزرگ‌ترین اشتباه معترضان این است که با علم به اینکه می‌دانند پول تلویزیون ایران اینترنشنال را عربستان سعودی می‌دهد و سیاستش را عربستان دیکته می‌کند، ولی در برخی موارد از آن تبعیت می‌کنند. عصبانیت از آقای رئیسی و سیاستمداران نظام حاکم، به این معنا نیست که در دام عربستان بیفتیم؛ جوان‌های تحصیل کرده و دانشجوی ما از این موضوع غافل هستند و از آن فاصله نمی‌گیرند.»

این روزنامه ادامه داده: مرعشی نمی‌خواهد اذعان کند که ویرانی طلبان کنونی او و کل جناح اصلاح‌طلب را هم قبول ندارند و توهین‌شان به موسوی و کروبی و خاتمی هم از همین روست. حقیرانه ملتمس است که براندازان اصلاح‌طلبان را بپذیرند، اما نمی‌داند که براندازان به نقش اصلاح‌طلبان در نظام جمهوری اسلامی و سمت‌ها و مقاماتی که تاکنون داشته‌اند، واقف هستند.

در همین خصوص روزنامه کیهان نیز نوشته: طیف تندرو مدعی اصلاحات، نقش ویژه‌ای در مزدوری و پادویی برای دشمن ایفا کرد. در ماههای اخیر برای چندمین بار ثابت شد که بیراه نبود که در سال 88 سران رژیم صهیونیستی، این جماعت را «سرمایه‌های اسرائیل در ایران» می‌نامیدند و برای آنان سوت و کف و هورا می‌کشیدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها