بررسی وضعیت آب و سدهای پایتخت در نشست مجلس

کد خبر: 1191624

رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی به تشریح نشست امروز این مجمع با حضور مسئولان مربوطه به منظور بررسی وضعیت آب و سدهای پایتخت پرداخت.

بررسی وضعیت آب و سدهای پایتخت در نشست مجلس

رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی به تشریح نشست امروز این مجمع با حضور مسئولان مربوطه به منظور بررسی وضعیت آب و سدهای پایتخت پرداخت.

سیدرضا تقوی ، در تشریح نشست امروز (یکشنبه 20 آذرماه) مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت: این نشست با حضور رئیس سازمان آب منطقه‌ای و رئیس آب و فاضلاب تهران به منظور بررسی مشکلات حوزه آب پایتخت برگزار شد و مسئولان مربوطه گزارشی در ارتباط با وضعیت ذخیره آب و مدیریت این حوزه در تهران، وضعیت سدهای این شهر و نحوه استعدادهایی که وجود دارد و می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای تقویت حوزه آب این شهر در آینده بهره‌مند شد، ارائه دادند.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مسئولان حاضر در این نشست طرح‌هایی به منظور پیش‌بینی نحوه تامین آب مورد نیاز مردم تهران در آینده ارائه دادند که اجرای آن‌ها نیازمند تامین بودجه و امکاناتی است که قرار شد با سازمان برنامه و بودجه در این رابطه مذاکره‌ای صورت گرفته، همچنین در زمان بررسی لایحه بودجه 1402 در این زمینه از آن‌ها حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: موضوع ساماندهی وضعیت آب تهران از این نظر حائز اهمیت است که روز به روز جمعیت این شهر افزایش پیدا می‌کند اما به دلیل وجود معضل خشکسالی و کمبود نزولات آسمانی، منابع آبی موجود در پایتخت ثابت باقی مانده است که لازم است در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: در این نشست مباحثی پیرامون اصلاح شبکه شهری که نیاز به ترمیم دارد، همچنین نحوه ممانعت از تبخیر آب و استفاده از پسآب‌ها با بهره‌مندی از روش‌های علمی در زمانی که سدهای تهران از آب خالی می‌شوند به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این پساب‌ها را به چرخه مصرف در حوزه کشاورزی یا صنعت برگردانیم، مورد بحث و بررسی قرار گرفت، همچنین نحوه شناسایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آبی و مدیریت منابع آب که مساله بسیار مهمی است مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: اعضای مجمع نمایندگان تهران از مسئولان حاضر خواستند تا از طریق آموزش و فرهنگسازی مردم را نسبت به روش‌های استفاده بهینه از آب آگاه کنند و در این زمینه تنها با سخت گیری از طریق قطع آب یا کاهش فشار آن اقدام نکنند.

تقوی اظهار کرد: ما باید از طریق فرهنگسازی مانع از هدررفت این مایه حیاتی و گرانبها شویم آن هم در شرایطی که در مقایسه با دنیا از سرانه مصرفی بالایی در حوزه آب مواجه هستیم.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که در آینده در دنیا با آن مواجه خواهیم شد نزاع برای تامین آب است کمااینکه در شرایط کنونی نیز برخی کشورهای منطقه بر روی رودخانه‌های مواج سد می‌سازند و به گونه‌ای مدیریت می‌کنند که آب وارد دیگر کشورها نشود که می‌طلبد سازمان ملل در این زمینه تدبیری بیاندیشد تا در آینده شاهد وضعیتی شبیه به فروش نفت در حوزه آب نباشیم که کشورها ناچار باشند بشکه بشکه آب از دیگر کشورها خریداری کنند./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها